tikkende speakers

Pagina: 1
Acties:

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:05
Heb op de HCC dagen voor een paar gulden een paar hele simpele speakertjes gekocht zodat ik op mijn 2e PC voortaan de ICQ geluidjes kan horen.

Alleen als ik die dingen aan zet hoor ik 'pok' of als ik iets anders aanzet die op de zelfde stekkerdoos zit hoor ik 'pok'.

Is daar niet wat aan te tweaken???

Verwijderd

Volgens mij niet... bij heel simpele computerspeakers, of audioapparatuur met heel simpele voedingen, is vaak te horen als je iets anders op de stekkerdoos aanzet. Dat hangt gewoon samen met de relatief goedkope elco's die in die voedingen gebruikt worden (die zijn niet zo goed in het opvangen van onregelmatigheden in de stroomtoevoer). Dus ik ben bang dat er weinig aan te doen is.

• MaxxRide
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-01 10:13

MaxxRide

Surf's up

Volgens mij ben ik het daar niet echt mee eens!

Ik heb een vette ONKYO staan met een zwaaarrreee voeding maar daar hoor ik het ook wel eens over de achterkanalen.
Dit heeft idd gewoon te maken met het feit dat je een apparaat aanzet, bij mij is dit alleen als je een zwaar apparaat aanzet, zoals een koelkast, of de CV die aanspringt...
etc. etc.

If you are not wiping out you are nog pushing enough...

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Hee ik heb ineens een idee!

Veel speakersetjes (zoals dat elcheapo ding van mij dat beweert 120 watt te zijn :+ ) draaien op iets van 12V (de trafo levert 12V dc). Wat komt er uit een computervoeding? 12 volt! Als je die dingen nou eens op een oude voeding aansluit (ik zou niet de voeding gebruiken die ook je systeempje van stroom voorziet...), volgens mij werkt dat een stuk beter, want voedingen zijn veel beter beschermd tegen fluctuaties dan elcheapo trafo's. 't valt allicht te proberen. :Y)

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.