Toon posts:

chello disconnections in XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn chello verbinding. Als ik op internet zit kan het weleens gebeuren dat mijn verbinding 'vastloopt' / disconnection krijgt om het zo maar te noemen. Ik moet dan mijn modem.
De optie ipconfig/renew in een dos-prompt heeft geen nut. Er wordt dan aangegeven dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de DHCP server. Maar toch branden alle lampjes op de modem.
Wat er in feite gebeurd is dat ik mijn standaardgateway verlies. De chello helpdesk geeft aan dat dit door Windows XP komt. In andere systemen heb ik geen last van deze disconnections.
Dit gebeurt vaak als ik hevig aan het downloaden ben met KaZaA, SoulSeek of mIRC (zodat alle bandbreedte gebruikt wordt), maar het kan ook voorkomen als ik juist weinig bandbreedte gebruik.
Ik draai chello op 1 pc, ik heb een Motorola Surfboard Modem, ik heb Windows XP en een Surecom netwerkkaart. De laatste updates en en service pack 1 voor Windows XP hebben niets opgelost. Hetzelfde geldt voor het uitschakelen van de besparing van de stroomvoorziening van de netwerkkaart.
Ik kan trouwens nog wel steeds naar mijn eigen ip pingen als dit probleem zich voordoet. Naar andere adressen pingen lukt niet. Alle internetservices en p2p programma's vallen uit: geen enkele website is meer te bereiken. Diverse firewalls heb ik geprobeerd, maar die lijken mij niet het probleem te zijn.
Graag zou ik een oplossing willen voor dit probleem. Ik heb er sinds het begin al last van, toen draaide ik al XP op dit systeem. In bijvoorbeeld Windows 2000 heb ik er geen last van.

Verwijderd

Dat probleem heb ik al vaker voorbij zien komen. Er was een bekend probleem met die motorola's in combinatie met Windows XP.
Ging af en toe iets niet goed met DHCP client van XP, en dit zou zijn opgelost met SP1.
Maarja.. die had je al geinstalleerd :/

Misschien helpt het om de tcp/ip stack te re-installen:
code:
1
netsh int ip reset c:\resetlog.txt

Verwijderd

Klinkt toch echt als een firewall-probleem. Ik neem aan dat je de interne firewall van xp niet aan hebt staan en dat je al eens helemaal zonder (andere) software firewall hebt getest. Voor het deinstalleren van zo'n firewall is het ook raadzaam om de beveiligingsinstellingen eerst op minimaal te zetten omdat anders bepaalde registerinstellingen achter blijven terwijl de firewall wel correct verwijderd lijkt te zijn

Verwijderd

Topicstarter
De Windows XP firewall staat uit.
Ik heb nu ZoneAlarm Pro, voorheen Sygate... bij beide programma's hetzelfde resultaat.

Ook zonder firewall heb ik het probleem.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 17:32:
De Windows XP firewall staat uit.
Ik heb nu ZoneAlarm Pro, voorheen Sygate... bij beide programma's hetzelfde resultaat.

Ook zonder firewall heb ik het probleem.
Valt jouw verbinding al weg voordat je IP lease verloopt? Als jouw IP lease afloopt en jij je verbinding kwijt raakt is er wat aan de hand met het renew verzoek wat de DHCP client hoort te requesten.

Als dit niet het geval is, heb jij al geprobeerd om je verbinding op 10 Mb half duplex te forceren? Jij zegt dat je kazaa gebruikt. Ik werk zelf niet met kazaa maar ik neem aan dat je met die p2p client ook het maximaal aantal connecties in kan stellen?

Het kan namelijk best zo zijn dat het modem over de zeik gaat als er binnen een bepaalde tijd x- aantal connecties worden gemaakt. Wat doe jij als je, je verbinding kwijt raakt? Modem resetten. PC opnieuw opstarten?

Heb jij toevallig ook QOS packet scheduler geinstalleerd staan bij je protocollen? Als jij deze aan hebt staan wil Windows 20% van je bandbreedte voor systeemdoeleinden hebben.

Heb jij die kazaa lite? Of de kazaa versie met alle bulltshit spyware erbij? Zoja kazaa lite installeren. Het probleem wat jij aangeeft lijkt heel veel op kazaa in combinatie met new.net spyware shitzooi.

Succes.

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Heb ook chello en bij ons valt onze moterola modem ook om de haverklap uit. De ene dag/week niets, de andere om keer om de 10 min. Zit hier op een netwerk achter een Unex 4 poorts router met op 1 poort nog een hub en probleem lijkt zich vooral voor te doen als er meerdere mensen op het netwerk online komen en meerdere internet applicaties tegelijk gaan gebruiken.

Die modem heeft me tante trouwens ook en die heeft ook constant problemen met dat ding. Krijg echt het gevoel dat er iets mis is met dit type modem.

Had je dit probleem alleen in Windows XP? Want dan ga ik es proberen om op de 2 computers hier die XP draaien, Windows 2000 te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Mesh op 22-06-2003 20:22 ]

Signature?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05 19:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

ik draai ook XP PRof + SP1 :

dit probleem heb ik de afgelopen weken.....aan instellingen is nix veranderd....ook geen verkeerde updates van de MS site...chello ligt er gewoon steeds uit, dit hoor ik ook van anderen...wel grappig dat ik dit topic nu zie, ik wilder er zelf ook 1 starten....Hulde voor TS ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Wat is ip lease? Dat je oude ip verloopt en dat je een nieuwe krijgt toegewezen? Ik hou hetzelfde ip namelijk als ik een disconnection krijg, de modem restart en hij weer normaal verbinding heeft.

Ik heb nu even op 10 mbit half duplex gezet en QS pakketplanner afgevinkt (die stond aan).

Als ik zo'n disconnection krijg dan start ik de modem opnieuw op (stekker eruit en er weer in na 10 seconden) of ik reset dat ding met de reset knop achterop.

BTW ik heb al altijd Kazaa Lite gebruikt.

Dit probleem heb ik alleen in Windows XP, in Windows 2000 of in andere versies heb ik er geen last van. Maar vanwege bepaalde software ben ik genoodzaakt XP te draaien.

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Wat kan XP dan veroorzaken wat die klote modem steeds doet resetten of vastlopen?

Heb trouwens in het begin gehad dat ip soms ineens veranderde, maar nu alweer tig weken hetzelfde ip.

Signature?

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 16:10
kan het zijn dat de modem/voeding ervan kapot is ? Misschien is het een hardware probleem.

dikzak

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 15:20

Godjira

To infinity and beyond!

Osdorp-Dude schreef op 22 juni 2003 @ 21:15:
Wat kan XP dan veroorzaken wat die klote modem steeds doet resetten of vastlopen?

Heb trouwens in het begin gehad dat ip soms ineens veranderde, maar nu alweer tig weken hetzelfde ip.
Heel Chello is brak, moet ik helaas zeggen. Ik heb het bijna 2,5 jaar gehad en heb altijd slechte ervaringen gehad met ze. Slecht upload, download, IP conflict bij hun op de servers omdat mijn IP aan een ander ook was vrijgegeven, etc.

Ik zou zeggen, stap over op een goede ADSL verbinding... ;)

Profile

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb hier sinds een kleine week CHello, bij gebrek aan een vaste telefoonlijn om ADSL op te draaien. Heb nu het nieuwste type Terayon (EURODOCSIS) modem mogen ontvangen.
Er werd me zelfs gevraagd welke Windows ik had toen ik aanvroeg.
Ze haperde even toen ik er 3 opnoemde, maar aangezien ik XP draaide, moest ik dit modem al hebben. Misschien moet de TS maar gewoon ff contact opnemen met de helpdesk van Chello, en vragen om een modemruil.

Verwijderd

toevallig zonealarm op pc staan? ik ben bij telenet en heb dezelfde kabelmodem en m'n verbinding viel ook altijd weg, het maakte niets uit wat ik doorliet op die firewall zelf op de allerlaagste stand met een hoop poorten open gebeurde het nog.

'k raad aan om sygate te gebruiken in dat geval ipv zonealarm

Verwijderd

Dit probleem komt inderdaad vaak voor, alleen met de combinatie Windows XP en Motorola Surfboard Modem. Ik heb er zelf ook wel eens last van.

Als je het echt storend vind, zou je misschien je modem kunnen omruilen.

Verwijderd

geef je ip gewoon statisch in op de netwerkkaart, dat werkt perfekt.
ik heb kort geleden ook en motorola surfboard modem gehad van chello en sinsdien ook en de problemen gehad onder winnt4 trouwens.
na en tijdje kloten wilde hij toch werken op statisch ip.

Verwijderd

nu heb k hardwarematige firewall en geen probs meer.

en een statisch ip ingeven gaat niet want in belgië zijn de meeste ip's dynamisch..

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ik heb hier ook Win XP + SP1 in combinatie met de Surfboard maar nooit geen probs. Al meer als 3/4 jaar geen problemen gehad. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Topicstarter
De QS pakketplanner uitschakelen en het overschakelen op 10 mbit half duplex wilde ook niet helpen, ik heb net weer een disconnection gehad.

Ik zal straks een ZoneAlarm eraf pleuren en Sygate maar weer eens proberen.

En anders als dat niet lukt mijn ip adres als vaste ip opgeven, ik heb toch al het hele jaar dezelfde ip.

Als dit alles niet meer lukt zal ik chello bellen voor een ander modem.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:21
Fijn dat hier weer eens een topic over langskomt, heb zelf ook zo een klere Motorola. Bij mij valt die soms na 2 dagen uit, 3 weken, soms na 7 weken, iets in die trant(dan moet ik m ook resetten dus, door stekker eruit te halen). Ik heb ook Xp, Een maat van me heeft m ook sinds 5 maanden maar nog nooit problemen gehad, ook Xp heeft hij. Firewall is het niet, die hebbik niet. Ik heb ook, net als TS, half duplex en spaarstand geprobeerd, maakt niks uit allemaal. Maakt bij mij helemaal niet uit of ik veel of weinig download, gebeurd uiterst willekeurig.
Er is dus nog een ander topic hier wat er ook over gaat (dan bij @home), zoek maar even. Komt erop neer na mijn onderzoek dat we met een k*t firmware versie opgescheept zitten(de nieuwere hebben het euvel niet meer). Versie 0.4.3.4 hebben jullie zeker ook? ( http://192.168.100.1/mainhelp.html ) Ik heb chello gebeld 5 mnd terug, en gevraagd om een firmware flash, kon niet, doen ze niet aan :( Dan heb ik nog iemand horen zeggen dat er een fix komt voor XP in servicepack2 (DACHT hij), dus daar hoop ik nu maar op dan.

[ Voor 19% gewijzigd door Sjah op 23-06-2003 00:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 0.4.3.4 ja :(

Dat word anders eind dit jaar maar overstappen op XS4ALL adsl.

• Sjah
Je zou Window 2003 server kunnen overwegen, is in feite gewoon windows met paar extras, toch?

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-05 16:23
Osdorp-Dude schreef op 22 June 2003 @ 21:15:

waarom is het een klote modem?
waarom niet een klote-OS want met win2k was dit probleem er niet. Lijkt eerder dat dit bij het OS en de DHCP client ligt dat bij iets anders...

Maar mochten mensen hier toch blijven schelden op die modems.
Post dan eens een mac adres in de vorm van

XX:XX:XX:XX:XX:XX (*dat is het HFC mac ID van de modem)
Ik zal dan je firmware proberen te updaten naar de laatst bekende firmware bij UPC.

[ Voor 22% gewijzigd door Warbringer op 23-06-2003 09:17 . Reden: extra info ]

I want to live forever, so far.. so good.

• Sjah
Vannacht is bij mij me Motorola modem's firmware geupdate door chello :)
Kijken of dit nou de oplossing is. Ik heb nu firmware 0.4.4.2 (ipv 0.4.3.4)

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 15-08-2003 20:04 ]

Pagina: 1