Toon posts:

laptop in netwerk i.c.m wanadoo cable

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goededag, ,

ik zit met het volgende, morgen komt er bij mij een laptop op het netwerk op zich geen probleem moet lukken. Maar die latop heeft een onboard netwerkkaart waar ook mee word geinternet op wanadoo. Als ik die laptop morgen in mijn netwerk plaats en als hij later weer word terug gezet op wanadoo cable, werkt wanadoo cable dan nog wel?

Als wanadoo dan niet werkt is er dan nog een maniertje om er voor te zorgen dat wanadoo dan weer gemakkelijk aan de praat te krijgen is als ie laptop weer in zijn eigen huis staat. met verschillende accounts kan dit volgens mij niet

in de search vond ik dit proggie netswitcher maar werkt dat ook met een internet verbinding en netwerk

specs laptop : winxp dat is het enige wat ik weet tis wel een vrij nieuwe laptop van compaq

specs mijn netwerk: hub, utp, interet via mijn pc gedeelt over het netwerk

Wie weet dit.
bvd

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 10:33 ]

Verwijderd

Nou, als je die laptop op jouw netwerk wil aansluiten moet je instellingen overnemen conform de rest van je netwerk. Ik gok dat je geen DHCP gebruikt, dus de kans is groot dat de meeste instellingen verloren gaan.
Wat je kan doen is eerst de Wanadoo-software even verwijderen, en een dag later gewoon weer installeren.

Overigens denk ik wél dat je het met een andere account kan regelen. Probeer het eens zou ik zeggen,

• biomechanical
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Wanadoo werkt net zoals een dialup. dwz je krijgt een ip-adres van wanadoo. dit adres wordt aan je dailup adapter gekoppeld, en niet aan jou netwerkkaart.
Het maakt dus niet uit welk ip-adres jou netwerk kaart heeft.
Dus als je er voor zorgt dat bij de laptop het ip-adres en subnetmask geschikt is voor jou netwerk. Dan zou het gewoon moeten werken zonder dat je problemen hebt met wanadoo. Ikzelf doe dit al jaren zo.

[ Voor 9% gewijzigd door biomechanical op 22-06-2003 10:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok dus met een account kan ik proberen dat ga ik dus ook zeker doen. kan morgen pas want die laptop is nog niet hier.

En als het echt niet werkt kan ik gewoon de wanadoo software opnieuw installe? toch

• biomechanical
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Zolang je alle account gegevens hebt zo dat geen probleem moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
op die laptop zit nu een account van de admin. morgen maakt ik der eentje bij en doe op die account de lan. Ik heb het net ff bij mij gedaan maar de test account heeft wel mijn inbelverbinding nog die die kan gebruiken. maar niet mijn bestanden en programma's
Pagina: 1