[Connect3D ATI RADEON 9600 PRO] Blauw scherm ati2dvag.dll

Pagina: 1
Acties:

• Recoome
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-10-2024
Specs:

ASUS A7V-133 ATX
AMD K7 Thunderbird 1000 Slot A MHz
256 Mb SDRAM 133MHz
30GB, Ultra DMA, 7200 rpm
Voeding: 300 Watt

Probleem:

Nou dit is me eerste post en dus ook me eerste probleem :P
Het werd tijd voor een nieuwe videokaart want me ASUS Geforce 2 mx 400 32mb werd beetje gaar.
Anyway al snel was ik eruit het werd de Connect3D ATI Radeon 9600 PRO
http://www.connect3d.com/...oducts_radeon_9600pro.htm

Ok de computer maar geformateert want dat moest toch gebeuren en ik sluit de kaart aan geen probleem tot zover. Daarna installeer ik de software van de bijgeleverde driver cd. Geen probleem hij installeerd de display drivers hydravison enz. en zegt uiteindelijk dat ik de computer opnieuw moet opstarten. Dit doe ik en zodra ik in windows kom en dus me inlogscherm zie hangt de bak zich op ik kan wel nog met de muis bewegen en daarna krijg ik een blauw scherm met ati2dvag.dll Na goed denk ik dan hij reboot vanzelf probeer het nog eens en zodra hij in windows komt krijg ik zwart beeld en daarna weer blauw scherm met zelfde(ati2dvag.dll) weer reboot en zodra ie in windows komt gaat hij in standby.
Hoe los ik dit probleem op?

Wat ik al gedaan heb:

Geformateerd en windows xp opnieuw geinstalleerd
Catalyst 3.4 geinstalleerd.
In veilige modus drivers eraf en Catalyst 3.4 geinstalleerd en nog zelfde probleem
In VIA modus staaan de drivers goed en naar hoop gekloois kwam ik verder als ik windows normaal opstarte.
Hoe ziet het dan uit? niet gezond iig

http://members.home.nl/guyvossen/ati <== 2 screenshots van hoe het uit zag in CS en 1 van me desktop

Het rare was dat ik weinig pictogrammen zag op me desktop als ik dan 16 bits kleuren kies zie ik wel de pictogrammen maar is de beeldkwaliteit vet gaar.

Toen heb ik drivers maar eraf gegooid en me oude videokaart erin gedaan.

Mijn vraag is hoe los ik nou dat driver probleem op(Blauw scherm ati2dvag.dll)

Wat ik denk dat het is:
Of mijn systeem is te oud voor deze videokaart wat ik niet denk maar ook niet uitsluit
De Videokaart is kapot en dus ruil ik hem

Alvast bedankt

EDIT: Wat ik ook nog geprobeerd heb: de nieuwste bios drivers geinstalleerd & de 4in1 VIA chipset drivers geinstalleerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Recoome op 22-06-2003 14:51 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:12

momania

iPhone 30! Bam!

Misschien trekt je voeding het nu niet meer zo goed.
Check dus even of je voltages nog goed zijn.

Voor verder info over je blauwe scherm: Daar staan nog wat andere error codes op als het goed is. Bekijk daarvoor dit even: Windows XP en 2000 BSOD guide

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Recoome
momania schreef op 22 juni 2003 @ 14:35:
Misschien trekt je voeding het nu niet meer zo goed.
Check dus even of je voltages nog goed zijn.
Hoe kan ik de voltages zien?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:12

momania

iPhone 30! Bam!

Recoome schreef op 22 juni 2003 @ 14:46:
[...]

Hoe kan ik de voltages zien?
In je bios meestal wel, en anders met Motherbord Monitor of met een utility die op de cd staat die bij je moerderbord zit oid.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Recoome
Ik heb net effe in me BIOS zitte kijke en er stond bij het tab "BOOT" het volgende: Primary VGA BIOS PCI Card ik kan die instelle op agp Card hij staat nog op pci card of moet ik daar van af blijven?

Verwijderd

Als je video-kaart, een PCI-video-kaart is, dan zou ik daar zeer zeker vanaf blijven. Maar aangezien me dat niet het geval lijkt, en ik zeer sterk vermoed dat het hier om een AGP-video-kaart gaat, zou ik die toch eerst maar eens op AGP zetten.

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:27
Misschien wordt je kaart te warm of is hij defect, ik had dezelfde problemen met mijn hercules 9800 pro, deze heb ik naar rma gestuurt.

Zo zag bij mij de desktop er uit, als ik em op 16 bit gooide was dat ook weg.

Hier staan nog wat screenshots van ati demos. :r

Edit:
Dat vga bios gedoe in de bios boeit niks, als je 2 kaarten [agp en pci] erin hebt kun je daarmee kiezen welke van de 2 kaarten gebruikt moet worden bij het booten.

[ Voor 27% gewijzigd door Falconey op 22-06-2003 16:35 ]

• Recoome
Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 15:15:
Als je video-kaart, een PCI-video-kaart is, dan zou ik daar zeer zeker vanaf blijven. Maar aangezien me dat niet het geval lijkt, en ik zeer sterk vermoed dat het hier om een AGP-video-kaart gaat, zou ik die toch eerst maar eens op AGP zetten.
Heb het geprobeerd maar nog steeds blauw scherm....

STOP: 0x000000EA (0x81049DA8,0x81584008,0x81660050,0x00000001)

Zelf denk ik dat de kaart idd defect is.
Op de stencil van de computer staat bij behuizing MIDI Tower ATX kast,geluidsarm,TüV en CE keuring(4x 5,25" / 2x 3,5" brackets, 300 Watt)
dus ik neem aan dat de voeding goed genoeg is anders zou het beeldscherm toch in standby gaan?

Anyway als jullie nog iets weten wat ik kan doen laat het even weten

Alvast bedankt

EDIT:
Mjah morgen maar weer effe eentje reserveren en ruilen jullie horen nog van me hoe dit afloopt >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Recoome op 22-06-2003 22:34 ]

Pagina: 1