Toon posts:

WinXP onstabiel

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP is onstabiel als ik bijv. Kazaa opstart en daarnaast Realplayer, applicaties lopen vast enz.

Ik heb al op Spyware,virussen gescanned, heb ook regcleaner,scandisk,defrag,Windows update uitgevoerd en een aantal dingen uit auto-startup gehaald via msconfig <er worden nu maar 2 programma's geladen door XP bij het opstarten: McAfee en MSN> winxp blijft onstabiel..

Windows XP
P4
2000 MHZ
512 MB RAM
GeForce ti 4200

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-09 19:43
Uhmm ja wat meer specs?
Al eens geprobeerd om xp opnieuw te installeren? XP is namelijk het stabielste Windows-OS...

Verwijderd

Doet ie dat ook als Kazaa gedeïnstalleerd is? Kazaa gebruikt bijna alles van WindowsMediaPLayer (codecs etc.) Kan mij voorstellen dat een combinatie van WMP / RealPlayer niet erg goed werkt.

Verwijderd

Topicstarter
ehh, nee ik heb dat nog niet geprobeerd.....

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:22
zwahillius schreef op 22 juni 2003 @ 11:20:
Uhmm ja wat meer specs?
Al eens geprobeerd om xp opnieuw te installeren? XP is namelijk het stabielste Windows-OS...
Denk dat het heel verschillend is, WinME is hier super stabiel!

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Verwijderd

Anders installeer je Linux :+

Verwijderd

Topicstarter
hehe, nou ik ga maar eens Windows XP opnieuw installeren en als 't dan niet werkt dan kan 't er best aan liggen wat Shyrath zegt...

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Persoonlijk vond ik winME in het begin een superOS, alleen later als die langer draait wordt het extreem traag, en als je hem 2 dagen aan laat staan, is het niet meer te doen, vond ik dan hoor.
Hoor vaak genoeg dat WinXP toch het stabielste systeem is, mocht je geen conflicten etc. hebben anders is het een kriem.
Ik zou een herinstall doen eigenlijk, dan heb je een schoon systeem.

Verwijderd

De vraag ging niet over welk OS het stabielst is, die discussie werd al ontelbare keren elders gevoerd. Iedereen zal wel een favoriet OS hebben. Amen en uit zou ik zo zeggen. De vraagstelling hier in kwestie ging over Windows XP.

Desinstalleer zeker Kazaa eens, voordat je andere oplossingen probeert. Onstabiel zeg je? Wanneer een aantal programma's crashen, heb je dan de error-logs eens nagekeken? Het kan zijn dat een bepaalde service bij het opstarten niet meer goed functioneert. Ook dat kan je in je error-logs best eens nagaan imho.

Heb je geen herstelpunten gemaakt vooraf? Het is een van de + punten van WinXP naar mijn mening dat je gemakkelijk je systeem kan terugzetten naar een vroegere status. Misschien een ideetje als het OS onstabiel blijft en een format noodzakelijk blijkt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 11:25:
Anders installeer je Linux :+
:Z reageer dan niet als je niet kan helpen :+
Welke versie van de MSMsgr? Aan je eerdere topics te zien de beta van 6: deze heeft nl. nogal wat probleempjes bij sommige mensen (zie de topics erover in Software Algemeen).

Maar terug naar een eerder herstelpunt kan zeker geen kwaad nee.

Al zou ik ook hardwareproblemen niet totaal uitsluiten: gebruik www.memtest86.com even, plus natuurlijk Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

zwahillius schreef op 22 June 2003 @ 11:20:
Uhmm ja wat meer specs?
Ik denk dan eerder aan win2k eigenlijk

edit:
is het misschien erg warm in de ruimte waar je computer staat? Ik had laatst een vriend die ook zo'n soort probleem had, stond zn computer tegen de verwarming aan :P

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 12:09 ]

Verwijderd

al geprobeerd om al die rommelfuncties uit te zetten in xp. kleurtjes, ,effecten etc

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-09 23:19
Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 14:50:
al geprobeerd om al die rommelfuncties uit te zetten in xp. kleurtjes, ,effecten etc
Al zou het daar aan liggen moet een OS gewoon onder alle omstandigheden stabiel zijn, dus ook als je "rommelfuncties" aan hebt staan.

rayen14, heb je wel uitgesloten dat het niet een hardwareprobleem is? Heb je je geheugen bijvoorbeeld al getest?

In hoeverre is het OS onstabiel? Lopen er alleen wat applicaties vast of gaat het hele OS op z'n gat? BSOD's? Want dat Kazaa regelmatig vastloopt verbaast mij niets hoewel het met de laatste versies wel meevalt. Kijk ook ff in je eventviewer of er foutmeldingen staan.

Het mag natuurlijk geen problemen geven om twee apps naast elkaar te draaien (Real en Kazaa), hoewel RealPlayer wel de twijfelachtige eer heeft om als enige prog ooit m'n systeem op z'n gat te krijgen toen ik nog Win2k draaide ;)

[ Voor 6% gewijzigd door k7of9 op 22-06-2003 15:01 ]

Mijn fotografie en videografie

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:07
zwahillius schreef op 22 June 2003 @ 11:20:
XP is namelijk het stabielste Windows-OS...
Ach ik vind 2003 (Naar Desktop OS gemod) eerlijk gezegd stabieler, niet alleen door minder services, maar er zit ook een nieuwere kernel in :)

Verwijderd

Topicstarter
heb eens in 'evenvwr' gekeken en er staat echt een stuk of 80x keer:
(System)
Service Control Manager
De SAVRTPEL-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

(Toepassing)
Essent
Catalog Database (792) Het herstellen/terugzetten van de database is mislukt vanwege de onverwachte fout -1206.

Nee, ik ben zo stom geweest om GEEN herstelpunten te maken, tenminste het laatste herstelpunt dat ik had gemaakt was 2 maanden geleden :(

ik heb ook MSN 6.0.268, heb al eens een aantal dingen uitgezet in XP de effecten en heb ook aan MSCONFIG gezeten maar die instellingen heb ik al teruggezet.

Er lopen alleen maar soms applicaties vast vooral tijdens 't gamen (multiplayer) kan ik duidelijk merken dat ik een enorme lag heb.

Verwijderd

msconfig, daar al een aantal dingen uitgezet gewoon om eens te testen.
je kunt het altijd weer aanzetten.

met rommelfuncties bedoel ik, gekleurde startbalk, startknop, uitschuivende vensters, tekstballonen, dat soort dingen die je eigelijk niet nodig hebt

Verwijderd

Topicstarter
jep, die heb ik uitgeschakeld......

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 09:35:
[..]

met rommelfuncties bedoel ik, gekleurde startbalk, startknop, uitschuivende vensters, tekstballonen, dat soort dingen die je eigelijk niet nodig hebt
En k7of9 bedoeld dat het daar niet aan kan liggen aangezien er veel meer mensen zijn die dat hebben ingeschakeld. Het kan wel indirect mee helpen aan de onstabiliteit, maar dat kun je simpel uitzoeken.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
aah maar wat betekennen die errors van mijn evenvwr dan?? :)

Verwijderd

Lees ik nou niet goed of staat er niet duidelijk wat de symptonen zijn. Hoe bedoel je mijn systeem is onstabiel. Lopen aplicaties vast of het OS? Krijg je BSODs? Spontane reboots? Of heb je last van lag?

Verwijderd

Topicstarter
nou applicaties lopen gewoon vast, dat gebeurd meestal als het zware applicaties zijn zoals realplayer, ik kan de applicaties wel afsluiten via Task Manager, tis dus niet dat heel windows crashed ofzo.. heb geen last van 'spontane reboots', ik had het daarnet over LAG bij GAMES (Medal Of Honor) maar dat komt waarschijnlijk doordat m'n windows niet zo stabiel is. wat zijn BSODs?

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

BSOD= Blue Screen Of Death --> de beruchte blauwe schermen in windows als het hopeloos is vastgelopen

[ Voor 5% gewijzigd door ErHa op 24-06-2003 10:12 ]

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Verwijderd

Je kunt in de taskmanager bekijken wat er dan gebeurt ik zou daarmee beginnen en dan hier wat over posten. Onder toepassingen zie je welke toepassingen er draaien en welke er "Niet reageren" maar als dit er staat betekent dit niet altijd dat het ook echt vastgelopen is soms komt het programma later nog vrij maar goed. Je kunt op zon aplicatie met de rechtermuisknop klikken "ga naar proces" doen dan spring je naar het tabblad processen daar kun je zien aan welk proces het ligt en waarschijnlijk neemt het 99% van je CPU tijd op en dat veroorzaakt de lag. Je moet dit een tijdje in gaten houden en kijken welke processen het zijn die de boel verzieken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 10:22 ]

Pagina: 1