Toon posts:

[carrier select] KPN "zomaar" naar Tele2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Niet echt een probleem meer ( al opgelost ) ..
Maar vanaf gisteren morgen ( za´dag ) konden wij thuis op de vaste (analoge) lijn niet meer bellen. Kregen zo´n leuke stem van TELE2 (!), geen idee waarom. Melding dat we Tele2 moesten bellen om dingen aan / uit te zetten.

Wij KPN bellen, storingsdienst. Geen idee meneer.. Wij waren het niet..
"waarom ken ik nie meer bellen dan?" U zult Tele2 wel aangezet hebben.

Tja, dat hebben we dus niet, ook niet per ongeluk.
Meneertje van KPN zei moet je CarrierSelect ( 0800 1273 ) bellen.
Dit werkte inderdaad.. Alles stond op TELE2...... Heel wazig.

iemand dit ook meegemaakt? Ideën hoe dit zomaar kan zonder mijn toestemming?

:( :?

Verwijderd

Is dit niet weer 1 of ander vaag werfingsbureau wat op deze manier stiekem klanten naar tele2 aan het loodsen is?

Verwijderd

het gebeurt wel eens dat ze iets verkeerd omzetten. dat krijg je als je veel werk met weinig kwaliteit uitvoert.

verhalen dat dit met opzet gebeurt zijn nog nooit bewezen...

Verwijderd

Ik werk bij een callcenter dat voor tele2 belt (ikzelf dus ook) en elke keer als ik iemand aanmeldt dan moet er ook een mondelinge overeenkomst worden opgenomen waar ze de mondelinge toestemming geven dat wij ze omschakelen....zonder die toestemming schakelt KPN die mensen namelijk niet om, dus Tele2 kan dat eigenlijk niet gedaan hebben. En als dat wel het geval is dan heeft de KPN dus waarschijnlijk een foutje gemaakt. Bijvoorbeeld dat Tele2 de omschakeling aanbiedt aan de KPN maar dat het per ongeluk het verkeerde nummer is en dat de KPN dat niet verder heeft gecontroleerd, dat is een mogelijkheid.

Verwijderd

Topicstarter
Tja. Daar zat ik ook aan te denken. Maar dat KPN gewoon de handen in de lucht steekt en zegt dat de klant het zelf wel gedaan zou hebben vind ik weer kort door de bocht..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 14:23:
Ik werk bij een callcenter dat voor tele2 belt (ikzelf dus ook) en elke keer als ik iemand aanmeldt dan moet er ook een mondelinge overeenkomst worden opgenomen waar ze de mondelinge toestemming geven dat wij ze omschakelen....zonder die toestemming schakelt KPN die mensen namelijk niet om, dus Tele2 kan dat eigenlijk niet gedaan hebben. En als dat wel het geval is dan heeft de KPN dus waarschijnlijk een foutje gemaakt. Bijvoorbeeld dat Tele2 de omschakeling aanbiedt aan de KPN maar dat het per ongeluk het verkeerde nummer is en dat de KPN dat niet verder heeft gecontroleerd, dat is een mogelijkheid.
dus Tele2 kan dat eigenlijk niet gedaan hebben ?? is niet te achterhalen..

Bijvoorbeeld dat Tele2 de omschakeling aanbiedt aan de KPN maar dat het per ongeluk het verkeerde nummer?? en aan wie ligt dit dan

KPN dat niet verder heeft gecontroleerd?? moet KPN elke klant gaan bellen dan om te vragen of het klopt ????

Verwijderd

ik bel ook voor Tele2 Pre-select en je kan iemand alleen aansluiten als je een opname hebt en bank/giro nummer! zonder dat kan je hem niet aanklikken en werkt het systeem niet! Dus ook geen aanmelding tegen iemand zijn zin mogelijk!

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet het dus wel een "storingkje" in een monteurs vinger geweest zijn :P

Verwijderd

Tsj, hoezo opname en bank/giro nummer. Hebben de beste callcenter medewerkers wel eens van ocelot gehoord? Nr invoeren, klaar.

Maar goed, het kan dus verkeerde nr zijn dat is doorgevoerd per ongeluk, fout kan bij beide partijen liggen (red. KPN of Tele2)

Persoonlijk denk ik eerder dat iemand bij Tele2 te fanatiek bezig is geweest en daarom verkeerd nr heeft doorgevoerd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 20:28:
[...]
KPN dat niet verder heeft gecontroleerd?? moet KPN elke klant gaan bellen dan om te vragen of het klopt ????
Ik snap je gedachtengang wel, dat was even iets wat ik was vergeten te vermelden...als die mondelinge overeenkomst wordt opgenomen dan wordt er ook gevraagd of de klant het telefoonnummer zelf wil herhalen waarmee ze automatisch met tele2 willen bellen, dus de fout ligt op het eerste gezicht bij de KPN, maar aangezien ik niet op de afdeling administratie van Tele2 werk kan ik dat niet garanderen uiteraard.
Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 21:57:
Tsj, hoezo opname en bank/giro nummer. Hebben de beste callcenter medewerkers wel eens van ocelot gehoord? Nr invoeren, klaar.
Uuuhm nee :? Verklaar uzelf nader gaarne

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 01:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog wat navraag gedaan..

Waarschijnlijk toch KPN´s vingertjes geweest.

Verwijderd

misschien dat onze voormalig monopolist toch even moet worden uitgelegd wat je in een vrije markt WEL en vooral NIET moet doen :)

Verwijderd

Topicstarter
lol ;) Helemaal eens :D

Maar goed, van mij mag deze op slot hoor :d Toch nix anders aan te doen :D

Verwijderd

Tele2 geeft KPN de opdracht om telefoonnummers om te schakelen. Het gebeurt de laatste heel vaak dat mensen onbewust via Carrier Pre Selection bellen. Vooral via Pretium!! }) PAS HIER MEE OP!! }) Deze mensen sturen je ook een rekening, ze hebben een automatische machtiging voor automatische incasso want bij telefonische verkoop is een handtekening hiervoor niet vereist :|

je kunt trouwens wel binnen 30 dagen het bedrag terugvorderen bij de bank }:O

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 13:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zal helemaal lekker worden :@..

Ik heb nergens naar toegebeld en ik ben niet gebeld. Als ik een rekening zou krijgen

dan .. dan .. dan............ *zucht* zal het wel een langdurig wellus nietus spelletje worden.
Pagina: 1