eMule legt Netwerk verbinding compleet plat

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:44

rally

Deyterra Consultancy

Topicstarter
Sinds een paar dagen ben ik e-mule (versie 0.29a) aan het proberen.

Daarbij loop ik echter steeds tegen een erg vervelend en erg hardnekkig probleem:

Mijn netwerk verbinding worder er na een willekeurige tijd compleet geblokkeerd. Ik kan niet eens mijn router meer pingen!

Ik heb nog een aantal andere machines op mijn netwerk draaien die nog wel over alle netwerk faciliteiten kunnen beschikken (printen, internetten etc).

Nu heb ik de search uit en te na doorplozen, maar de antwoorden die ik vind hebben allemaal te maken met geblokkeerder routers e.d. Daar heb ik dus absoluut geen last van (het probleem is lokaal).
Ook zijn er handige programma'tjes te vinden die eMule weer herstarten... ook dat werkt dus voor mij niet. De netwerkverbinding blijft he-le-ma-al dood.

De Gegevens:
Netwerkkaart : Netgear FA312TX
Router : Netopia 4542-200 (firmware 5.3.8R1)
Internet : BBNed
Intern IP Range: 192.168.62.0 \ 24
Port forewards naar lokale machine : 4661, 4662, 4665, 4672 en 4711

Ik ben er zojuist achter dat als ik (bijna) alle services kill de netwerk verbinding weer aan springt.

Is er iemand de dezelfde ervaring heeft/had en daar een oplossing voor heeft kunnen vinden. _/-\o_

Ik ben helemaal weg van e-Mule, maar dan moet niet iedere x uur de verbinding van machine worden gekilled.

/Edit
Sorry, Sorry, Sorry :X
Per ongeluk in het verkeerde topic gepost. |:(
Modje, zou je me kunnen vergeven en deze naar de juiste kunnen verplaatsen? Uiteraard met 1000 maal excuses _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door rally op 22-06-2003 11:48 ]

http://www.deyterra.com

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:35

Flapmo

and back is gigi!

UH verkeerde forum :?

//edit o dat zag je zelf ook al.

[ Voor 47% gewijzigd door Flapmo op 22-06-2003 11:48 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:35

Zym0tiC

^_^

denk dat je beter eens hier kunt kijken: eMule opensource eDonkey, deel 6 staat ook nog veel info

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-03 19:39

White Dust

PlaneScape: Torment

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36
Stel de max. connections eens in op 150 ?

Bij teveel connections gaan de meeste routers plat namelijk :)

Verwijderd

Je kan ook proberen de upload te limiteren?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 09:45

Zoefff

❤ 

Zoals Cutebritney al aangeeft ligt het waarschijnlijk aan het feit dat je veel te veel connecties maakt, iig meer dan dat je router aankan.

Ga eens spelen met de instellingen van je

-Max connections
-Max connections per file
-Max new connections per 5 sec (bij extended settings)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• spokje
  • Laatst online: 18-05 16:29
In Emule het aantal connections / second niet te hoog zetten.

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Topicstarter
Mijn router gaat (helaas) niet onderuit. Ik kan namelijk op mijn andere machines zonder een enkel probleem internetten.
De machine met daarop eMule verliest alle netwerk conectiviteit. Ik kan dus geen enkele andere machine (printserver, router, server, laptop) op het netwerk meer pingen, terwijl deze vanaf een andere machine gewoon te benaderen zijn. Het lijkt wel of e-Mule gewoon de hele netwerk verbinding plat legt of zo.

• spokje
  • Laatst online: 18-05 16:29
Denk eerder dat je router jouw computer afsluit

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Topicstarter
spokje schreef op 22 June 2003 @ 12:22:
Denk eerder dat je router jouw computer afsluit
Is een optie, maar zodra ik bijna alle processen afsluit in de Task Manager, krijg ik plotseling weer verbinding met mijn netwerk.

Ik heb alle zaken afgesloten die eMule gerelateerd zouden kunnen zijn, maar dan blijft het netwerkverkeer geblokkeerd. Deze worden pas weer actief als ik alle "svchost" processen kill.

Het is echt mega raar :?

• Zoefff

Zoefff

❤ 

"svchost", heeft dat niet met je (zonealarm) firewall te maken?

Misschien dat die op zn neus gaat doordat er teveel connecties worden gemaakt..

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Topicstarter
Zoefff schreef op 22 juni 2003 @ 12:29:
"svchost", heeft dat niet met je (zonealarm) firewall te maken?

Misschien dat die op zn neus gaat doordat er teveel connecties worden gemaakt..
Ik heb een (bijna) kale Windows XP installatie. (Vorige week geinstalleerd) Eigenlijk staat er alleen eMule op, samen met Return to Castle Wolfenstein, Corel Draw! en System Mechanic. Ik gebruik geen zone alarm o.i.d. en mijn virusscanner heb ik er al 3 maal overheen gehaald om te kijken of dat het is: dus ook niet :(

Mijn netwerk ziet er als volgt uit

Server1------------------- S
Server2------------------- W
PC1----------------------- I
Laptop-------------------- T -------- > Netopia Router/Firewall ----> Internet
Wireless Access Point------ C
Print Server--------------- H
|
|-->Printer

Ik hoop dat dit plaatje e.e.a. verduidelijkt, aangezien ik niet echt een tekenwonder ben :)

Ik wil eMule liever niet op mijn laptop installeren aangezien die van mijn werk is.
Als deze problemen i.d.d. door eMule worden veroorzaak, dan begrijp je dat ik dit programma ook liever niet op mijn servers installeer.

Any other Idea's _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door rally op 22-06-2003 12:45 ]

• Puc van S.
  • Laatst online: 18-05 11:00
kan je niet achterhalen, waar dat svchost van is? want als ik emule daai heb ik geen svchost in mijn processen lopen, en ik zit ook achter een router/firewall (hardware), zij het alleen dat ik w98 heb.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

M1lamb3r schreef op 22 June 2003 @ 13:52:
kan je niet achterhalen, waar dat svchost van is? want als ik emule daai heb ik geen svchost in mijn processen lopen, en ik zit ook achter een router/firewall (hardware), zij het alleen dat ik w98 heb.
er is wel een groot verschil tussen win 9x en de nt versies ;) svchost is gewoon een standaard netwerk service... heeft niks met zone alarm te maken

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:43
Mijn verbinding van emule was ook steeds vertragend;ik kon niet tegelijk internetten en emule draaien.
Toen las ik in een of ander computerblad (pcm of computer totaal met als vermoedelijke kop : optimale internet of optimale netwerk verbinding)van een paar maanden geleden dat je iets moest veranderen in het register van winxp.
Het bleek namelijk dat je upload en download aan elkaar gekoppeld zitten in winxp.
Aangezien de upload van mijn chello verbinding niet hoog was, blokkeerde de internetverbinding.
Nadat ik in het register wat aangepast had,(ik weet alleen niet meer wat) was ik van het probleem af.
Emule draait nu als een zonnetje terwijl ik nu aan het internetten ben.
Ik zeg niet dat het bij iedereen helpt maar voor mij was het de oplossing!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:37
ik heb op het begin ook vaak het probleem gehad dat emule mijn connectie killde maar nadat ik terug ben gegaan naar de ouder emule build v.0.27c had ik er hellemaal geen last meer van. Ik raad je dus aan om ook andere emule builds te proberen.
Het limiteren vam het aantal max connections kan ook helpen.
In het ergste geval kan je mischien zelfs een firmware update van je router doen, wie weet dat die het probleem kan verhelpen

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
jenk schreef op 22 June 2003 @ 21:00:
Mijn verbinding van emule was ook steeds vertragend;ik kon niet tegelijk internetten en emule draaien.
Toen las ik in een of ander computerblad (pcm of computer totaal met als vermoedelijke kop : optimale internet of optimale netwerk verbinding)van een paar maanden geleden dat je iets moest veranderen in het register van winxp.
Het bleek namelijk dat je upload en download aan elkaar gekoppeld zitten in winxp.
Aangezien de upload van mijn chello verbinding niet hoog was, blokkeerde de internetverbinding.
Nadat ik in het register wat aangepast had,(ik weet alleen niet meer wat) was ik van het probleem af.
Emule draait nu als een zonnetje terwijl ik nu aan het internetten ben.
Ik zeg niet dat het bij iedereen helpt maar voor mij was het de oplossing!
Zou ook goed kunnen. Waarschijnlijk heb je de waarde van het MTU (= Maximum Transmission Unit) verhoogd. Daardoor wordt de fysieke grootte van de packets ook groter. Daardoor hoeft een packet niet meer opgesplitst te worden. (of minder) en wordt het aantal gelijktijdige verbindingen dat je kunt maken groter.

Ik kwam het volgende programma'tje tegen op speedguide.net
TCP Optimizer
Description: The TCP Optimizer is a free Windows program designed to help optimize your Internet connection. Just download and run, no installaion required. The program makes it easy to find the best MaxMTU value, test latency and tweak all the important broadband related registry parameters. The Optimizer can be helpful with tuning any Internet connection type, from dialup to Gigabit+ :) If you need help with the program, read our broadband tweaking articles, the Optimizer FAQ, and/or visit our Forums. As an alternative, you can try one of our generic Registry patches instead.
Download: klik
Verder nog een verhaaltje over MTU:
Short for Maximum Transmission Unit, the largest physical packet size, measured in bytes, that a network can transmit. Any messages larger than the MTU are divided into smaller packets before being sent.

Every network has a different MTU, which is set by the network administrator. On Windows 95, you can also set the MTU of your machine. This defines the maximum size of the packets sent from your computer onto the network. Ideally, you want the MTU to be the same as the smallest MTU of all the networks between your machine and a message's final destination. Otherwise, if your messages are larger than one of the intervening MTUs, they will get broken up (fragmented), which slows down transmission speeds.

Trial and error is the only sure way of finding the optimal MTU, but there are some guidelines that can help. For example, the MTU of many PPP connections is 576, so if you connect to the Internet via PPP, you might want to set your machine's MTU to 576 too. Most Ethernet networks, on the other hand, have an MTU of 1500, which is the default MTU setting for Windows 95.
Ik hoop dat ik je wat verder geholpen heb.

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Topicstarter
Thnx... ik zal die tips zeker proberen.

Wellicht dat dit MTU en Registry tips het eerste proberen waard zijn. Ik zag dat de 0.29a versie er even wat gelikter uit zag :)
Ik ga zowiezo even op zoek naar de 0.27 versie

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Kijk eens in Ben DDOS client!, daar is svhost.exe een backdoor die gebruikt wordt om te ddossen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Topicstarter
Resistor schreef op 22 June 2003 @ 22:16:
Kijk eens in Ben DDOS client!, daar is svhost.exe een backdoor die gebruikt wordt om te ddossen.
:X Laat ik niet hopen dat dat het is. Het vreemde is wel dat ik er alleen last van heb als ik eMule aan zet. Ik kan (bijv.) KaZaA de hele nacht aan hebben staan zonder problemen.
Ik ga deze zeker even uitzoeken.

Ow jah .. zag dat 0.29b uit was. Die ga ik ook even proberen. Wellicht een bugje geplet die mijn probleem veroorzaakt :)

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Topicstarter
Waarschijnlijk is het probleem terecht.

Nadat ik hoopte dat in de zojuist door mijn gedownloade versie 0.29b wat bugjes waren geplet, bleek na zo'n 8 minuten dat geloof ijdel :(
Toen ik eMule probeerde af te sluiten produceerde WinXP zo'n prachtige BSOD met daarin een verwijzing naar mijn Netgear Ethernet kaartje (IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL). :X

Nog snel even naar de computerboer gerend en een Realtek 8139 kaartje gehaald en tot dusver nog geen vastlopers o.i.d. :*)
Wel jammer want dan kan ik die Netgear voor het archief gebruiken. Zelfs het updaten van de drivers wilde niet lukken, want volgens WinXP (SP1) stond er al de laatste versie op :(

Ach... soms kan de oplossing zo simpel zijn. |:(

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ach, bij zulk soort problemen ga je het toch eerst in de software zoeken. Zeker omdat jij zei dat je dat alleen bij het draaien van eMule had. Dan ga je niet zo gauw naar de hardware kijken. Mooi dat het probleem is opgelost :)

[ Voor 65% gewijzigd door Boomerang op 23-06-2003 18:17 ]

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Mm, blij dat het probleem zo opgelost is, en dat het niet aan eMule lag :)

Ben alleen wel benieuwd hoe je netwerkkaart "spontaan" kapot is gegaan, maar dat zal je waarschijnlijk nooit te weten komen...

[ Voor 4% gewijzigd door Zoefff op 23-06-2003 18:58 ]

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Topicstarter
Ben bang van niet. Ik heb hele goede ervaringen met Netgear produkten en dit was echt raar. Deze kaart deed het verder perfect. Het was pas als ik eMule aan zette dat de boel na een paar minuten op zijn kont ging. Geinig dat zo'n cheapo kaartje het schijnbaar dan wel trekt.
Ik zal ook zeker niet aarzelen om die Netgear in een andere machine te hangen (sterker nog, precies zo'n zelfde model zit in een van mijn servers).

In ieder geval bedankt voor jullie reactie (hoewel die dDOS optie me wel even liet zweten hoor :) )

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

rally schreef op 23 June 2003 @ 22:41:
[knip]

In ieder geval bedankt voor jullie reactie (hoewel die dDOS optie me wel even liet zweten hoor :) )
Sorry hoor, ik had dat net er voor gelezen in een ander topic van dat svhost, daar kon ik ook niets aan doen.
Als ik het niet had gelezen had jij niet zitten zweten ;)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Topicstarter
Resistor schreef op 23 June 2003 @ 22:47:
[...]

Sorry hoor, ik had dat net er voor gelezen in een ander topic van dat svhost, daar kon ik ook niets aan doen.
Als ik het niet had gelezen had jij niet zitten zweten ;)
No Problemo :)

Voor het zelfde geld was dat wel aan de hand en was het gewoon toeval dat het gebeurde met eMule.
Kan beter even voor niets zitten zweten dan onwetend keihard als dDOS peer te functioneren ;)

Pagina: 1