Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
- opmerkingen van Balou ^
- Ernstige HDD-problemen (rounded cables? te lange kabels? etc.)
Zoef
over die md5 sum: cd's doen het op andere sys's goed *o.a. lapdoos* en de md5's kloppen. Ernstige hdd problemen, uhmz, goede vraag, maar wat bedoel je met rounded cables? Te lang zijn ze iig niet.
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Verwijderd
***UPDATE: ***
bootdisk geeft 0x10 error, raad eens:
0x10 = CRC error volgens google
[ Voor 34% gewijzigd door Zwerver op 22-06-2003 17:21 . Reden: update ]
http://www.mikhailtech.com/articles/other/cmcables/ , maar als je niet weet wat 't is zul je ze ook vast niet hebbenzwerver schreef op 22 June 2003 @ 16:36:
Ernstige hdd problemen, uhmz, goede vraag, maar wat bedoel je met rounded cables?
Zoef
Zou eerst even een kleine hoeveelheid ander geheugen proberen, als dat niet werkt de hele boel eens losschroeven en goed bekijken, voordat je met een kapot mobo wellicht nog andere hardware naar z'n grootje blaast!
Verwijderd
Verder kan het ook een wat zwakke voeding, of te lage spanning (Vsd dacht ik) op het geheugen zijn.
Of nog suffer, 2 verschillende geheugen reepjes die elkaar niet verdragen.
PS ... Bij nader inzien, kan er zelfs een probleempje met die Promise RAID zijn, misschien dat een BIOS update helpt..?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 11:31 ]
Verwijderd
ik kreeg het ook met een ide kabel met 5 aansluitingen =)Zpottr schreef op 22 June 2003 @ 16:33:
- MD5 sum van de gentoo-iso gechecked?
- opmerkingen van Balou ^
- Ernstige HDD-problemen (rounded cables? te lange kabels? etc.)
hmz, en enig id hoe ik dat ga testen? Behalve weer 256 meg *minimale wat ik heb liggen* er doorheen jassen?Wilke schreef op 23 June 2003 @ 10:02:
Of er is iets stuk aan je CPU of mobo, maar dit is *echt* niet goed nee (duhh...zover was je zelf ook al wel gok ik)
Zou eerst even een kleine hoeveelheid ander geheugen proberen, als dat niet werkt de hele boel eens losschroeven en goed bekijken, voordat je met een kapot mobo wellicht nog andere hardware naar z'n grootje blaast!
Is het zo moeilijk om eerst even je timings voor geheugen (in je BIOS) op standaard te zetten? Als het dan nog niet werkt kan je het altijd nog op een ander mobo (of systeem) kijken.zwerver schreef op 23 juni 2003 @ 15:40:
[...]
hmz, en enig id hoe ik dat ga testen? Behalve weer 256 meg *minimale wat ik heb liggen* er doorheen jassen?
Als je dit al gedaan hebt, heb ik niets gezegd maar dan moet jij het er wel even bij zetten volgende keer
Mwah ik ging er vanuit dat als ik stelde dat mijn sys niet ge-OC't was dat het wel duidelijk was dat dit ook niet zo was met mijn geheugen? No hard feelingsLinuxUser schreef op 23 June 2003 @ 18:04:
[...]
Is het zo moeilijk om eerst even je timings voor geheugen (in je BIOS) op standaard te zetten? Als het dan nog niet werkt kan je het altijd nog op een ander mobo (of systeem) kijken.
Als je dit al gedaan hebt, heb ik niets gezegd maar dan moet jij het er wel even bij zetten volgende keer
In dat geval zal ik voor de zekerheid je bankje nog even in een andere pc zetten en de instellingen exact overnemen vanuit jouw BIOS
In ieder geval veel succes met je systeem.
[off-topic]
Mijn post was niet persoonlijk bedoeld dus trek daar geen conclusie uit
[/off-topic]
Ik gooi dit topic dicht. Probeer memtest86 te draaien.
Mocht dat niet lukken, dan kun je een nieuw topic openen in een forum waar er meer HW-figuren rondlopen (bijv. Processors, Mobo's & Geheugen )
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Dit topic is gesloten.
![]()