Toon posts:

cel 600 hoever overclokken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb net een cel600 gekocht draait nu stabiel op 9*92 met standaard koeler maar verder wil hij nog niet.

Zal het met een betere koeler wel lukken?

graag jullie ervaringen.

Verwijderd

Ja, over het algemeen met een goede koeler (lees: Orb) moet de 900 toch wel haalbaar zijn... regelmatig melden tweakers hier dat ze de 952 halen met Celly II's.

Verwijderd

Heb je al wel 's geprobeerd het voltage omhoog te gooien, anders gaat het inderdaad ook niet echt lukken.
Check anders www.overclockers.com even :)

Verwijderd

Topicstarter
dat is het probleem het voltage kan ik niet hoger meer zetten 1.75 is het maximum

Verwijderd

Wat voor moederbord heb je dan?

Verwijderd

Topicstarter
be6-2

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
Wat voor convertor heb je?
Als ik het voltage op mijn convertor instel op 1.8V herkent hij dat als standaard voltage en kan ik vervolgens tot de 2V gebruiken(met een hoger voltage wil ie niet booten:()

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet wat voor converter ik heb volgens mij kan ik daar het voltage niet op instellen.

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
Misschien staat het wel op je convertor, bij mij staan op de achterkant alle settings die ik kan gebruiken(is btw een soltek).
Als je geen voltages in kan stellen moet je het of hierbij laten of een betere convertor kopen(30-40piek was die van mij dacht ik)

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:12

paradoXical

The ParadoX

Hij staat hier op 900 mhz, 1.7 volt en stabiel, hoger krijg ik em nog niet, eerst zorgen voor afdoende koeling.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even op de converter gekeken maar het is een merkloos ding en er zitten dan ook geen jumpers op.

Ik zat ook nog te denken om een oud bios er op te zetten (die de celly 2 nog niet herkent) misschien ziet hij hem dan als een p3 en dan kan ik het voltage omhooggooien.

Heeft iemand hier ervaring mee????

Verwijderd

Een BE6-II kan middels eigen BIOS toch gewoon een voltagerange van ik meen van 1.5 tot ca. 2.5 Volt aan. Gewoon een kwestie van invullen onder 'User defined'...

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Volgens mij geeft de BE6-II standaard een maximum voltage van standaard voltage + 0,25 Volt.

Mijn P3 (1,65 Volt) kan ook niet hoger dan 1,90 op m'n BE6-II. Ik heb een keer gelezen dat je dat kunt veranderen door de spanning op maximaal te zetten, en daarna je BIOS te flashen. Het schijnt dat het BIOS de waarde tijdens het flashen als default instelt.

Ik weet niet of deze actie werkt bij een BE6-II, ik heb het nog niet geprobeerd.

sigloos

Verwijderd

Vaag...:? Als je een Celeron I heb dan wilt tie graag (minimaal)2.0 Volt voor z'n kiezen krijgen. Dat zou betekenen dat Celeron I niet op BE6 past? Dacht het wel want dat staat in de manual (Celeron supported) en er is officieel geen onderscheid in Celeron I en II. Anders gezegd, ik weet zeker dat een BE6-II hoger dan 2,00 Volt kan!

Op een BH6 kan je het voltage (op default)van 1.5 t/m 2.3 Volt varieren. En ja, daarbij werkt die voltage-tweak, middels flashen op een afwijkend voltage van de default welke voor een bepaald type cpu nodig is, wel.

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:41

TheFruitNerd

iets met fruit

Heb een Cel466 tot hoe ver moet die kunnen? Want wanneer ik 'm op @580 krijg wil ie niet verder. 'k heb een standaard cooler en en MSI6163

- de zon schijnt altijd wel ergens -

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Taylor, eigenlijk geef je antwoord opp je eigen vraag :)

De BE6-II kijkt naar de default voltage en geeft je dan de ruimte om die + of - 0.25V in te stellen. Als je er een 2.00V default in stopt geeft ie dus aan dat je kan varieren in voltage van 1.75 tot 2.25V.

Of de oplossing bij de BH6 ook op een BE6-II werkt weet ik niet.

TheFruitNerd,
De Celeron 466 is gebaseerd op de Mendocino core. Deze zijn minder schaalbaar dan de Coppermine's, ,oftewel, niet zo goed over te klokken. met @580 zou je een knappe jongen zijn. Check de www.overclockers.com database maar eens. Er zijn wel gasten die harder kunnen dan 580, maar dat is allemaal met behulp van peltiers, waterkoeling, vapochill kasten, etc. De gemiddelde overklok-snelheid is 570mhz in hun database.

Verwijderd

Topicstarter
maar worsie hoe hoog heb jij de vcore dan?

Ik snap nog steeds niet hoe anderen het dan doen of ligt het puur aan de converter, zal ik de abit converter moeten kopen?

iemand moet dit toch bij de hand hebben gehad,

KOM OP JONGENS (EN MEISJES) HELP ME !!!!!

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Bij mij is de Vcore 1.9V.

Je moet maar eens in de rondte gaan kijken of je ergens wat kunt vinden. De opmerkingen hierboven wijzen er op dat je het kan bereiken door je voltage zo hoog mogelijk te zetten en dan je bios te flashen. Als je dat niet zo fijn vindt om te doen zal je een andere converter moeten kopen die wel voltage-instellingen ondersteund. Ik heb al even met search gekeken bij %be6%, maar kwam daar niks tegen.
Pagina: 1