Toon posts:

Maxtor 20 gig 7200 ata 100 schijf HELP!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen?
Ik heb op de HCC een Maxtor 20 gig 7200 toeren ata-100 gekocht. Mij Bios ziet de schijf wel goed maar als ik mijn pc verder opstart ziet hij hem niet in dos en in windows. :'( Dus ik kan hem niet partitioneren en formateren. Wie weet hoe dat komt en kan mij ermee helpen?

Ik heb een p-2 350mhz en een ASUS p2b met een behoorlijk nieuwe bios update dus daar kan het dek ik niet aan liggen.

Alvast bedankt

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Misschien een domme vraag, maar uhm je ziet de schijf toch ook pas in Dos of in Windhoos na het partitioneren en formateren ??? Tenminste bij mij wel. Booten vanaf disk. Met fdisk partitioneren en met format formateren. TADA dan ziet ie hem in Dos en dan gewoon booten en hij wordt gezien in Windows...... :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is gewoon wel zo.
Maar het probleem is dat er geen letter aan word toegewezen dus ik kan die schijf niet eens partitioneren of formateren.
Das het probleem.

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Als je fdisk opstart krijg je 5 opties... Je kiest die waarmee je de schijf kunt selecteren ( met cijfertjes.) en dan moet alles werken zoals je gewend bent. Ennuh het klopt, die letters voegt ie toe. Als je de boel partitioneerd. Uhm Weet je heel zeker dat ie goed is aangesloten en dat ie gezien wordt in de bios dan moet dat werken.

Verwijderd

Start eens op met een bootflop, en type
FDISK.

Maak dan de nieuwe partities aan, en doe een
reboot.

Daarna is die nieuwe Harddisk van jou te zien
in windows !!

:7

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk.
In fdisk ziet hij hem wel en moet ik hem inderdaad eerst partitioneren voordat hij een letter toegewezen krijgt.
Dat was ik helemaal vergeten.

Bedankt voor de tip
Pagina: 1