Project Dolphin weer ingehaald

Pagina: 1
Acties:

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Muhahahah we hebben de Belgian Moohh Farm weer ingehaald met Project Dolphin :)

Of is dat alweer oud nieuws?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja is oud, je loopt achter man >:)

Roept iemand die echt 0,0 verstand heeft en niet eens weet wat Dolphin is :S

[ Voor 68% gewijzigd door Viper® op 22-06-2003 11:39 . Reden: Weg indeling :P ]

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

nou zeg, iets beleefder mag wel viper_74. Niet iedereen volgt elk projectje iedere dag.
Voor de stats kun je hier kijken: http://www.project-dolphin.nl/teams.php

DPC Team ColdFusion

Verwijderd

En dat alles voor het aantal ingedrukte toetsen.

(=> een slot erop voor mijn part)

Verwijderd

Cassy, zullen we de heren die daar beter in zijn laten bepalen wie waar een slot op keilt? Het is een Distributed Computing topic, en dus hier op zijn plaats. Indien jij het nutteloos vindt of iets dergelijks open je daar maar een topic over, maar dan ben je in dit topic niet op je plaats.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 19:52

Dennahz

Life feels like hell should.

Bestaat Project Dolphin nog joh? Ik ben er een aantal maanden geleden mee gestopt. Vond het niks meer aan met al die lame cheaters enzo.

Twitter

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 12:07:
Cassy, zullen we de heren die daar beter in zijn laten bepalen wie waar een slot op keilt? Het is een Distributed Computing topic, en dus hier op zijn plaats. Indien jij het nutteloos vindt of iets dergelijks open je daar maar een topic over, maar dan ben je in dit topic niet op je plaats.
Dit heeft niks met DC te maken hoor :)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

• Loco-Motiv
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

Noem het maar DT... :)

last.fm

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 juni 2003 @ 11:51:
En dat alles voor het aantal ingedrukte toetsen.

(=> een slot erop voor mijn part)
Ja anders ga je ff ergens anders lopen ranten. Als je het niets vind: put a sock in it and move on, maw: laat dit topic links liggen als je Project Dolphin niet boeiend vind, maar ga hier niet lopen zeiken.

Project Dolphin is niet direct distributed computing, maar het is wel distributed en er is wel een team dat de naam van Dutch Power Cows hoog houdt. En dat jij het niet leuk vindt, is geen reden het hier geen ruimte te geven. Ecology fund zou hier bijvoorbeeld anders ook niet thuis horen, om maar eens wat te noenen. Dat gaat namelijk op muiskliks, dus heeft ook verrekte weinig met distributed computing te maken als je het zo wil zien. Probeer DPC (en dan met name ook het forum) dus iets breder te zien dan dat :)

De discussie in hoeverre Project Dolphin hier wel of niet thuis hoort is al gevoerd, en ik zie geen reden die opnieuw te voeren hier :)

Last but not least vind ik dat een project als dit, wat notabene door een Tweaker wordt voortgezet, best een beetje een warm hart mag worden toegedragen.
BrEeZeR schreef op 22 juni 2003 @ 12:09:
Bestaat Project Dolphin nog joh? Ik ben er een aantal maanden geleden mee gestopt. Vond het niks meer aan met al die lame cheaters enzo.
Cheaters zijn idd. het grootste probleem met de oude client, maar met de 1.0 Client (waarvan ik al een beta heb mogen aanschouwen :9) wordt dat al een stuk lastiger. Bovendien wordt het ook makkelijker de cheaters te traceren en buiten te sluiten.

[ Voor 13% gewijzigd door Roelant op 22-06-2003 21:06 ]

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 19:52

Dennahz

Life feels like hell should.

Negotiator schreef op 22 June 2003 @ 21:04:
[...]
Cheaters zijn idd. het grootste probleem met de oude client, maar met de 1.0 Client (waarvan ik al een beta heb mogen aanschouwen :9) wordt dat al een stuk lastiger. Bovendien wordt het ook makkelijker de cheaters te traceren en buiten te sluiten.
Dan is het wellicht weer de moeite waard om mee te doen aan dit project. Deze client is nog niet uit begrijp ik? :)

Ik walg echt van die cheaters, die verpesten het project op een ongelovelijk domme manier..

Twitter

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-02 21:13

PromWarMachine

Forsaken Archer

'k Begin m'n positie weer een beetje terug te krijgen, sta nu 8e van DPC :7
Username: awallet

Neo, heading for your position! :+

'k Vind het nog steeds erg leuk om te zien hoeveel ik type, ik pulse alleen nu handmatig, dat is op eigenlijk nog leuker. Net had ik bijvoorbeeld iets van 300k er in staan. Da's leuk pulsen, steeg meteen een plaatsje >:)

Nadeel hiervan is wel dat je niet precies weet hoeveel je nou per dag typt, maar dát kan je weer checken in de history van Project Dolphin. Heel leuk project dus!

Dividend for Starters

• Roelant
  • Niet online
PromWarMachine: ga je nog in mijn buurt komen voor dat de nieuwe client uitkomt? >:) :P

BrEeZeR: er is nog geen einddatum geprikt (gezien alles op basis van vrijwilligheid gebeurt, worden er nadrukkelijk geen deadlines gesteld) maar ik heb reeds een voorproefje van GeniusDex gekregen en dat zag er goed uit :)

Misschien dat hij zelf wat meer kan vertellen, ik zal 'm dit draadje eens onder z'n neus duwen :)

• Loco-Motiv
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

Ok, ok... Heb dat proggie maar weer geïnstalleerd :p

last.fm

• Tarin
  • Laatst online: 22:22

Tarin

Just plain weird.

Hoe zit dat dan eigenlijk? Ik doe ook mee met deze PD (op school een client die gewoon ieder uur pulsed en thuis eentje die spaart), maar ik had iets gelezen over een ander project (Project Orca), wat weer de officiele opvolger zou zijn, ofzo.
Ik ben er een beetje de weg kwijt..

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Verwijderd

Tarin schreef op 23 June 2003 @ 10:29:
Hoe zit dat dan eigenlijk? Ik doe ook mee met deze PD (op school een client die gewoon ieder uur pulsed en thuis eentje die spaart), maar ik had iets gelezen over een ander project (Project Orca), wat weer de officiele opvolger zou zijn, ofzo.
Ik ben er een beetje de weg kwijt..
Project Orca is gelijk met Dolphin Project opgestart, maar dan door mensen van een ander DC team. Ars als ik me niet vergis (nee, ik heb geen zin om naar Google te lopen).

• Roelant
  • Niet online
"Hoe zat het ookalweer" :?

Ik zal een poging doen dat uit te leggen, om te beginnen ben ik even zo vrij om te spammen met twee artikeltjes van mijn homepage:

Project-Dolphin offline
Project Dolphin Continued: The Dutch Edition

Waar het in het kort op neer kwam, is dat de maker van de originele Project Dolphin er oa. door privé omstandigheden geen tijd meer voor (over) had om de boel te onderhouden zoals zou moeten, en dus besloot om er mee op te houden. De broncode van oa. de client en het cgi-script wat de pulses op de server ontving, heeft hij achtergelaten op zijn homepage voor developers die geïntereseerd waren het project door te starten.

Van alle initiatieven zijn er twee grote overgebleven: project-dolphin.nl (draaide voorheen op twistification, maar heeft een eigen domein gesponsored gekregen) en project-orca.net.

Beide projecten stelde verschillende prioriteiten, de eerste legte de nadruk op het zo snel mogelijk weer in ere herstellen van de originele functionaliteiten (vnl. op de website, qua statistieken, pods, etc) en de tweede op het design van de website, forum, (imho. meer de zaken eromheen).

Beide projecten werken overigens ook aan een nieuwe client, oa. omdat de oude client een aantal known "features" heeft die het veel te makkelijk maken om te cheaten.

That's about it :)

Ik denk dat je kunt stellen dat de gene die als eerste de nieuwe client lanceert definitief de grootste kan worden, omdat "cheaters" voor de meeste deelnemers grote bron van ergernis is :)

[ Voor 9% gewijzigd door Roelant op 23-06-2003 12:34 ]

Pagina: 1