• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-02 21:11

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Ik ben al een poosje opzoek naar een digitale foto camera. Na een naar mijn idee, leuk cameraatje gevonden te hebben, de trust powercam 820, ben ik naar wat ervaringen gaan zoeken.

Deze bleken echter heel slecht te zijn, trust werd zoieso afgezeikt! Ik heb door het zoeken ook veel dingen geleerd over optische zoom, LCD zoom etc....

Nou vroeg ik me af wat dan wel? Ik wil 'm persé op vakantie meenemen, en tot die tijd is het maximale geldbedrag waar ik aan kan komen 150-170 euro.

De digicam hoeft abosluut niet state of the art te zijn. Gewoon om wat leuke foto's binnenshuis, en buitenshuis te schieten. Wel met acceptabele kwaliteit natuurlijk.

Hier zijn nog wat meer vereisten:

- wisselbaar geheugen, of minimaal geheugen 128 MB.
- LCD en optische zoeker, TFT scherm
- goede kwaliteit
- flitser :D

Dit zijn wel behoorlijk wat vereisten, denk ik, maar met zoeken kom ik er echt niet meer uit. Die mooie CANON cams zien er perfect uit, maar aan >300 kan ik echt niet komen!

Ik hoop dat er wat tips voor mij zijn!

Bedankt! :)

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:51
Roland_EM25 schreef op 22 juni 2003 @ 17:06:
Ik ben al een poosje opzoek naar een digitale foto camera. Na een naar mijn idee, leuk cameraatje gevonden te hebben, de trust powercam 820, ben ik naar wat ervaringen gaan zoeken.

Deze bleken echter heel slecht te zijn, trust werd zoieso afgezeikt! Ik heb door het zoeken ook veel dingen geleerd over optische zoom, LCD zoom etc....

Nou vroeg ik me af wat dan wel? Ik wil 'm persé op vakantie meenemen, en tot die tijd is het maximale geldbedrag waar ik aan kan komen 150-170 euro.

De digicam hoeft abosluut niet state of the art te zijn. Gewoon om wat leuke foto's binnenshuis, en buitenshuis te schieten. Wel met acceptabele kwaliteit natuurlijk.

Hier zijn nog wat meer vereisten:

- wisselbaar geheugen, of minimaal geheugen 128 MB.
- LCD en optische zoeker, TFT scherm
- goede kwaliteit
- flitser :D

Dit zijn wel behoorlijk wat vereisten, denk ik, maar met zoeken kom ik er echt niet meer uit. Die mooie CANON cams zien er perfect uit, maar aan >300 kan ik echt niet komen!

Ik hoop dat er wat tips voor mij zijn!

Bedankt! :)
Voor die prijs heb je geen kwaliteit.
Je kunt dan nog beter een Kleinbeeld camera/ APS nemen dan een miskoop op digitaal gebied.
Ik zou gaan kijken of het wel belangrijk is om je foto's gemakkelijk op je comp te hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door The-Source op 22-06-2003 17:11 . Reden: kromme zin er uit en nog wat ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-02 11:23

Flexx

This side up

Hier zijn al zoveel topic's over, check anders hier: http://www.dpreview.com/

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
ja, maar zoals ik al zei, hoefd het echt geen superkwaliteit te zijn, gewoon netzo als een normaal fototoestel, alleen dan digitaal. Het lijkt me eerlijk gezegd erg vreemd dat er zoveel goedkope digitale cams beschikbaar zijn, die dan dus gewoon bagger zijn.

Heeft niemand ervaringen met goedkope digicams? ( misschien voorbeeld foto's )

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voor 150-170 is het "beste" wat je kunt vinden een Aldi cam, vrees ik voor je. En tsja, wil je dat? De een is er enthousiast over, maar ik zou toch even door sparen. Voor jouw budget zou ik voor wat 2e hands kijken in de vraag en aanbod ofzo, een tweedehands 2MP cam van een merk als Canon/Nikon/Olympus/Minolta ofzo...

http://www.tweakers.net/aanbod/100942/all Zoiets als deze misschien? Zit al 128MB bij, is 1.2MP (net genoeg voor 10x15 afdrukjes, meer niet)

Toch zou ik even doorsparen en toch maar het laatste jaar met je analoge camera fotograferen, voor 250 euro heb je nml een digital Ixus in de V&A en da's toch een heel wat leukere camera :)

[ Voor 37% gewijzigd door Grrrrrene op 22-06-2003 17:19 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Een leuke camera is bijvoorbeeld de Canon A200 maar die valt al net buiten jouw budget.
gewoon netzo als een normaal fototoestel, alleen dan digitaal
Mijn (overigens perfecte) A70 haalt de kwaliteit van een analoge camera niet hoor :) Maar een 2MP camera is meestal goed genoeg voor 10x15 afdrukken.
2e hands is misschien een idee idd. Anders gewoon doorsparen tot je iets kunt kopen waar je een lange tijd blij mee bent :)

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
uit die advertentie kan ik dus opmaken dat een HP Photosmart C215 een mooi degelijk cameraatje is?

Verwijderd

Kijk eens bij www.gistron.com
staat een BenQ heb hem zelf ook geen state of the art maar voldoet prima

Verwijderd

Fuji A101 misschien? Fuji 1.x megapixel dingetjes zijn perfect om low budget in te stappen vind ik. Ding is verkrijgbaar voor € 184,- Als je minder er voor over hebt is het hopeloos, sorry...

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Hmm, die fuji A101 ziet er goed uit! Dat is deze toch?

Afbeeldingslocatie: http://www.digineff.cz/fotaky/01/fuji101/images/fuji101b.jpg

Dat ziet er echt fantastisch uit, heeft iemand foto's om de kwaliteit een beetje te bekijken?
Als die goed zijn, ben ik en die camera verkocht! :D leuke woordspeling

• Ares408
  • Niet online
Ik denk dat je dan het beste naar ex-showmodellen kan kijken. Kijk eens bij www.fotobooms.nl daar heb ik pas een 1 megapixel Olympus gezien voor €144. Dat likt me et beste met jouw budget.

Fuji a101 kost daar €149.

[ Voor 8% gewijzigd door Ares408 op 22-06-2003 17:41 ]

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-02 14:50

Scighera

swim-bike-run

toch de V&A is mijn advies, bijv:

http://tweakergallery.tweakers.net/aanbod/100942/all

www.triathlete.nl

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 20:59
Bij de makro is nu de Fuji A202 in de aanbieding voor 177,- incl BTW. Dat is dus een 2 megapixel camera. Misschien net iets buiten je budget, maar wel iets lekkerder dan de A101 (in de pricewatch vanaf 165,-)

Dat is deze dus: http://213.133.41.216/producten/digicam/A202/body.htm

[ Voor 25% gewijzigd door waslijn op 22-06-2003 17:51 ]

• Ares408
  • Niet online
Vergeet niet dat digicams stoom vreten en je dus een setje NiMH batterijen en een oplader nodig hebt. En met het bijgeleverde geheugen kan je maar een stuk of 10 foto's maken. Dan blijft er nog maar heel erg weinig over voor de camera.

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:29
Je kunt ook van deze site: http://www.it2move.com/buyonline.html een hp camera kopen die gerepareerd is en weer verkocht wordt. M'n neef heeft er ook zoeen en die maakt goede kiekjes.

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Oke, even een aantal dingen op een rijtje zetten, er komen opeens zo veel replys!

- Ik heb inmiddels een 128mb XD flash card kunnen regelen van een vriendin voor 15 euro, m'n ouders betalen die, dus dat is geen probleem.

Als ik zou moeten kiezen tussen een HP en een Fuji, welk merk zouden jullie dan aanbevelen?

Ik heb nu in ieder geval drie camera's waartussen ik en keuze kan maken, en die ik kan betalen:

- HP C215, uit de V&A, ik heb het niet echt zo op 2dehands spullen, slechte ervaringen misschien maargoed.

- Fujifilm A101 € 149

- Fujifilm A201 € 170 ( ongeveer )

Voor mij valt eigenlijk de HP al af, maar dat hangt af van jullie oordeel over het verschil tussen HP en Fuji.

[ Voor 4% gewijzigd door Roland_EM25 op 22-06-2003 18:09 ]

• waslijn
Ares408 schreef op 22 juni 2003 @ 17:57:
Vergeet niet dat digicams stoom vreten en je dus een setje NiMH batterijen en een oplader nodig hebt. En met het bijgeleverde geheugen kan je maar een stuk of 10 foto's maken. Dan blijft er nog maar heel erg weinig over voor de camera.
Over de A202 wordt het volgende hierover gezegd:
The power consumption of this camera is quite low if you use the color LCD sparingly but we still recommend the use of rechargeable NiMH batteries. They're reusable and in the long run they will last longer and cost you less.
Recording capacity with included 16MB xD card: Still 1600x1200 - 25 Fine, 39 Normal
Dus dat valt reuze mee, maar een oplader + 4x AA NiMH en een extra geheugenkaartje is natuurlijk wel erg handig.

Volledige review: http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/fuji_a200.html

[ Voor 9% gewijzigd door waslijn op 22-06-2003 18:08 ]

• waslijn
Roland_EM25 schreef op 22 juni 2003 @ 18:06:
Oke, even een aantal dingen op een rijtje zetten, er komen opeens zo veel replys!

- Ik heb inmiddels een 128mb XD flash card kunnen regelen van een vriendin voor 15 euro, m'n ouders betalen die, dus dat is geen probleem.
De A202 kan alleen overweg met xD-geheugen, dus die valt nu af. Over de keuze tussen Fuji en HP, zoek eens met google naar reviews. Levert vaak zeer bruikbare info.

• Ares408
  • Niet online
Waslijn schreef op 22 June 2003 @ 18:12:
[...]
De A202 kan alleen overweg met xD-geheugen, dus die valt nu af. Over de keuze tussen Fuji en HP, zoek eens met google naar reviews. Levert vaak zeer bruikbare info.
Waarom zou die afvallen?
edit:
TS was aan het editten

Keuze tussen Fuji en HP is erg makkelijk. Fuji is veel beter.

[ Voor 6% gewijzigd door Ares408 op 22-06-2003 18:23 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Is het wel zo slim om een xD kaart te kopen zonder dat je de keus van je cam al vast hebt gelegd :? Nu zit je dus vast aan een cam die xD geheugen aan kan, of je houdt een xD kaart over waar je cam niks mee kan...

• waslijn
Ares408 schreef op 22 June 2003 @ 18:17:
[...]

Waarom zou die afvallen?

Keuze tussen Fuji en HP is erg makkelijk. Fuji is veel beter.
Volgens mij stond er eerst SD geheugen, daarom zei ik het. Fuji geniet ook mijn voorkeur boven HP.

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
hmm, ik had het al naar XD veranderd, maar ik begon te twijfelen wat ze nou had gezegd, heb 'r net proberen te bellen, maar ze is niet thuis. Dus laten we maar even aannemen dat ie SD is, want dat is het meest gangbare.

Die fujifilm camera's zien er zeer professioneel uit moet ik zeggen, en zeker niet echt mega duur. Heb net wat sampleshots gezien, en vond dat er weinig verschil zat tussen de HP en Fujifilm A202.

Ik heb een keuze gemaakt, heb net even gekeken en bij een amerikaanse zaak is ie 129 dollar. Verzendkosten naar Nederland zijn 20 dollar via UPS. Dat komt in totaal op 149 dollar. Mocht die kaart van m'n vriendin toevallig xD zijn, is dat mooi meegenomen, anders kan ik met een beetje gelijk m'n pa wel zo ver krijgen om een beetje voor te schieten.

EDIT, kaart is xD, heb net gebeld. Das zeker mooi, dat bevestigt m'n keuze, de A202.

Heel erg bedankt voor alle hulp! Daar had ik echt wat aan!

[ Voor 11% gewijzigd door Roland_EM25 op 22-06-2003 18:23 ]

• waslijn
Roland_EM25 schreef op 22 June 2003 @ 18:20:
hmm, ik had het al naar XD veranderd, maar ik begon te twijfelen wat ze nou had gezegd, heb 'r net proberen te bellen, maar ze is niet thuis. Dus laten we maar even aannemen dat ie SD is, want dat is het meest gangbare.

Die fujifilm camera's zien er zeer professioneel uit moet ik zeggen, en zeker niet echt mega duur. Heb net wat sampleshots gezien, en vond dat er weinig verschil zat tussen de HP en Fujifilm A202.

Ik heb een keuze gemaakt, heb net even gekeken en bij een amerikaanse zaak is ie 129 dollar. Verzendkosten naar Nederland zijn 20 dollar via UPS. Dat komt in totaal op 149 dollar. Mocht die kaart van m'n vriendin toevallig xD zijn, is dat mooi meegenomen, anders kan ik met een beetje gelijk m'n pa wel zo ver krijgen om een beetje voor te schieten.
Vergeet niet 19% BTW + mogelijke douane rechten: zie www.douane.nl

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
ben nu even aan het kijken over die douane rechten, was die prijs op "steves Digicams" dan exclusief BTW? Ik dacht van niet.

• Ares408
  • Niet online
Roland_EM25 schreef op 22 June 2003 @ 18:24:
ben nu even aan het kijken over die douane rechten, was die prijs op "steves Digicams" dan exclusief BTW? Ik dacht van niet.
Natuurlijk wel, het is toch geen Nederlandse website.

• waslijn
Roland_EM25 schreef op 22 June 2003 @ 18:24:
Als je een product koopt in de VS en naar nederland laat versturen, betaal je in NL alsnog 19% BTW. Het komt dan dus op 149 * 1,19 = 177euro. Kun je hem net zo goed hier bestellen: pricewatch: Fuji FinePix A202 (2MP, 36mm, f/4.6)

[ Voor 20% gewijzigd door waslijn op 22-06-2003 18:30 ]

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
hmm, ja bij nader inzien, even rekenen.

- 177 euro camera ( betaalbaar )
- kaart 128 mb, 15 euro ( word betaald door ouders )

Nou dan valt ie 7 euro buiten m'n budget, dat valt wel te fixen!
Ik ga 'm gewoon ergens in Nederland halen!

Heel erg bedankt! Na m'n vakantie zal ik de foto's posten!

[ Voor 12% gewijzigd door Roland_EM25 op 22-06-2003 18:30 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Waslijn schreef op 22 June 2003 @ 18:23:
[...]
Vergeet niet 19% BTW + mogelijke douane rechten: zie www.douane.nl
Die 19% BTW klopt, maar over een digicam hoef je geen douanerechten te betalen :)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:51
Roland_EM25 schreef op 22 June 2003 @ 18:29:
hmm, ja bij nader inzien, even rekenen.

- 177 euro camera ( betaalbaar )
- kaart 128 mb, 15 euro ( word betaald door ouders )

Nou dan valt ie 7 euro buiten m'n budget, dat valt wel te fixen!
Ik ga 'm gewoon ergens in Nederland halen!

Heel erg bedankt! Na m'n vakantie zal ik de foto's posten!
En dan nog een batterij lader + batts (afhankelijk van je eisen, van 20 tot 70 euro)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Hillie
  • Laatst online: 00:42

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Tja, ik weet dat je digitaal wilt, maar wat dacht je van deze? Leuke camera met lens voor 175 euro.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
hehe, ook erg leuke camera Hillie, maar ik heb vanmiddag die fuji A202 besteld. De levertijd was alleen 5 :( weken! Net optijd voor vakantie!

• Hillie
  • Laatst online: 00:42

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

gefeliciteerd met de aanschaf dan maar! :)

Persoonlijk heb ik gekozen voor een analoge camera (tweedehands Nikon F65 met 2 lenzen erbij voor weinig, goede kwaliteit), puur omdat ik niet superveel fotografeer, maar als ik het doe, dan wil ik wel wat mogelijkheden. Een maatje van me heeft de Fuji S2 Pro aangeschaft. Lijkt sprekend op mijn camera, alleen digitaal. Tja, als ik digitaal zou gaan, dan zou het zeker een SLR worden, maar die zijn me nog even te duur. :)

Maar voor een hoop zaken zijn de leukere point-and-shoots ook goed hoor. Veel plezier ervan!

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

waar ik werk krijg ik regelmatig die camera's retour, mensen willen en moeten dan een goedkope camera, ze worden erop gewezen dat de kwaliteit te wensen laat maar toch kopen. en dan een dag later terug komen en zeuren over de belaberde kwaliteit. veel problemen met die camera's zijn slechte kleuren ed.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

een cam van 150 euro in US bestellen schiet natuurlijk niet op :)
denk aan: risico's, invoerrechten, btw, garantiebepaling etc....

de a202 is hier al voor 160 euro te koop, dat is dan de cam die ik wil aanraden...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Roland_EM25 schreef op 22 June 2003 @ 18:20:

EDIT, kaart is xD, heb net gebeld. Das zeker mooi, dat bevestigt m'n keuze, de A202.

Heel erg bedankt voor alle hulp! Daar had ik echt wat aan!
Goede keuze.... Ik heb 'm gekocht en ik ben zelf HEEL ERG tevreden over deze camera.
Als je wat "samples" wilt zien, drop me een mailtje dan komt dat wel goed.

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Pagina: 1