Toon posts:

Duitse XP vervangen voor Ned. op Sony Vayo pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een Sony Vayo desktop pc aan te schaffen waar een Duitse versie van XP op staat. Volgens de verkoper (die met Sony gebeld heeft) is het niet mogelijk om een Nederlandse versie van XP te installeren omdat Sony Vayo pc's hier niet mee om kunnen gaan. De Verkoper (!!) raadde mij het af om te proberen. Wie kan hier iets meer over vertellen?????

groet,
A.R. :?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
sony laptops hebben zelfs een extra functie zodat je makkelijk kunt schakelen tussen talen, dit zit niet in standaard XP installaties

het heeft MUIP (Multi Language Interface Pack) en is als het goed is standaard op elke laptop van sony geinstalleerd

voor de duidelijkheid, met deze functie is het makelijk om alles, maar dan ook alles om te schakelen van 1 taal naar de andere (dialoogboxen, startmenu ,etc,etc)

heb namelijk zelf ook eens zon ding onder handen gehad, is erg handig

A wise man's life is based around fuck you

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Sterk verhaal. Wat maakt het nou uit voor je PC welke taal er van Windows opstaat :?

[ Voor 12% gewijzigd door Rafe op 22-06-2003 10:58 ]

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 10:19
idd, die verkoper slaat uit zen nek imho

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

Lijkt me raar; Het enige verschil tussen de Duitse XP en Nederlandse XP is de taalinstelling (en daarmee dus ook de toetsenbordlayout, etc). Qua drivers moet je natuurlijk wel even zoeken, of er niet alleen Duitse drivers beschikbaar zijn, maar zelfs dit lijkt me onwaarschijnlijk.

Ik zie eigenlijk zo 1,2,3 geen enkel probleem :)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
zwelgje schreef op 22 juni 2003 @ 10:57:
sony laptops hebben zelfs een extra functie zodat je makkelijk kunt schakelen tussen talen, dit zit niet in standaard XP installaties

het heeft MUIP (Multi Language Interface Pack) en is als het goed is standaard op elke laptop van sony geinstalleerd

voor de duidelijkheid, met deze functie is het makelijk om alles, maar dan ook alles om te schakelen van 1 taal naar de andere (dialoogboxen, startmenu ,etc,etc)

heb namelijk zelf ook eens zon ding onder handen gehad, is erg handig
Maar als je dus gewoon altijd de nederlandse versie wilt gebruiken is er dus geen enkele reden om niet gewoon die versie te installeren lijkt mij....
Zeker de opmerking dat het onmogelijk is, lijkt mij gewoon weg heel raar.

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Alfredt schreef op 22 June 2003 @ 11:01:
[...]

Maar als je dus gewoon altijd de nederlandse versie wilt gebruiken is er dus geen enkele reden om niet gewoon die versie te installeren lijkt mij....
Zeker de opmerking dat het onmogelijk is, lijkt mij gewoon weg heel raar.
denk dat de verkoper meer doelde op het feit dat het erg lastig is voor de leek om alle drivers bijeen te zoeken, een standaard installatie heeft alles al aan boord.

maar tis niet onmogelijk, het kost je gewoon even tijd

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

sterker nog, als jij die duitse versie nooit meer ergens anders voor gaat gebruiken is het legaal om bij microsoft een nederlandse win xp cd te bestellen (kost geloof ik een paar tientjes) en daar de oem-key voor te gebruiken die oorspronkelijk bij je pc zat.

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 juni 2003 @ 10:55:
Ik ben van plan om een Sony Vayo desktop pc aan te schaffen waar een Duitse versie van XP op staat. Volgens de verkoper (die met Sony gebeld heeft) is het niet mogelijk om een Nederlandse versie van XP te installeren omdat Sony Vayo pc's hier niet mee om kunnen gaan. De Verkoper (!!) raadde mij het af om te proberen. Wie kan hier iets meer over vertellen?????

groet,
A.R. :?
Volgens mij weet die verkoper zelf te weinig van computers af en heeft ie de info van Sony gewoon verkeerd geinterpreteerd.
Pagina: 1