Mijn pagina aanpassen bevat een form met onder andere een dropdown list met daarin typen gebruikers. Admins hebben rechten om ieders profiel aan te passen, nu wil ik graag dat de lijst de waarde geselecteerd heeft van het type gebruiker dat wordt ge-edit
ik heb twee query's: myprof bepaalt het aan te passen profiel en getType bevat een DISTINCT instructie die alle verschillende typen ophaalt uit de DB.
Dit stukkie code werkt perfect, behalve bij het type "vrijwilliger", waar er dus een EOF op treedt. Dit dacht ik op te lossen door
te plaatsen voor de while statement: zodra hij voor de loop al aan het einde komt, verplaats hem dan naar het begin...
Maar ik blijf hetzelfde probleem krijgen: alle waarden staan in de dropdown list, maar helemaal onderaan staat een error msg dat hij bij BOF of EOF is....rara hoe krijg ik dit weg??
ASP.NET Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <select name="Type"> <option value="<%= (myprof.Fields.Item("Type").Value) %>"> <%= (myprof.Fields.Item("Type").Value) %></option> <% If (myprof.Fields.Item("Type").Value = "Vrijwilligers") AND (getType.Fields.Item("Type") = "Vrijwilligers") Then getType.MoveFirst() End If While (NOT getType.EOF) If getType.Fields.Item("Type").Value = myprof.Fields.Item("Type").Value Then getType.MoveNext() End If %> <option value="<%=(getType.Fields.Item("Type").Value)%>" > <%=(getType.Fields.Item("Type").Value)%></option> <% getType.MoveNext() Wend %> </select> |
ik heb twee query's: myprof bepaalt het aan te passen profiel en getType bevat een DISTINCT instructie die alle verschillende typen ophaalt uit de DB.
Dit stukkie code werkt perfect, behalve bij het type "vrijwilliger", waar er dus een EOF op treedt. Dit dacht ik op te lossen door
ASP:
1
2
3
4
5
| If (myprof.Fields.Item("Type").Value = "Vrijwilligers") AND (getType.Fields.Item("Type") = "Vrijwilligers") Then getType.MoveFirst() End If |
te plaatsen voor de while statement: zodra hij voor de loop al aan het einde komt, verplaats hem dan naar het begin...
Maar ik blijf hetzelfde probleem krijgen: alle waarden staan in de dropdown list, maar helemaal onderaan staat een error msg dat hij bij BOF of EOF is....rara hoe krijg ik dit weg??