[Word] Uitlijnbalk interval willekeurig of instelbaar?

Pagina: 1
Acties:

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 10:38
In het kort:
Hoe wijzig ik de standaardinterval van de sneltoets ctrl+m naar 1.0?

Ik heb problemen met de interval van de uitlijnbalk bovenaan Word2000. Met samenvatten maak ik hier zeer veel gebruik van.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/uitlijnbalk.jpg
Dit is dus 1,9 ipv 2.0! :(

Met de muis kun je deze verschuiven. Eerst ging dat op elke kwart (0; 0,25; 0,5; 0,75; 1.0 etc). Maar na wat knippen en plakken (zelfs via kladblok om van alle opmaak af te komen) oppeens op (0,32; 0,63; 1,95; 1,27 etc). :?

Geen touw aan vast te knopen! Waarom veranderd dit? Nu kan ik het in een venster steeds omslachtig op 2.0 dwingen... :'(

Vragen:
• Waarom veranderd de standaardinterval?
• De sneltoetsen (ctrl+m en shift+ctrl+m) vind ik erg handig, maar hebben ook "zomaar" een interval (1,27). Hoe wijzig ik deze standaardinterval van de sneltoets naar 1.0?

[ Voor 7% gewijzigd door pmeter op 22-06-2003 13:01 ]

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Opmaak > Alinea > Tabblad Inspringen en afstand > waarde voor inspringen 'met' invullen. En dit vervolgens in je normal.dot opslaan

[ Voor 12% gewijzigd door Millennyum op 23-06-2003 07:54 ]

• pmeter
Millennyum schreef op 23 June 2003 @ 07:52:
Opmaak > Alinea > Tabblad Inspringen en afstand > waarde voor inspringen 'met' invullen. En dit vervolgens in je normal.dot opslaan
Dit lijkt niet helemaal te werken. :'( Zodra ik daar iets invul (1.0), springt links daarvan "eerste regel" op. Gevolg:
code:
1
2
3
          bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla
bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla 
bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla
:(
Wat ik wil is dat alle regels daarna ook op de ingestelde positie beginnen.

Maar... bedankt voor de reply. :) Iemand een oplossing? :?

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Als je bij 'links' een waarde invult, verspringt wel de hele alinea naar rechts.
Is dat wat je wil?

• pmeter
Millennyum schreef op 24 juni 2003 @ 07:36:
Als je bij 'links' een waarde invult, verspringt wel de hele alinea naar rechts.
Is dat wat je wil?
Is mijn 1e post niet duidelijk? :? Ik verwijs zelfs naar dit hokje in dit venster met
nu kan ik het in een venster steeds omslachtig op 2.0 dwingen
;)

Het gaat mij om de interval van:
1. de balk als je met de muis verschuift
2. de sneltoets ctrl+m: Dit weet ik inmiddels: Opmaak>tabs>standaardtabs om de....

[simpele modus]
En met interval bedoel ik het verschil in ruimte als je 1x kllikt op ctrl+m. En als je nog twee keer klikt, heb je nog twee keer deze interval... Verschuif je de balk met de muis, dan is het verschoven deel de interval...
[/simpele modus]

Deze interval wil ik veranderen in 1.0

[ Voor 5% gewijzigd door pmeter op 24-06-2003 16:16 . Reden: probleem 2 opgelost, nu 1 nog ]