Toon posts:

Spire koeler

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zijn die Spire koelers nou een beetje goed voor Durons of is het slechte cheapo namaak?

Cro.

Verwijderd

heb een Spire MA324-15 doet het zeker goed .
Duron 650@900 @42 C.
Had hiervoor een celeron alpha cooler en die werd 60 of meer.

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ach ja ze zijn leuk,
maar of ik ze nou zo geweldig vind, nee!
Ik zad op de 50 graden met mijn TB 800@900 en met mijn eigen gemaakte (nou ja omgebouwde cooler) zat ik met 800@950 nog maar op 45 graden (full load).
P.s. ik gebruikte bij beiden cool pasta !

• Spais
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 20:27

Spais

The Spais Melange

Ik heb een Duron650@900 met een Spire MA324-15 koelertje erop.. stressed issie 40 graden als me raam dicht is en 33 graden als me raam open is.. (Ik heb een erg warme kamer.. Op zolder naast de CV ketel en alle verwarmingsbuizen enzo)...

Dussuh..
Ik ben er wel tevreden over.

Ohja.. MET Artic Silver compound tussen proc en cooler..

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:29
Wilde eigelijk een spire halen bij CTW, maar die konden ze niet krijgen met vierkante bodem :(
Gekozen uit de globalwin of de Alpha:) Alpha 'maar genomen'

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

ik heb een spire, en m'n 650@750 is al 49 graden! En hij draait op 4200 rpm. Zijn de cijfers te laag en is ie dus kapot?

• Kit
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 15:01

Kit

welke is nou beter? de spire 5D21B3 (orb) of de spire MA324-15? moet je trouwens de "kussentjes" van de duron eraf halen voor het bevestigen van de spire MA324-15?

thanks

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:26
Laat die kussentjes maar zitten als je langer van je proc wil genieten. Deze zorgen ervoor dat je koeler minder wakeld bij het plaatsen, zodat er minder kans is op kapotte randjes.

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmja, dus die MA324-15 is het beste?
Daar hadden savage007 en Spais het over, en zij hadden lekkere tempjes :)

Mojaco had het over een Spire van 4200 rpm? Vast dezelfde (http://www.ned-cool.nl/spire.html), als je kijkt naar de 10 procent afwijking.

Vaag dattie bij hem dan zo slecht is en bij die andere 2 goed?

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik heb een tb 1000@1000 met zo'n spire cooler en wat denk je:
59 graden stressed, 53 graden idle.

:(

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor een spire koeler!!
Zo'n orbje of zo'n vierkante? (MA324-15)

Zo heb ik er toch niks aan |:(

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
Zo'n orb, kogelgelaagerd.

zijn er veel betere coolers?

Zo kan ik toch niet gaan klokken>?

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 27 november 2000 01:50 schreef Mojaco het volgende:
ik heb een spire, en m'n 650@750 is al 49 graden! En hij draait op 4200 rpm. Zijn de cijfers te laag en is ie dus kapot?
Dat zijn toch prachtige waarden? Wat wil je nog meer dan?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 27 november 2000 09:45 schreef koosmp3 het volgende:
Ik heb een tb 1000@1000 met zo'n spire cooler en wat denk je:
59 graden stressed, 53 graden idle.

:(
Tsja...en bij mij een 900@1000 bij 1.8 Volt met een Spire ma idle 39 en stressed 45. Ik denk dat je eens naar je kolepasta moet kijken en of hij er wel recht op zit.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Maatje van me heeft een Goudkleurige ORB lookalike SPIRE en die draait een 600@1070 @57graden dus zijn opzich prima :)

Zelf heb ik een Arcticooler en ben ik vet tevreden mee 700@950 @47 graden

(alles met koe)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Die spire orb schijnt niet zo goe te koelen als de Spire MA324-15 komt slechter uit de test , zie http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=13576

• DeeJayV
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren een Spire ORB
en dit isdus echt vette bagger!

met coolermaster werd m'n duron650@1000
"maar" 55 graden maar met die KLOTE Orb 60+

Verwijderd

Ik ga vanvond waarschijnlijk de Spire MA324-15 bestellen met coolpasta erbij voor m'n Msi K7Tpro2 & Duron 700 --> Up to 1Ghz :9

• _mARCO_
  • Laatst online: 27-05 14:04

_mARCO_

Hier staat niks

Even ter informatie: Die 'thermal pad' die op Spire koelers zit is COMPLETE MEUK!
Er zijn meerdere varianten van: Van dat lichtblauwe spul, en dat roze, kauwgomkleurige zooi. Direct eraf halen, die prut.

Je moet dan wel een materiaal gebruiken dat harder is dan de koelprut (of moet ik zeggen hitte-prut), maar zachter dan het oppervlak van de koeler. Ga dus NOOIT aan de gang met schroevendraaiers enzo. Echter, die doppen van BIC-pennen, die zijn best goed daarvoor.

Als je er goeie koelpasta op hebt gedaan, zijn die Spire-koelers eigenlijk best wel aardig.

sigloos

Verwijderd

ja, deze hebt ik dus (zie eerdere thread van vandaag) en bij mij werkt hij niet (? weet het dus niet) maar ik heb al een messy naar asus (a7v) gestuurd om te vragen hoe dat zit, 70gr :( en toch gewoon kunnen aanraken zonder gebrandmerkt te worden.. Ik hoop een ijk-probleem maar ik ga wel even de thermometer erbij halen...

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Nieuwe koelprut scheelde bij mij bijna 10 graden.:)

Verwijderd

Op maandag 27 november 2000 12:55 schreef Jur het volgende:
Nieuwe koelprut scheelde bij mij bijna 10 graden.:)
Wow. dat scheelt
Euh ik zat net op ned-cool te bladeren, vraagje: Thermisch Raakvlak, hoe groter de waarde hoe beter ??

Verwijderd

Geen id, ik wil er ook nog wel koelpasta tussen stoppen... Een tbird800@800@44 :(

Kan ik dat gewoon op me core smeren ?? Me Spire is namelijk die "imitatie orb" met zo'n rond contactpunt... Mag ik die helemaal insmeren ???

Verwijderd

Barr...het beste is gewoon op je core een druppel te plaatsen en dat moet genoeg zijn.
Als je helemaal alles in gaat smeren dat wordt het een zooitje en is het zonde van je prut. een druppel is meestal wel genoeg. *D

Verwijderd

Die spire 'orb ' is absolute bagger!

Als je die al zonder beschadigingen aan hebt gebracht, koelt ie een stuk minder dan de originele!

Die ma324-15 is een goed koelertje!

en inderdaad die kauwgom moet je er gelijk afhalen alleen als je het met een balpen dop doet of iets dergelijks dan blijft er altijd spul zitten, zorg dan dat je stikker remover hebt.....daar wordt ie helemaal mooi schoon van!

Verwijderd

Op maandag 27 november 2000 12:53 schreef _mARCO_ het volgende:

Je moet dan wel een materiaal gebruiken dat harder is dan de koelprut (of moet ik zeggen hitte-prut), maar zachter dan het oppervlak van de koeler. Ga dus NOOIT aan de gang met schroevendraaiers enzo. Echter, die doppen van BIC-pennen, die zijn best goed daarvoor.
Gewoon met een houten spatel oid eraf krabben. Voor de restjes heb ik m'n koeler ff in heet water gehouden. Het restant veeg je er dan zo met een doek vanaf. (8>

Verwijderd

Ik heb hem "krasloos" aangebracht... Maar het maakt nix uit als ik die "warmtegeleidende pasta" op me core laat druppelen ??? Dat ie niet gaat flippen ofzo ??

Alvast bedankt..

Verwijderd

Ik heb ze allebei geprobeert en zowel de 5D21B3 als de MA324-15 doen niet veel voor mekaar onder maar me voorkeur gaat uit naar de MA324-15 omdat deze iets beter koelt,goedkoper en stiller is(draait 800 toeren minder dan de orb).
Die koelprut kun je er met terpetine gemakkelijk afhalen.

• ice18
  • Laatst online: 08-04-2022

ice18

There is no spoon....

Ik heb de spire 5D17B3. Vind het een kut koeller. Hij maakt kortsluiting met mijn core, staat niet in balans en staat daardoor behoorlijk te shaken op mijn proc. waardoor vervolgens mijn core door af gaat brokkelen. Geef mij maar gewoon mijn cooler master maar weer terug.

XP2600+|SoltekSL-NV400-64|Abit Siluro GF4 TI4400 128MB|16x40x DVD|Sony DRU-500a|512MB (PC2700DDR)|1x 3Com 10/100 NIC|1x 120GB 7200rpm 8MB ATA133 Maxtor HD --> Neovo E17a

Verwijderd

Ik heb de orb en mijn duron 700@850 wordt 59 graden bagger zooi :(

Verwijderd

nou ik heb dus een Spire Chilmax besteld..
heb hem nog niet binnen maandag pas,, maar er werd mij verteld de Spire Chilmax.. iemand enig idee welke dat is ??..
op de pricewatch kom ik hem niet tegen.. met de find van het forum stond er ook niks.. en op google is ie niet te bekennen??

ik heb op google de Spire Climax gevonden.. maar is dat het zelfde als Chilmax ?!?!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Oud topic kicken != cool. EN dit hoort in DOC eigenlijk...
maar er werd mij verteld de Spire Chilmax.
En wat bedoel je daar mee?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Chil is een niet-bestaand Engels woord. Chill daarentegen wel :)

Basic stuff / oud topic, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.