Roland EM 25 resonantie

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:08

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Zoals jullie aan m'n gebruikersnaam al kunnen zien, ben ik in het bezit van een Roland EM 25 keyboard. Meestal speelde ik via koptelefoon, maar nu ik vaker gewoon door de speakers van m'n keyboard speel, kwam ik erachter dat de behuizing van het keyboard behoorlijk trilt.

Hierdoor beginnen de speakers weer terug te trillen, en word het geluid afgrijselijk. Beetje lullig uitgelegd oké, maar ik denk dat jullie wel snappen wat ik bedoel.

M'n keyboard staat op een tafel, niet op een standaard.

Nou moet ik een goedkope oplossing hebben, om ervoor te zorgen dat het keyboard minder resoneert, ik had zelf het idee van een rubber matje ofzo :?

Iemand enige tips?

EDIT: Sorry verkeerde forum, denk ik, zal 'm wel even in audio video en HIFI plaatsen.

[ Voor 8% gewijzigd door Roland_EM25 op 22-06-2003 14:38 ]

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:26

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> AV

Verwijderd

Ik had exact hetzelfde probleem met mijn Roland E-20; bij bepaalde tonen (veelal middentonen) begint de behuizing te trillen, die een scherpe lelijke nagalm geven.

Ik heb dit iets kunnen verminderen door op bepaalde punten druk uit te oefenen zodat de trilling gedempt is.

Van mijn G-800 en D-20 geen last van ;)

Heb jij je keyboard al eens opengedaan misschien?

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 juni 2003 @ 23:03:
Ik had exact hetzelfde probleem met mijn Roland E-20; bij bepaalde tonen (veelal middentonen) begint de behuizing te trillen, die een scherpe lelijke nagalm geven.

Ik heb dit iets kunnen verminderen door op bepaalde punten druk uit te oefenen zodat de trilling gedempt is.

Van mijn G-800 en D-20 geen last van ;)

Heb jij je keyboard al eens opengedaan misschien?
Nee, ik heb 'm niet opengemaakt. En dat ben ik zeker niet van plan om te doen. Ik vindt dit wel erg slecht van Roland. Ik heb wel dat als ik m'n hand hard op de linker speaker duw, dat het dan stopt. Maarja, dat is een beetje lastig spelen.

Bij de piano is het inderdaad bij de middentonen, maar probeer eens het instrument Rubber Bass dan is het echt afgrijselijk.

Ik denk dat we op de een of andere manier de trilling moeten "opvangen" zodat hij niet meer terugkeerd naar het keyboard. :?

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 15:35
ja ik heb zelf hier een synthesizer van Yamaha. En daar kan je alleen externe boxen op aan sluiten. Als er zo'n mogelijkheid is op je keyboard zo ik dat doen.
Al hoewel je moet dan wel betere of gelijkwaardige boxen aan sluite, anders ga je er alleen maar op achter uit.

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
wat voor speakers zou ik er dan op aan kunnen sluiten? Ik heb al computerboxjes geprobeerd, maar dat klinkt voor geen meter.

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Oke, ik heb het opgelost!!!!!!

Ik heb twee handdoeken gepakt, een aantal keer dubbelgevouwen, en aan alletwee de kanten onder m'n keyboard gelegd. Geen resonantie meer!

Ik hoop dat meer mensen er wat aan hebben!

Pagina: 1