[SATA] 2x Maxtor setup wil niet , chaintech nforce

Pagina: 1
Acties:

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:07
ik ben vanmorgen om 8 uur opgestaan ( op mijn enige vrije dag in de week ;) ) om mijn gisteren nieuw gekochte HD's aan te sluiten op mijn SATA aansluitingen .

maar ik kom er totaal niet meer uit en ben door mijn search notes heen .

mobo - chaintech 7jns
HD - IDE 120 G Maxtor ( met Abit dongles )

het enige wat er in de handleiding van mn mobo over SATA staat is de plaats van de aanluitingen op het mobo !!
helemaal nix nada !

dus ik heb de schijven netjes aangesloten .
- eerst beide op CS
- toen 1 op master en 1 op slave
- win XP nieuwe hardware laten zoeken .

- scsi driver geinstaleerd ( fasttrack 376 controler ) zoals in het boekje staat voor het instaleren van IDE raid . ( maar dat is volgens mij alleen voor IDE raid , want in de post screens zoekt ie naar aansluitingen op die controler ( die er dus niet zijn omdat ze op de SATA aangesloten zijn ) dus dat werkt ook niet .

als ik op mijn mobo kijk zit er een Promise pdc 20376 chip op SATA 150

maar hoe krijg ik die aan de praat ??

ik kan geen jumper vinden nergens niet .
ik kan in de bios geen optie vinden om die te activeren .

wat zie ik over het hoofd , wat moet ik doen

de volgende draden hielpen mij ook niet verder :
Het grote SATA topic ( gaat over SATA schijven )
http://www.serialata.org/ ( staan alleen maar links naar fabrikanten )
http://gathering.tweakers...t_message/16985205#overig ( verwijst door naar google )

mijn bios is van februari dit jaar .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Bij een Bios Update kan je SATA in en uitschakelen.
Een bios update lijkt me in iedergeval wel belangrijk, om de laatste verbeteringen te krijgen.

Ik zelf heb ook een Chaintech 7NJS bordje, met ook 2 SATA schijven, (dus geen dongel)
En die werken perfect.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:07
Verwijderd schreef op 22 juni 2003 @ 14:49:
Bij een Bios Update kan je SATA in en uitschakelen.
Een bios update lijkt me in iedergeval wel belangrijk, om de laatste verbeteringen te krijgen.

Ik zelf heb ook een Chaintech 7NJS bordje, met ook 2 SATA schijven, (dus geen dongel)
En die werken perfect.
dus standaard is ie niet eens in te schakelen ?

of kan ik met de bios update hem alleen nu ook uit schakelen ?

en hoe ging de setup bij jou ?
gewoon 2 schijven aan de SATA's gehangen ( 1 op master ander op slave ?? ) en werdt ie toen door OS herkend ?

[ Voor 14% gewijzigd door talin op 22-06-2003 15:03 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Euhm, Correct me if I'm wrong, maar bij sata maakte het toch niet uit of ie op master of slave stond?? Dus gewoon allee twee op master?? Ik heb hier 1 sata schijf op master op een MSI bord en dat werkt perfect. Was wel ff prutsen om windows te installeren. Eerst een array aangemaakt. Windows setup starten en dan met F2? een ander stuurprogramma laden en dan de diskette van je RAID controller laden. Dan zou het moeten werken.