[XP] Thuisnetwerktrubbels.

Pagina: 1
Acties:

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
Ik zit met het volgende probleem.

We hebben hier 2 XP computers staan.

Server (mijn computer)

• Windows XP Professional
• Twee netwerkkaarten
• Internet werkt via een van die kaarten... en het internet werkt :)
Andere netwerkkaart staat op:
• 192.168.0.1
• 255.255.255.0
• Geen gateway ingesteld
• DNS velden blanco gelaten
• Geen NETBUI of weet ik veel. Gewoon de standaard shite van xp.
• Werkgroep WORKGROUP

Client (vaders computer)

• Windows XP Home Edition
• Een netwerkkaart die verbonden zit met mijn andere netwerkkaart
Netwerkkaart staat op:
• 192.168.0.2
• 255.255.255.0
• Gateway: 192.168.0.1
• DNS op 192.168.0.1
• Werkgroep WORKGROUP

---

het probleem is de volgende
We kunnen niet pingen naar elkaar en je kan vanaf de client het internet niet op.
Ik krijg rechtsonderin wel twee schermpjes waar bij staat dat er een verbinding is. Die verschijnt op het moment dat de kabel erin gaat. Maar hij verstuurt alleen maar pakketjes, maar ontvangt niks.

De opstelling die hier ligt heeft altijd gewerkt. Sinds ik XP op mijn pc heb gezet is het foetsie en uit met de pret.

Ik snap niet wat er fout kan zijn... ik heb toch alles goed genoeg gezet?
De client zou toch ook gewoon internet moeten kunnen hebben? We moeten toch mekaar kunnen pingen?

Nog iets. Bij de standaard xp "stel een netwerk in"-wizard gaat het op de server goed, maar op de client loopt ie vast op een subspool systeem... fuck it, dan maar zonder wizard... maar dan moet het wel werken! :'(

Ik heb ook een user aangemaakt voor mijn pa, maar dat werkt ook niet...
Mijn pc vraagt nu elke keer als ik m opstart of ik met mijn naam of met mijn pa wil inloggen... das dus ook niet handig.

Ik ben ten einde raad en vraag het daarom hier.
Ik heb de search helemaal geassraped, maar daar kwam niks uit wat lijkt op de situatie die ik hier heb.. Vandaar dit boekwerk.

Dikke kusjes voor degene die de gouden tip heeft! Jongens, doe je best! :)

Disclaimer: Ja ik weet, ik ben n00b...

Verwijderd

Is je netwerkabel wel goed geknipt?

Verwijderd

Ermm.. Heb je geprobeerd back to basic, geen DNS instellen op de client, geen GateWay op de client. Dus alleen IP en SubNet.

Zet je "server" aan. en reboot dan de client. (werkt soms).

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

euh, heb je toevallig een firewall draaien op je server? kan t wel eens tegenhouden ;)
en probeer eens met dynamische ip adressen op beide netwerkkaarten in je LAN, dan stelt ie m zelf goed in als t goed is.
zorg ook dat je netwerk/internetverbinding via de andere NIC van de server gedeeld is (kan k niet opmaken uit je post)
check anders ff de fysieke verbinding: zit er geen stof op t kopje van de kabel? branden er lichtjes op beide netwerkkaarten op je LAN?

veel suc6 iig :P

Verwijderd

probeer het eens om de firewall van windhoos uit te zetten
ik ook een soortgelijk probleem gehad en bleek dus die kl*te-firewaal van windhoos te zijn.

suc6 er verder mee 8)7

• Fubaruba
Is je netwerkabel wel goed geknipt?
Lees mijn post ;)
Ermm.. Heb je geprobeerd back to basic, geen DNS instellen op de client, geen GateWay op de client. Dus alleen IP en SubNet.

Zet je "server" aan. en reboot dan de client. (werkt soms).
Heb het geprobeert... werkt niet, helaas.
euh, heb je toevallig een firewall draaien op je server? kan t wel eens tegenhouden
en probeer eens met dynamische ip adressen op beide netwerkkaarten in je LAN, dan stelt ie m zelf goed in als t goed is.
zorg ook dat je netwerk/internetverbinding via de andere NIC van de server gedeeld is (kan k niet opmaken uit je post)
check anders ff de fysieke verbinding: zit er geen stof op t kopje van de kabel? branden er lichtjes op beide netwerkkaarten op je LAN?
Die firewall... dat is toch alleen via het schermpje van netwerk connecties? want dan heb ik hem uitstaan, internetverbinding staat op "enabled, shared" en daar staat "firewalled" niet meer bij.

netwerkkaarten werken trouwens wel degelijk, want als de client aan wordt gezet komt op het scherm van de server rechtsonderin "100mbit netwerk" te staan in zo'n geel tekstvakje.

dat verhaal over die dynamische ip's... ik zal eens opzoeken wat dat is, want daar heb ik nog nooit van gehoord.

[ Voor 8% gewijzigd door Fubaruba op 22-06-2003 13:35 ]

Verwijderd

idd maybe een firewall als ik eens met mijn netwerk aan het klooten ben vraagt mijn firewall (zonealarm) soms of ik subspooler system toegang wil geven tot inet.

• Fubaruba
Omdat ik er zo trots op ben een volledige n00b bastard te zijn zal ik jullie even vermaken:

De netwerkkabels in de server zaten verkeerd om!
De client heeft alleen maar een 10mbit kaart en die wou niet met mijn 100mbit samenwerken.

kabels omgedraaid en werken!

• Choller
  • Laatst online: 22-05-2024
hahaha.... gelukkig voor je.
Pagina: 1