speelt geen dvd+r af

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-03 09:25
ik heb vele topics hier afgezocht incl de searchbutton gebruikt en ik heb niks kunnen vinden over het waarom een dvd speler geen dvd+r schijfjes aan kan

ik heb vandaag een dvd+r gebrand en hij speelt af in mn playstation 2, en op mn pc, maar niet in mn dvd-speler

hij geeft aan dat het een bad disc is.

heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen?

Verwijderd

aiaiai, dat meen je niet.... Heb net eergister een dvd+ brander gekocht...

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

dat is niet bij elke DVD-speler zo, maar bij sommige. Kijk maar eens hier: http://dvdplusrw.org/reso...ibilitylist_dvdvideo.html

• dimocash
er zal vast een oplossing voor zijn

mijn brander kan alle standaarden branden (nec1300) maar ik heb alleen dvd+r schijfjes.
zou het helpen als ik dvd-r schijven zal branden?

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ja niet alle DVDspelers zijn voor beide standaarden geschikt, eigenlijk wel een beetje jammer dat je dat niet van tevoren hebt uitgezocht :o

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

dimocash schreef op 22 June 2003 @ 17:39:
er zal vast een oplossing voor zijn

mijn brander kan alle standaarden branden (nec1300) maar ik heb alleen dvd+r schijfjes.
zou het helpen als ik dvd-r schijven zal branden?
dat moet haast wel dan :)

maar volg die link die hierboven gegeven wordt, zoek je DVD speler op en je weet het snel genoeg ;)

edit: deze is completer: http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers

[ Voor 8% gewijzigd door LuNaTiC op 22-06-2003 17:41 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• dimocash
staat er niet in
tis mijn dvd speler ook niet, maar van mn ma
heel koppig kocht ze een palladium dvd speler, tegen mijn advies in.

het gekke is dat er alleen stata dta hij dvd-video af kan spelen. er staat niks vermeld over dvd+r of dvd-r

• dimocash
???

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-02 06:55

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

dimocash schreef op 22 juni 2003 @ 17:45:
staat er niet in
tis mijn dvd speler ook niet, maar van mn ma
heel koppig kocht ze een palladium dvd speler, tegen mijn advies in.

het gekke is dat er alleen stata dta hij dvd-video af kan spelen. er staat niks vermeld over dvd+r of dvd-r
waar staat hij niet in ?

http://www.dvdrhelp.com/d...e=palladium&Search=Search

of is dit een ander type ?

dvd+r zou kunnen werken dus

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Raymond
  • Laatst online: 00:08
Volgens een collega van mij brand de NEC1300 dvd+ schijfjes met "booktype DVD R +" en dus kan zijn dvd-speler ze niet lezen. DVD+ schijfjes die zijn gebrand met "booktype DVD R" worden prima gelezen.

Exact dezelfde schijfjes, zelfde film, alleen dat booktype-bitje staat anders en dan pikt zijn speler ze niet meer.
Da's wel de moeite waard om ff voor jouw brander en speler uit te zoeken.
(er is nog geen firmware update voor de 1300 waarmee dat te veranderen valt)

• dimocash
mn dvd's zijn ook beschadigt merkte ik
ik kan maar tot de eerste 10, 15 min bekijken, daarna gaat hij haperen en dan geeft hij de melding dat de dvd is beschadigt.
dus OF hij brand ze verkeerd of mn dvdshrink werkt niet goed.

• dimocash
ik word hier echt gek van
het maakt niks uit als ik jhet in nero of in copy2dvd brand
in beide gevallen geeft hij aan dat de dvd is beschadigd

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:20
Probeer eens op een lagere snelheid te branden ? 1x ofsow?

• dimocash
hoe krijg je hem langzamer in nero of copy2dvd?
ik kan alleen kiezen voor 2,4

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

welk merk DVD+R gebruik je dan?

[rml][ NEC ND-1x00] DVD Media compatibiliteit[/rml]

lees die eens door, niet alle merken willen het even goed doen met de NEC. Ik dacht dat er nieuwe firmware voor was, wat dat weer wat beter maakte.

• dimocash
hmm het zou daaraan kunnen liggen, maar ik twijfel aangezien het mischien ook aan mn dvdshrink zou kunnen liggen??? al geeft deze geen enkele foutmelding tijdens het rippen aan.

• dimocash
ik heb nu trouwens nashua en met gegevens hebben ze geen enkele probleem. mn data kan ik nog gewoon benaderen.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

laat nashua nou net voor veel problemen zorgen... lees die topics maar door :)

dus met andere merken ben je er waarschijnlijk vanaf (ik gebruik zelf met succes Platinums) OF je moet ff op zoek gaan naar de nieuwe firmware.... misschien dat dat verhelpt (disclaimer: lees wel eerst GOED ff wat topics door voor je dingen gaat installeren ;))

data boeit niet, het gaat om video DVD die je afspeelt in standalone DVD spelers ;)

edit: nuttig linkje: [rml][ NEC ND-1300A] Nieuwe firmware veel DVD-R's werken nu wel :)[/rml]

[ Voor 21% gewijzigd door LuNaTiC op 22-06-2003 21:52 ]

• Raymond
  • Laatst online: 00:08
En nu ben ik je gekick zat. Ik heb je er via de mail op gewezen en nog kick om het half uur je topic omhoog.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.