Verwijderd
Duron 650@900 @42 C.
Had hiervoor een celeron alpha cooler en die werd 60 of meer.
maar of ik ze nou zo geweldig vind, nee!
Ik zad op de 50 graden met mijn TB 800@900 en met mijn eigen gemaakte (nou ja omgebouwde cooler) zat ik met 800@950 nog maar op 45 graden (full load).
P.s. ik gebruikte bij beiden cool pasta !
Dussuh..
Ik ben er wel tevreden over.
Ohja.. MET Artic Silver compound tussen proc en cooler..
Gekozen uit de globalwin of de Alpha:) Alpha 'maar genomen'
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Verwijderd
thanks
Hop,hop,hop!
Daar hadden savage007 en Spais het over, en zij hadden lekkere tempjes
Mojaco had het over een Spire van 4200 rpm? Vast dezelfde (http://www.ned-cool.nl/spire.html), als je kijkt naar de 10 procent afwijking.
Vaag dattie bij hem dan zo slecht is en bij die andere 2 goed?
59 graden stressed, 53 graden idle.
zijn er veel betere coolers?
Zo kan ik toch niet gaan klokken>?
Dat zijn toch prachtige waarden? Wat wil je nog meer dan?Op maandag 27 november 2000 01:50 schreef Mojaco het volgende:
ik heb een spire, en m'n 650@750 is al 49 graden! En hij draait op 4200 rpm. Zijn de cijfers te laag en is ie dus kapot?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Tsja...en bij mij een 900@1000 bij 1.8 Volt met een Spire ma idle 39 en stressed 45. Ik denk dat je eens naar je kolepasta moet kijken en of hij er wel recht op zit.Op maandag 27 november 2000 09:45 schreef koosmp3 het volgende:
Ik heb een tb 1000@1000 met zo'n spire cooler en wat denk je:
59 graden stressed, 53 graden idle.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Zelf heb ik een Arcticooler en ben ik vet tevreden mee 700@950 @47 graden
(alles met koe)
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
en dit isdus echt vette bagger!
met coolermaster werd m'n duron650@1000
"maar" 55 graden maar met die KLOTE Orb 60+
Verwijderd
Er zijn meerdere varianten van: Van dat lichtblauwe spul, en dat roze, kauwgomkleurige zooi. Direct eraf halen, die prut.
Je moet dan wel een materiaal gebruiken dat harder is dan de koelprut (of moet ik zeggen hitte-prut), maar zachter dan het oppervlak van de koeler. Ga dus NOOIT aan de gang met schroevendraaiers enzo. Echter, die doppen van BIC-pennen, die zijn best goed daarvoor.
Als je er goeie koelpasta op hebt gedaan, zijn die Spire-koelers eigenlijk best wel aardig.
sigloos
Verwijderd
Verwijderd
Wow. dat scheeltOp maandag 27 november 2000 12:55 schreef Jur het volgende:
Nieuwe koelprut scheelde bij mij bijna 10 graden.:)
Euh ik zat net op ned-cool te bladeren, vraagje: Thermisch Raakvlak, hoe groter de waarde hoe beter ??
Verwijderd
Kan ik dat gewoon op me core smeren ?? Me Spire is namelijk die "imitatie orb" met zo'n rond contactpunt... Mag ik die helemaal insmeren ???
Verwijderd
Als je helemaal alles in gaat smeren dat wordt het een zooitje en is het zonde van je prut. een druppel is meestal wel genoeg.
Verwijderd
Als je die al zonder beschadigingen aan hebt gebracht, koelt ie een stuk minder dan de originele!
Die ma324-15 is een goed koelertje!
en inderdaad die kauwgom moet je er gelijk afhalen alleen als je het met een balpen dop doet of iets dergelijks dan blijft er altijd spul zitten, zorg dan dat je stikker remover hebt.....daar wordt ie helemaal mooi schoon van!
Verwijderd
Gewoon met een houten spatel oid eraf krabben. Voor de restjes heb ik m'n koeler ff in heet water gehouden. Het restant veeg je er dan zo met een doek vanaf.Op maandag 27 november 2000 12:53 schreef _mARCO_ het volgende:
Je moet dan wel een materiaal gebruiken dat harder is dan de koelprut (of moet ik zeggen hitte-prut), maar zachter dan het oppervlak van de koeler. Ga dus NOOIT aan de gang met schroevendraaiers enzo. Echter, die doppen van BIC-pennen, die zijn best goed daarvoor.
Verwijderd
Alvast bedankt..
Verwijderd
Die koelprut kun je er met terpetine gemakkelijk afhalen.
XP2600+|SoltekSL-NV400-64|Abit Siluro GF4 TI4400 128MB|16x40x DVD|Sony DRU-500a|512MB (PC2700DDR)|1x 3Com 10/100 NIC|1x 120GB 7200rpm 8MB ATA133 Maxtor HD --> Neovo E17a
Verwijderd
heb hem nog niet binnen maandag pas,, maar er werd mij verteld de Spire Chilmax.. iemand enig idee welke dat is ??..
op de pricewatch kom ik hem niet tegen.. met de find van het forum stond er ook niks.. en op google is ie niet te bekennen??
ik heb op google de Spire Climax gevonden.. maar is dat het zelfde als Chilmax ?!?!
En wat bedoel je daar mee?maar er werd mij verteld de Spire Chilmax.
Basic stuff / oud topic, dicht dus.
Dit topic is gesloten.
![]()