Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 08:43
Nog even wachten en hij komt, de nieuwe iPaq Consumer serie. Morgen (23 juni) is de officiële introductie, maar op de Amerikaanse site is het persbericht al ontdekt (gedateerd op 23 juni :)). Wat info:

Specs
Besturingssysteem:Microsoft PocketPC 2003 Premium
Microsoft Windows Mobile 2003 for Pocket PC (Premium)
ProcessorIntel XScale PXA255 400Mhz (100Mhz geheugenbus - helaas)
Geheugen:ROM: 32Mb (waarvan 3.8Mb vrij)
RAM: 64Mb (waarvan 57.11 Mb vrij)
Display:3.5" Transflective kleuren LCD, resolutie 240x320, .24mm dot pitch
Batterij:900mAh Lithium-Ion batterij. Dit lijkt weinig, maar door de zuinige PXA255 haal je volgens HP "up to" 12 uur werktijd. Verder ook een backup-batterij die je data bewaard als de hoofdbatterij leeg is, of als je van batterij verwisseld (want dat kan)
Uitbreidingsmogelijkheden:CF, SDIO. Geen sleeves. Bestaande accesoires als keyboards werken gewoon.
Dimensies & gewicht:115.4 x 76.4 x 15.4 mm
144.2 gram
Ingebouwde functionaliteit:Bluetooth class 2 (10m)
"Consumer-grade" IR-poort, ook bekend van de 3000 en 5000 serie. Dit houd in dat je via de meegeleverde Nevo-software ook gewoon vanaf de bank vrijwel alle IR-apparaten kan bedienen (tv etc). Dit itt de meeste PDA's waarbij de IR-poort te zwak is om echt te kunnen gebruiken als afstandbediening.

En hij heeft een ingebouwde extra grafische chip wat hem i.c.m. de PXA255 uiterst snel maakt. Zie ook de benchmark in de PDA Buyer's Guide review hieronder.

FAQ
Hoe zit het met die nummers 2210 en 2215?
Deze worden inderdaad wel door elkaar gebruikt. Dit komt door de manier waarop HP z'n nummering heeft ingedeeld (met dank aan Brighthand.com voor het schema):
Afbeeldingslocatie: http://www.brighthand.com/images/model_number_small.jpg

Het komt er op neer dat 2210 voor webwinkels is en 2215 voor retailers.

PocketPC 2003? Maar mn WiFi kaart dan?
Sja, daarvoor zullen we nog even moeten wachten om te zien wat wel en niet werkt. PPC2003 heeft namelijk op het gebied van networking behoorlijke veranderingen ondergaan waardoor ik tot op heden alleen negatieve berichten heb gelezen over de huidige CF kaarten. Verwacht wordt echter dat er wel nieuwe drivers zullen verschijnen voor de kaarten, maar voor zekerheid kun je dan wellicht beter nog even wachten met je aanschaf.

Heb je ook wat foto's?
Kijk maar bij de press-release van HP. Daar staan een paar hele leuke zeer high-res foto's. Voor foto's waarop deze PDA wordt vergeleken met andere PDA's kun je terecht in deze thread op het brighthand forum, of in onderstaande reviews kijken.

Reviews
PDA Buyer's Guide
Brighthand

... ja, dus?
't leek me makkelijk om hier alle ervaringen te gaan plaatsen, maar omdat hij nog niet uit is laten we dan maar onszelf gaan zitten gek maken dat wij hem ook willen :) In Amerika (ja daar wel weer) zijn er al weer winkels die hem eerder zijn gaan verkopen. Hij kost daar $399, dus zal de prijs hier wel weer tussen de 450 en 500 euro liggen :'(

De eerste vraag in dit topic: wanneer komt hij nou hier uit? Weet iemand of het net zo gaat bij HP als met Dell's Axim? Hoe ging het vorige keren met nieuwe iPaq's?

Update (23/06): review toegevoegd

[ Voor 10% gewijzigd door Marten op 22-09-2003 19:18 ]

• mklerx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-11 21:50
Ik heb vanmorgen al naar een shop in NL gemaild en deze verwachtten hem in augustus te kunnen leveren :(

• Marten
Beat-It.nl heeft hem al in hun prijslijst staan. 550 euro incl btw. Wat een afzetterij zeg... :(

edit:
Ik heb HP gebeld, zij hebben nog geen informatie over wanneer hij in Nederland beschikbaar zal zijn, en ook nog geen info over de prijs. Die man met wie ik sprak zou echter niet gek opkijken als hij hier tot 50% duurder zou zijn als in Amerika :(. Heeft iemand info over kosten wanneer je hem importeerd? Kan haast geen 200 euro kosten toch?

[ Voor 66% gewijzigd door Marten op 23-06-2003 15:58 . Reden: HP gebeld ]

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:14

MaDLiVe

.-Observer-.

illuware schreef op 23 June 2003 @ 13:49:
Beat-It.nl heeft hem al in hun prijslijst staan. 550 euro incl btw. Wat een afzetterij zeg... :(

edit:
Ik heb HP gebeld, zij hebben nog geen informatie over wanneer hij in Nederland beschikbaar zal zijn, en ook nog geen info over de prijs. Die man met wie ik sprak zou echter niet gek opkijken als hij hier tot 50% duurder zou zijn als in Amerika :(. Heeft iemand info over kosten wanneer je hem importeerd? Kan haast geen 200 euro kosten toch?
19%+ nog een zut invoerbelasting. HP levert wereldwijde garantie dus dat is wel een enorm voordeel :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• mklerx
MaDLiVe schreef op 23 June 2003 @ 18:15:
[...]

19%+ nog een zut invoerbelasting. HP levert wereldwijde garantie dus dat is wel een enorm voordeel :)
Volgens mij alleen 19% BTW toch? Op computerapparatuur verder geen invoerrechten dacht ik. Zie site van belastingdienst: http://www.belastingdiens...eti.htm#Goederen_internet

Alle shops waar ik hem tot nu toe heb gezien (HP store, Amazon.com, MobilePlanet) leveren niet buiten de US. Zelfde geldt voor HP store van hp.co.uk (hij staat wel op de HP site, maar nog niet in de shop).
Maar stel dat het zou lukken er eentje vanuit US of UK hier te krijgen, zou die dan gewoon werken alsof het een NL versie was? Bijvoorbeeld de adapter zal al niet werken?

[ Voor 40% gewijzigd door mklerx op 23-06-2003 19:13 ]

• Nick|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03-2018
Volgens PDAshop is hij eind juli in Nederland te koop. Ik heb trouwens ook ergens een release planning gezien voor de rest van de nieuwe modellen, maar kan het zo gauw niet vinden.

Ik denk niet dat HP verschil maakt tussen een normale winkel een een online winkel. Misschien is de 2210 voor hun eigen HP store, en de 2215 voor de rest van de winkels. Bij de iPAQ 1910/1915 was het verschil Amerikaans/Europees oid.

Verwijderd

Het is dus niet mogelijk zomaar ff je PDA te "formatteren" en vervolgens de nieuwste
Windows versie te installeren? HP (5450) heeft nog geen link voor een upgrade... Ik
ben echter helemaal geen fan van upgrades, dan doe ik liever een fresh install... Kan
dit nu ook? :)

Edit
Excuses, ik heb het hier over een HP iPAQ 5450. Kan hier het nieuwe (zwaarste)
besturingssysteem van Windows op? Of hoort dat niet hier? :/

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 01:03 ]

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:42
illuware schreef op 23 June 2003 @ 13:49:
Hij is nu 528,36 , met de huidige prijsdaling duurt het niet zo lang meer voordat ie hier net zo duur is als in de VS :) Maar goed, hij moet eerst maar eens leverbaar worden, dat lijkt me veel belangrijker eigenlijk...

• Marten
Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 00:59:
Het is dus niet mogelijk zomaar ff je PDA te "formatteren" en vervolgens de nieuwste
Windows versie te installeren? HP (5450) heeft nog geen link voor een upgrade... Ik
ben echter helemaal geen fan van upgrades, dan doe ik liever een fresh install... Kan
dit nu ook? :)

Edit
Excuses, ik heb het hier over een HP iPAQ 5450. Kan hier het nieuwe (zwaarste)
besturingssysteem van Windows op? Of hoort dat niet hier? :/
Het is lichtelijk offtopic, maar goed: HP komt als het goed is over enkele dagen met een upgradepakket die je kunt aanschaffen. Bij Dell kost het pakket $29,- dus zoiets zal HP er ook wel voor gaan vragen... Het upgraden van het OS van een PDA is altijd een fresh install. Sowieso, als je een frisse installatie wilt hebben kun je altijd een hard reset doen natuurlijk...

Verwijderd

illuware schreef op 24 juni 2003 @ 16:50:
[...]

Het is lichtelijk offtopic, maar goed: HP komt als het goed is over enkele dagen met een upgradepakket die je kunt aanschaffen. Bij Dell kost het pakket $29,- dus zoiets zal HP er ook wel voor gaan vragen... Het upgraden van het OS van een PDA is altijd een fresh install. Sowieso, als je een frisse installatie wilt hebben kun je altijd een hard reset doen natuurlijk...
Ik had door dat het idd lichtelijk offtopic was.

Toch bedankt voor je heldere antwoord! :)

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:38
He, ik ken straks iemand die uit Amerika komt om vervolgens hier een vakantie te vieren.

Hoe zit het met garantie als diegene dat ding meeneemt om vervolgens aan mij te geven?
Kan ik hem dan alsnog lokaal naar een HP dealer sturen o.i.d.?

• mklerx
Red devil schreef op 26 June 2003 @ 08:56:
He, ik ken straks iemand die uit Amerika komt om vervolgens hier een vakantie te vieren.

Hoe zit het met garantie als diegene dat ding meeneemt om vervolgens aan mij te geven?
Ik heb al verschillende berichten gelezen dat er internationale garantie opzit, dus dat je hem hier inderdaad kan laten repareren als hij kapot zou gaan. Maar 100% zeker weet je het pas als je in de doos kijkt (kun je je kennis misschien laten doen?)
En je moet een andere adapter hebben waarschijnlijk (kun je ook van een ander model ipaq nemen) vanwege de verkeerde stekker.

• Red devil
mklerx schreef op 26 June 2003 @ 09:15:
[...]

Ik heb al verschillende berichten gelezen dat er internationale garantie opzit, dus dat je hem hier inderdaad kan laten repareren als hij kapot zou gaan. Maar 100% zeker weet je het pas als je in de doos kijkt (kun je je kennis misschien laten doen?)
En je moet een andere adapter hebben waarschijnlijk (kun je ook van een ander model ipaq nemen) vanwege de verkeerde stekker.
Kan er niet een verloop stekker op die adapter?

En kan ik er een GPS antenne op zetten als deze:
http://www.eynstein.nl/a/2785.html ?

• Marten
Red devil schreef op 26 June 2003 @ 08:56:

Heheh. Kan hij er ook twee meenemen? >:)

• mklerx
illuware schreef op 26 June 2003 @ 11:44:
[...]

Heheh. Kan hij er ook twee meenemen? >:)
Of drie O-)
Red devil schreef op 26 June 2003 @ 11:03:
[...]

Kan er niet een verloop stekker op die adapter?

En kan ik er een GPS antenne op zetten als deze:
http://www.eynstein.nl/a/2785.html ?
Volgens mij zijn de meeste adapters tegenwoordig geschikt voor zowel 110 als 230 volt, dus zou je met een verloopstekker afkunnen.

Op de 2215 zit een CF slot, dus als er drivers voor dat ding zijn die het met Windows Mobile 2003 doen zou dat geen probleem moeten zijn.

• Red devil
Aha! thanks for the replies.

Deze pagina: http://www.hp.com/hpinfo/...ts/2003/ipaq/ds_h2200.pdf
meldt dat AC 100-240 volt is, moet lukken dus!

Alleen waar koop je zo'n ding???

• mklerx

• Red devil
Wow ze reageren daar bij HP wel erg snel:
Dear Sheila Watson,

I am from the Netherlands and I am thinking of buying a HP iPAQ Pocket PC h2210. An acquaintance of mine lives in America and will be coming to the Netherlands pretty soon. She will purchase the iPAQ and bring it to the Netherlands. My question:
Where will she be able to purchase this iPAQ? Is it for sale on online shops for instance?

Thanks in advance,
Regards
Red devil
Haar reply:
Thanks for contacting us!
Yes, she should be able to find this online and in retail shops here in the US.
You can go to the link below to find out how to buy it online or find a store in her area that stocks it.
http://h10010.www1.hp.com.../215348-64929-215381.html

Sheila Watson (formerly Sheila Kalra)
Public Relations Manager
Smart Handhelds
HP
(281) 514-6552 direct phone
(281) 514-9502 fax
sheila.watson@hp.com
Gaaf zeg, en met de huidige dollar stand wordt ie nog goedkoper!
Als mijn kennis dat ding meeneemt naar nederland en de doos thuislaat, hoe groot is dan nog de kans dat de douane gaat zeuren? Is die kans uberhaupt aanwezig?

[ Voor 8% gewijzigd door Red devil op 26-06-2003 19:17 ]

• Red devil
Nou ik ga hem bestellen. Heb al die sites bekeken en er waren maar weinig die ook de auto-charger (voor een christelijke prijs) leveren.

Deze is het geworden:
The following products have just been added to your shopping cart:

Item Price Qty Total

iPAQ H 2215 $374.95 1 $374.95
Car charger for Compaq iPAQ 3800 Series $19.99 1 $19.99
SD256M - 256MB SECURE DIGITAL $93.95 1 $93.95

Total $488.89
Tax $0
Shipping , handling and insurance $18.95
Grand Total $507.84
Redelijk prijsje toch?

Morgen ga ik hem, als het goed gaat, bestellen. Mochten jullie een NOG goedkoper adresje kunnen vinden (met car charger) dan hoor ik dat natuurlijk graag :)

• CubicQ
Hij is gisteren (weer) in de pricewatch terechtgekomen, en vandaag zijn er weer 3 bedrijven bijgekomen. Ik ben benieuwd in hoeverre hij ook echt leverbaar is nu, het lijkt in ieder geval de goede kant op de gaan.

Nu die prijs nog een beetje naar beneden :)

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:17
Heeft er iemand ervaring met Dane-Elec geheugen van 256MB i.c.m de 2210 ?

Kan de TS misschien in zijn FP zetten dat hij 100MHz system bus heb want volgens mij heeft hij dat helaas.

[ Voor 43% gewijzigd door XoReP op 15-09-2003 19:07 ]

Verwijderd

Master Tweaker schreef op 15 September 2003 @ 19:05:
Beetje een oude }:O Maarja!!

Ik heb Dane-Elec 256MB geheugen in mijn 2210 en het werkt perfect!

• XoReP
Ik weet het maar aangezien ik eerst een 2210/2215 topic wolde openen zag ik deze en een heleboel tweakers die niet goed zoeken vragen bv. in elk 2210 topic die ze maar kunnen vinden hun vraag ;)

Ook toievallig iemand ervaringen met de Asus CF WiFi kaartje ?

• Marten
Master Tweaker schreef op 15 September 2003 @ 19:05:

Kan de TS misschien in zijn FP zetten dat hij 100MHz system bus heb want volgens mij heeft hij dat helaas.
Heh? Waar komt die info vandaan? Kan iemand dit bevestigen?

• XoReP
Ik gellof op de site van de PPC club

• Marten
Done

• XoReP
Tip!!! Om te voorkomen dat het hoesje je scherm indrukt moet je je hoezje ff beetje in vorm knijpen zodat de bovenkant van het hoesje een beetje bol gaat staan. Daarna moet je nog ff dat leren HP logo wat naar binnen vouwen zodat hij beter afsluit ;)

(Dit natuurlijk wel uitvoeren zonder PDA in je hoesje)

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11 10:50
Zijn er nog ervaringen met dit apparaat? Zijn er dus meerdere GoT'ers die de 2210 in huis hebben?

Ik hoor het graag :)

• CubicQ
Tsja, wat wil je precies weten? Ik heb hem nu ongeveer 1.5 jaar ofzo. Batterij is nog helemaal in orde. Rubber-stukje linksbovenaan laat nu iets los, da's redelijk standaard helaas.

Ik weet niet hoe het prijstechnisch zit, maar je zou tegenwoordig ook kunnen kijken naar een nieuwere serie met 128 MB intern geheugen, BT + Wifi. Die 64 MB zit vrij snel vol. En Wifi heb ik nu apart met een CF kaartje, dat zou ik intern ook wel prettig vinden (en daar zou ik het CF slot zelfs wel voor willen opgeven eigenlijk; nu is die bij mij toch steeds in gebruik voor de Wifi kaart).

• whiteclear
CubicQ schreef op zondag 06 februari 2005 @ 20:17:
Tsja, wat wil je precies weten? Ik heb hem nu ongeveer 1.5 jaar ofzo. Batterij is nog helemaal in orde. Rubber-stukje linksbovenaan laat nu iets los, da's redelijk standaard helaas.

Ik weet niet hoe het prijstechnisch zit, maar je zou tegenwoordig ook kunnen kijken naar een nieuwere serie met 128 MB intern geheugen, BT + Wifi. Die 64 MB zit vrij snel vol. En Wifi heb ik nu apart met een CF kaartje, dat zou ik intern ook wel prettig vinden (en daar zou ik het CF slot zelfs wel voor willen opgeven eigenlijk; nu is die bij mij toch steeds in gebruik voor de Wifi kaart).
Bedankt voor de info :). Ik wil ook graag weten of je de Theme kan veranderen, net zoals op de desktop. Ik ben namelijk bang dat je er een prog voor moet downloaden.

• Red devil
whiteclear schreef op zondag 06 februari 2005 @ 22:19:
[...]

Bedankt voor de info :). Ik wil ook graag weten of je de Theme kan veranderen, net zoals op de desktop. Ik ben namelijk bang dat je er een prog voor moet downloaden.
Dat heeft toch 0.0 te maken met de ipaq 2210????

• whiteclear
Red devil schreef op zondag 06 februari 2005 @ 22:36:
[...]

Dat heeft toch 0.0 te maken met de ipaq 2210????
Oh? Volgens mij heeft het 100% met de 2210 te maken. Ik vraag namelijk of je de Theme's (Achtergrond enz.) kan aanpassen :P

• CubicQ
Nee, dat heeft 0.0 te maken met een iPaq 2210. Dat heeft alles te maken met het OS, en dat is voor alle PocketPCs hetzelfde.

Maar iig het antwoord is: ja, dat kan.

• whiteclear
- edit -

opgelost

[ Voor 95% gewijzigd door whiteclear op 10-02-2005 21:32 ]

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:09
CubicQ schreef op zondag 06 februari 2005 @ 22:45:
Nee, dat heeft 0.0 te maken met een iPaq 2210. Dat heeft alles te maken met het OS, en dat is voor alle PocketPCs hetzelfde.

Maar iig het antwoord is: ja, dat kan.
[pissmode]

kon je dat niet meteen zeggen zonder zo te zeiken?
Pagina: 1