[Maxtor] HDD maakt lawaai?

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:43

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Ik heb een maxtor 30 gb 7200rpm hdd waar eerst een Linux Partitie op stond. Die heb ik verwijderd en een standaart FAT32 partitie op gezet. Echter nu tikt de hdd echt de hele tijd en het formateren van de linux partitie duurt eeuwen.

Ik heb de HDD getest met PowerMax van maxtor zowel de advance test als de burn-in test en die kwamen beide tot de conclusie dat er niets aan de hand was met de HDD en gaven het groene licht

Windows 2000 Professional NL herkend de HDD wel maar geeft er geen bestandsgroote aan. Ik heb toen geprobeert om binnen windows 2000 te formatten dit is gelukt.

Echter sinds dien maakt de HDD lawaai. Hij tikt zeg maar om de 10 seconden en hij word erg warm (ongeveer 50 graden).

Gebruikt:
PowerMax
MaxBlast 3
GoT Search
FAQ Maxtor.com
Google.com
Slave / Master instellingen

[ Voor 8% gewijzigd door Maximus op 22-06-2003 10:56 ]

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

hoe oud is die schijf (sjek dit anders bij maxtor)
je heb grote kans dat je nog garantie heb dus dan gewoon opsturen

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
De schijf is uit 2001. Echter PowerMax geeft op de advance en op de burn-in test een goed resultaat. Dus de code aan het eind is gewoon groen

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 21:33
ik had ook zoiets. Nadat ik over mijn fat met win98 ntfs had gezet met win2k (ja dus samen op 1 partitie) begon hij te tikken.
Hij werd ook redelijk warm, zo 45 graden. OS werd instabiel en had soms fouten op m'n HD. Hij maakte ook een fluittoon.
Dit zijn de tekenen om je schijf snel weg te brengen.

Ah ja nog wat toevoeging.

De test met powermax gaf geen fouten, zelfs 3 cycles van de burn in test niet maar Speedfan fitness was gewoon 0,0. Daaraan kan je het misschien ook afleiden.

[ Voor 25% gewijzigd door Rody op 22-06-2003 11:11 ]

Verwijderd

Waarschijnlijk gaat je harde schijf over een tijdje kapot. Dat geluid is volgens mij van de kop die tegen de zijkant aan komt. Dat is niet de bedoeling.

Verwijderd

maar het tikken van eens schijf in niet goed
ik had ook een 40 gb schijf die regelmatig een tik gaf die heb ik op gestuurd naar maxtor
en ik heb een 60 terug gehad
dus al ik jou was zou ik ff op de site van maxtor kijken of je nog garantie op de schijf heb

http://www.maxtor.com/en/support/service/warranty_ata.htm

volg deze stappen en je weet of je garantie heb

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 11:13 ]

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-02 14:36
mijn ibm 80 gig tikt ook, redelijk vaak en word ook nog is wamr ( 45 - 50 graden) maar hij draait al 1.5 jaar echt 24/7 en uberstabiel (khaal makkelijk 6 weken uptime, met gamen erbij)

en nog geen enkele fout gehad ofso, maar dat kan natuurlijk per hd verschillen denk ik

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
psies maar die desbetreffende HDD doet dat al 1,5 jaar en is nog nooit echt gecrashed...

Verwijderd

naar mijn id mag een HD niet tikken en zeker niet om de 10 sec zoals wieikke zei zal de kop tegen de zeikant slaan isse nie goe

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 12:51 ]

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Als ie tikt, dan staat ie meestal op het punt van crashen!
Ik heb het nameiljk ook een keer gehad 40GB aan data kwijt!

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Verwijderd

Ik heb hier drie maxtor schijven die eigenlijk alleen zo af en toe bij het opstarten een tik geven.

1x 30GB schijf hangt aan een Highpoint Raid-controller.
2x 40GB schijven hangen aan een Promise Raid-controller (stripe).

Ook piepen de schijven wel eens als je de Pc's opstart dat gaat meestal gepaard meet een piep/fluittoon waarna de controllers de schijven niet vinden, maar ik schrijf dit eerder aan de controller toe dan aan de schijven het gaat hier overigens om twee verschillende systemen.

Verwijderd

Vaak zijn vreemde tikken of andere apparte geluiden en beschadigde sectors/clusters wel een indicatie dat je harddisk zijn beste tijd heeft gehad

staat ook in de search/faq

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-02 14:36
M@ximuS schreef op 22 June 2003 @ 12:45:
psies maar die desbetreffende HDD doet dat al 1,5 jaar en is nog nooit echt gecrashed...
offtopic:
idd dus ik denk gewoon dat er niks aan de hand is hier
en hij is ook nooit gecrashed

[ Voor 6% gewijzigd door sjorremans op 22-06-2003 13:11 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

Mijn schijven doen het alle 3 eigenlijk al van begin af aan ... en ze zijn niet tegelijk gekocht ze functioneren in twee verschillende systemen ... nooit problemen met beschadigde clusters en Powermax geeft ook niets aan ....

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 09:38
Het lijkt het laatste jaar wel een Rage die tikkende harde schijfen .

Ik had een maxtor en een ibm die het deden .

Maxtor ging redelijk snel kapot en de ibm heb ik verkocht maar die gaf af en toe een piep en dus geen tik .

Ik zou hem snel wegbrengen als ik jou was .
De betrouwbaarheid van de schijfen laat het laatste jaar te wensen over helaas .

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Verwijderd

mmxmmx schreef op 22 June 2003 @ 13:25:
Het lijkt het laatste jaar wel een Rage die tikkende harde schijfen .

Ik had een maxtor en een ibm die het deden .

Maxtor ging redelijk snel kapot en de ibm heb ik verkocht maar die gaf af en toe een piep en dus geen tik .

Ik zou hem snel wegbrengen als ik jou was .
De betrouwbaarheid van de schijfen laat het laatste jaar te wensen over helaas .
Haha waarom denk je dat de garantie is terug gebracht naar een jaar ... >:) :(

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
wat eagle storm ook al zegt ze doen het sinds het begin.

Pagina: 1