Toon posts:

Radeon 9500 Pro , en zwart beeld.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb weer zo'n leuk typisch Radeon probleem. Ik krijg inplaats van me desktop een zwart beeld. Me computer reageert dan ook totaal niet meer. Maar dit gebeurt alleen nadat ik een driver instaleer.

Nu denk je wel, ja dit hebben we al te vaak gezien, ja dat kan maar ik heb alle andere topics van dit soort gelezen maar ik niks werkt en ik weet nou nog steeds niet wat ik moet doen.

Ik eerst geformateert, via windows xp cd, daarna internet op dit ding gelegd, direct x 9 gedownload, daarna heb ik me Sapphire driver gebruikt (>>>>werkte niet). Ik kreeg toen een zwart beeld met "witte puntjes" erdoorheen (en niet sneeuw). Dus safe-mode, driver eraf gehaald, en Catalyst gedownload. Die deed het ook niet, kreeg dus een zwart beeld inplaats van desktop. (daarna safe-mode en dit posten :D )

Ik heb een:
Aopen AK-77Pro
AMD Athlon XP 1700+
Dane-Elec 256 DDR RAM (ja is weinig weeeeeeet ik :) )
Maxtor 60 GB, weet niet meer welke serie :?
En een Aopen voeding van 300 watt.

Kunnen jullie me alsjebliiieeeft helpen??

Alvast bedankt!

Ryan

Verwijderd

Maar met de standaard Windows driver werkt het dus wel goed? Heb je al eens een oudere Catalyst driver geprobeert? Of de nieuwste 3.5 beta? Probeer de laatste eens, hij staat op de frontpage bij driver updates.

Verwijderd

Topicstarter
Met standaard wel, maar als scherm geeft hij wel aan, (Default monitor) on. Heb nmog geen oude geprobeerd, maar ga ik nu doen!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Heb ik dus ook gehad op een 500 mhz. Zodra ik een catalyst installde, scheitie er bij boot (na windowslogo) mee uit. het enige wat ik me kan bedenken wat het zou kunnnen zijn , was bij mij dat die 500 mhz maar agp 2x ondersteunde, misschien toch wat anders aan de hand. Je bent iig niet de enige, en ik ben ook benieuwd :)

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Scheisse!
Ik probeer nu via "Add/Remove programs" driver eraf the halen, maar hij zegt als dan "Error initializing".

Ik heb nu ook de "Catalyst 3.1 Driver Suite - Windows 2000/XP" gedownload, maar kan ik die eroverheen plakken of moet ik eerst die vorige eraf halen (denk de 2de :?)

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

beeldschermeigenschappen, settings, advanced, adapter, properties, uninstall.

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Je kan niks uninstalleren. Dat is hem hij geeft "vga-save" aan. Er staat nu ook niks bij adapter type.

Verwijderd

Misschien eens in de veilige modus opstarten en dan proberen de huidige driver te verwijderen. Bij het booten op F8 rammen om in de veilige modus te komen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg hem er niet af, dus nu instaleer ik XP opnieuw. Ik heb nog niet geprobeerd SP1 te instalere mischien dat maar eens doen...

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:19

Blord

Hello Kitty !

Je kaart is misschien kapot. Ik had dezelfde problemen met mijn nieuwe Hercules 9800Pro kaart. Zodra drivers geinstalleerd zijn, loopt windows vast en het werkt alleen in VGA mode.

Andere Hercules 9800pro erin en alle problemen verdwijnen op slag.

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Dat is gewoon een feature van die kaart geloof ik :? Heb hier in de winkel ook twee sapphires liggen met hetzelfde probleem (zwart beeld bij "powered by ati" drivers) en met normale sapphire drivers het na-de-reboot-640x480x16-probleem

Testen ze daar niets ofzo ?

Verwijderd

Topicstarter
Het zou kunnen dat hij kapot is, maar hij heeft het wel gedaan onder Windows 2000 (maar ook met veel moeite). Maar ik heb ook problemen gehad met me GF Ti 4200. Mischien haat me computer gewoon XP :?
Ik probeer het nu met Omega Drivers, ik heb nu SP1 en nog wat updates, DirectX 9 (en Tweak Xp).

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm, ik kijk nu in "Device Manager". En ik zie daar 3 vraagtekens staan.
1.) RAID controller
2.) Video controller
3.) Video controller (VGA compatible)

Weet iemand wat ik hiermee moet doen? 1 verwijderen??

Verwijderd

De normale (die ik altijd op mijn werk zie) is nummer 3, namelijk "Video controller (VGA compatible)". Als je één gaat verwijderen zou het dus nummer 2 worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de 2de verwijdert, en daarna de Sapphire geinstaleerd (via Device Manager). Hij gaf toen aan dat bij properties dat het een Radeon 9500/9700 was. Alleen stond er dat de kleuren 8-bit waren terwijl hij op 16 stond. En er stond ook dat de res. 640X480 was. Maar dat was ook niet zo. Dus ik zet ze weer goed, en opeens word het scherm zwart, en zie ik linksboven een "_ " knipperen. Ik dus reboote. En daarna had ik weet hetzelfde probleem, inplaats van een desktop (of inlog gebeuren) een beeld gevuld met puntjes in verschillende kleuren met kleine zwarte kubusjes erdoorheen.

Ik keek even in de BIOS, en ik weet hier niet veel van af, maar kan het mischien liggen aan:
AGP Master 1 WS Write
AGP Master 1 WS Read

die stonden onder Fast Write (<<staat uit).

Of is het mischien omdat ik me HD niet aan RAID heb aangesloten?? Omdat die Radeon is aangelsoten op HD (maarja dat zijn alleen stroomkabels)

Verwijderd

Als je een RAID mobo hebt is het nog niet verplicht om het te gebruiken. En je zou best een een andere molex stekker kunnen proberen die je aan je Radeon zet. Boot ook met zo weinig mogelijk hardware, dus geen overbodige cd rom spelers, ram en pci kaarten. Wat je ook nog zou kunnen proberen is de AGP rate wat verlagen.

Verwijderd

Topicstarter
BREAKING NEWS: :P
Ik heb nu een andree molex stekker gebruikt, geluidskaart eriut, lan kaart eruit. Dus ik instaleer, de omega drivers. Alles LIJKT weer goed, en ik reboot. Toen kwamen er deze keer niet puntjes met zwarte kubussen maar ze broer. Gewoon zwart beeld. Na ongveeer 10 sec. wachten krijg ik opeens een blauw scherm. Met de mededeling:

Stop c0000415 Unknown Hard Error
Unknown Hard Error
Begin dump of physical memory
dumping physical memory to disk X

X = een getal dat opliep, en op een gegevend moment ophield.

Mag ik nu me computer in elkaar raggen met een honkbal knuppel of kan ik hem nog gebruiken?

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Krijg je hem net zo snel weer terug... Heb hier ook twee radeon 9500 kaarten liggen, ongeveer zelfde probleem, (bij alle 2 de kaarten, in verschillende systemen, you do the math) Echt dus wel drivers oid..

Voortaan dan maar club3d ofzo

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:35
Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 11:03:
Scheisse!
Ik probeer nu via "Add/Remove programs" driver eraf the halen, maar hij zegt als dan "Error initializing".

Ik heb nu ook de "Catalyst 3.1 Driver Suite - Windows 2000/XP" gedownload, maar kan ik die eroverheen plakken of moet ik eerst die vorige eraf halen (denk de 2de :?)
heb het ook wel eens gehad was met een GF DDR en toen een Radeon 9100 er in ik kon gewoon geen beeld krijgen. Win er opnieuw op en alles ging meteen goed dus mischien is dat ook te probeeren.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Pagina: 1