Toon posts:

Radeon 8500 temperatuur uitlezen, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een programma waarmee ik de temp. van mijn Gigabyte Radeon8500PRO 128ddr mee kan opmeten? wil dit graag ff hebbe ivm overklokken :)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heeft die kaart wel een temperatuursensor dan? Zo ja, zit er bijna altijd wel software bij om die temp. te bekijken bij de kaart, of ff downloaden van gigabyte.com ?

Wat een goeie oplossing is voor overklokken, voelen + vastlopen. Voelt ie echt te wram, niet goed. Loopt ie vast, nog slechter :P

[ Voor 29% gewijzigd door Viper® op 22-06-2003 11:16 . Reden: overklokken ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee, en volgens mij heb ik niks geen software voor temp meting gekrege? ik zou nog eens ff de CD doorspitte :)

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-07 15:48

Geckoo

Good news, everyone!

eventueel kan je ook een extere tempratuur sensor er aan vast maken.
maar de tip die viper geeft kan natuurlijk ook wel helpen :)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
Videokaarten hebben vrijwel nooit een temperatuursensor. Mijn net nieuwe Radeon 9500 Pro ook niet :)
En daarbij is het ook moeilijk om te weten te komen wat de temperaturen zijn die je videokaart maximaal aankan, aangezien daar maar erg weinig over verteld is. Mede doordat videokaarten bijna nooit een tempsensor hebben :P

The devil is in the details.

Verwijderd

Reken er maar op dat ze zolang ze stabiel en geen artifacts vertonen zijn niet te warm zijn.

Verwijderd

Topicstarter
eigenlijk wil ik wat coolers gaan testen, dusss..
maargoed, het is dus niet mogelijk om mijn temp. te meten?
shit he, hier baal ik ontzettend van!

• Viper®
  • Niet online
Om eerlijk te zijn hebben zeer weinig een temp. sensor, ook omdat het voor de praktijk weinig boeit. Geen vastkaaiers + artifacts is goed draaien.

Mijn Gf2 TI van leadtek heeft toevallig een tempsensor, terwijl mijn snellere Gf3 van leadtek het weer niet heeft. Tis meer luxe dan standaard

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juni 2003 @ 11:26:
eigenlijk wil ik wat coolers gaan testen, dusss..
maargoed, het is dus niet mogelijk om mijn temp. te meten?
shit he, hier baal ik ontzettend van!
Je kunt ook kijken hoever je nu kunt overklokken. Als je nu tot 500/600 komt (ik zeg maar wat) en met een andere koeler tot 550/650 komt weet je welke het best koelt.

• XtremeChicken
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07 23:30

XtremeChicken

Dodge Viper ownage

Mijn Gf2 TI van leadtek heeft toevallig een tempsensor, terwijl mijn snellere Gf3 van leadtek het weer niet heeft. Tis meer luxe dan standaard
Mijn V8200 GF 3 van Asus heeft wel een tempsensor, het is dus gewoon waar de fabrikant voor kiest....

Core i5 14600K | Gigabyte B760 Gaming X DDR4 | 32GB DDR4 Kingston Fury | Asus RX 6750XT | Seasonic M12II Evo 520W | beQuiet Case

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Tjeez, een gebrek aan creativiteit of zo? Een topic met de titel 'Temperatuur', kun je écht niet met iets beters aankomen :/ Ik heb 'm nu maar aangepast maar verzin de volgende keer zelf iets wat de lading dekt en niet zoiets nikszeggends, okay? :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
lui, ik gaat ff op dslreports langs. kijke wat ze daar kunne biede als help. Kheb ook een berichje gestuurd naar de technische help service van giga-byte, dus als het hier en bij dslr niet lukt krijg ik als nog binnen enkele dage daar het juiste antwoord ;)

Bedankt zover! mzzl.
(p.s. modjes mogen best wat meer respect tonen voor hun mensen, en op een meer respectieve toon praten)

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

XtremeChicken schreef op 22 June 2003 @ 11:44:
[...]

Mijn V8200 GF 3 van Asus heeft wel een tempsensor, het is dus gewoon waar de fabrikant voor kiest....
Denk het ook. Mijn oude GF2 GTS van Asus had ook een temp sensor. Mijn nieuwe radeon weer niet.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Bor
  • Laatst online: 13:14

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Die kaart heeft helemaal geen sensor om de temp te meten...

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Abbadon
Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 11:54:

(p.s. modjes mogen best wat meer respect tonen voor hun mensen, en op een meer respectieve toon praten)
OMG wat gaan we nou weer meemaken, wat heb ik nu weer misdaan?! Je bent te lui om zelf een fatsoenlijke title te verzinnen, ik maak er voor jou een leuke title van en dan nog zeuren :?

En om je nog meer van dienst te zijn, 'respectieve' is iets totaal anders dan respect ;)

Verwijderd

Topicstarter
tjah, mijn nederlands is ook niet wat het hoord zijn, maar je weet wat ik bedoel.
Als je gewoon normaal zei dat je de titel veranderde, en niet zo arrogant doet zou dat ook tweakers.net zijn reputatie ten goede doen en niet allen jouwes.

• Abbadon
Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 13:31:
tjah, mijn nederlands is ook niet wat het hoord zijn, maar je weet wat ik bedoel.
Als je gewoon normaal zei dat je de titel veranderde, en niet zo arrogant doet zou dat ook tweakers.net zijn reputatie ten goede doen en niet allen jouwes.
Dit gaat helemaal off-topic maar wat denk je wat er met dit forum gaat gebeuren als iedereen zulke titels zou gebruiken: "Temperatuur", "Crash", "Probleem!", "Help!", "Geen beeld", "Traag", "Vastloper", "Videokaart". Kom op zeg, je kunt zelf toch wel bedenken dat je hier grandioos fout zit, temeer de hele topiclist vol fatsoenlijke voorbeelden staat. Maar nee, in plaats van toegeven dat je fout zit of inderdaad wel iets meer aandacht aan je topictitel had kunnen besteden ga je maar op mij zitten afgeven omdat ik te kennen geef dat je een prutstitel hebt 'bedacht'. Ga je toch diep schamen man, jezelf zo als een 11 jarig verwend kind te gedragen, ik ben hier niet om jouw rommel op te ruimen of recht te trekken; je moet er gewoon geen rommel van maken, dat is waar ik je op wijs. En wat mijn reputatie betreft, die haal ik echt niet uit het zetten van slotjes of door politieagentje spelen, kijk voortaan wat verder dan je neus lang is vooraleer je zulke domme uitspraken doet.
Ik wil hier verder ook geen gezeur meer over hebben: jij zat fout, jij was lui en ik wees je er op, punt. Dat ik dat niet met een zoete glimlach doe lijkt me duidelijk, zoiets is niet aan de gemakzuchtigen besteed.

Verwijderd

Ik heb ook een gigabyte 8500 gehad , en daar kon ik met het progamma vtuner de temperaturen lezen !
Heel makkelijk , ook kon je de fans er mee regelen !

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
Heb altijd Asus kaarten gebruikt en die hadden dat eigenlijk altijd wel, GF3 ti200 64 mb, GF4 4600 128 mb deze hadden sensoren voor core en mem.

Sinds 2 dagen 9800 Pro im hause en miste dat toch wel. Was altijd gewend om me temp in de gate te houden van me kaarten helemaal met OC'en. Artfacts of niet 80c is niet goed!

-

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 13:31:
Is de tweakers.net reputatie dan slecht?

Ik denk vast niet dat er users weggaan omdat Abbadon volgens jouw arrogant doet 8)7

Abbadon heeft gewoon gelijk, punt uit, als je de FAQ's leest dan zie je dat je je topic moet voorzien van een goede topictitel. Is dit niet zo, dan gaan ze ook nog wel eens op slot ipv. een rename door een modje. Dus je hebt nog geluk, en dus een beetje meer "respect" mag wel :{

Maar ontopic: Het ligt per fabrikant of ze hun kaart voorzien van een temperatuur meter. Is dit zo, dan zit er in 95% van de gevallen software bij waarmee je je temp kunt lezen.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, jij zegt het heel rustig, en aardig. niet afzeikend en arrogant. Dank je :)

kheb geinformeerd bij giga-byte:
Dear Sir,

First of all, thank you for making Gigabyte your choice.
About the issue you mentioned in the mail, we are sorry that the AGP card doesn't have this function.
Sorry for the inconvenience

zegt genoeg toch?
maargoed, bedankt voor jullie hulp mensen! :)

Verwijderd

vreemd; ik gebruik zelf een gigabyte ap64-dh radeon 8500 pro waarmee middels het progje v-tuner zowel de gpu als de mem temperatuur kunt uilezen

Verwijderd

Ja die had ik eerst ook , nou heeft mijn pa hem.
Ding werkt nog perfect en kan nog steeds alles aflezen met V-tuner , ik had ook al gezegd dat hij het daar mee moest doen.
Pagina: 1