Toon posts:

GF4 Ti 4200 loopt vast met games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weer hallo!

Het is toch wat met mij. Eerst had ik dit probleem Radeon 9500 Pro , en zwart beeld.

Nu heb ik er een GF4 Ti 4200 in zitten (van Sparkle). Alleen nu heb ik geen driver problemen. In het tegendeel de drivers gaan perfect. Maar als ik nu een game of dxdiag opstart loopt hij gewoon vast. Als je een ongeveer 5 keer klikt, dan hoor je zo'n piep. En doet hij helemaal geen ene fliker en is het enige wat je kan doen reboote.

Ik heb dit al eerder gehad, maar heb toen gewoon Windows 2000 gepakt, daar werkt het wel mee, maar ik wil Windows XP gebruiken.

Help me alsjeblieft weer :D :P

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
heb je wel de goede drivers van alles geinstalleerd,
MB (via/sis ect)
heb je wel goed je ouwde drivers verwijdert.
sp1 geinstalleerd???
welke games doen het wel welke niet??

yep it's me

Verwijderd

Check je CPU temp. Het zou kunnen dat je processor dan overtoeren maakt en dus te warm wordt en ermee stopt. Een extra cooler plaatsen moet helpen. Check @ Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Test je Vidkaart op een andere systeem. :)

Verwijderd

Topicstarter
smashnl schreef op 22 June 2003 @ 19:16:
heb je wel de goede drivers van alles geinstalleerd,
MB (via/sis ect)
heb je wel goed je ouwde drivers verwijdert.
sp1 geinstalleerd???
welke games doen het wel welke niet??
Ja ik heb omega drivers.

Ik heb geformateerd.

En ik heb SP1 en Direct X9 en ik heb andere updates geinstaleerd.

Raven Shield is het enige spel dat ik erop heb staan en die doet het niet. En dxdiag loopt op dezelfde manier vast

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 juni 2003 @ 19:24:
Check je CPU temp. Het zou kunnen dat je processor dan overtoeren maakt en dus te warm wordt en ermee stopt. Een extra cooler plaatsen moet helpen. Check @ Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Test je Vidkaart op een andere systeem. :)
dat zou kunnen dat het te heet word, maar met Windows 2000 doet hij het wel zonder enige problemen. Daarom snap ik hier weinig van.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 19:29:
[...]

Ja ik heb omega drivers.

Ik heb geformateerd.

En ik heb SP1 en Direct X9 en ik heb andere updates geinstaleerd.

Raven Shield is het enige spel dat ik erop heb staan en die doet het niet. En dxdiag loopt op dezelfde manier vast
Download gewone drivers geen OMEGA, die remmen juist je vidkaart performance, en poepen meer beeldkwaliteit uit. ;) Test ook andere games, zo kan je niet te weten komen of het echt je vidkaart die moeilijk doet.

Mocht het toch Raven Shield zijn, download de laatste patch of de goedwerkende. @ http://www.shacknews.com/onearticle.x/25877

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
als je de temp nakijkt let gelijk even op de temp van je chipset op je mb die wil ook wel eens te warm worden.
en kijk eens op de website van raven......

Question
This game does not seem to work under Windows 2000/XP. Why?

Answer
Please look carefully at the system requirements listed on the box for your game. You should see a list of operating systems listed there. If your operating system is not listed on the box then we can not guarantee that the game will work properly on your computer.

For many of our older titles you will notice that Windows 2000 and XP are not listed as supported operating systems. That is because many of our games were published prior to the release of these operating systems. Windows XP and 2000 use completely different file structures from Windows 95 and 98; so while you may be able to run some of our older games on Windows XP and Windows 2000, we can not provide support for installing or using our software on these Operating Systems.

We are looking into supporting all newer versions of Windows as they become available. At this time we do not have plans to change our older titles to make them Windows 2000/XP compatible for the reasons above. We realize this may be a problem for some users. If you have Windows 2000/XP on your machine and the game is not working, your best course of action may be to return the game to the place of purchase.

Thank you for your understanding in this matter.

yep it's me

Verwijderd

Topicstarter
Oke, geen omega. :D
Ben nu Detonator FX aan het d/l. Maar hij loopt ook vast op dxdiag, ik bedoel dan weet je wel bijna zeker dat andere games het ook niet doen. (toch?)

Verwijderd

Topicstarter
Dat wist ik niet smashnl, thanks. Maar hij heeft het wel gedaan met de demo en retail op 2000. En ik zat in een clan en daar waren er genoeg die XP gebruikten. Darom denk ik niet dat het aan de game ligt. Maar aan me comp.

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-08 16:06
ik heb ook z'n probleem gehad, maar bij mij was dit omdat mijn pc overclocked was.
als dit bij u ook het geval is, probeer dan eens of het werkt met de standaard instellingen. bij mij heeft dit geholpen

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 14:36

Plekuz

available in strong mint

Raar gevalletje dat ik eens meegemaakt heb. Op mijn processortje had ik een actieve cooler gezet met twee fans die in een hoek van 90 graden op de cooler zaten. Dat ding kon er maar op 1 manier opgezet worden.

Na een paar uur kreeg ik ook steeds vastlopers zodra mijn videokaart aan het werk werd gezet. Wat bleek, door de cooler werd de warme lucht afkomstig van mijn processor rechtstreeks op mijn videokaart geblazen ... that's not nice.

Meteen die cooler eraf gehaald en een simpeler model erop gegooid, sindsdien nooit meer problemen gehad. Afijn, ongetwijfeld zal de TS niet hetzelfde probleem hebben, maar in ieder geval kan het aan nogal wat factoren liggen die misschien niet zo 123 voor de hand liggen ...

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• leerling
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 13:52
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik heb de kast open laten staan en er gewoon een grote ventilator (voor jezelf dus) voor gezet. Nix geen problemen meer! Later nieuwe koeler in mijn kast gedaan, en nu heb ik nooit meer vastlopers.
Pagina: 1