Outlook Express met meerdere pc's op netwerk-schare

Pagina: 1
Acties:

• iZi
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:55

iZi

Leuker kan ik het niet maken..

Topicstarter
In de Computertotaal van Juni staat beschreven in de Tip v/d/ maand hoe men Outlook Express van een netwerkschijf kan gebruiken.
Door in het register de path naar de map Outlook Express aan te passen naar een netwerk-share of iets anders natuurlijk

Nou is dit de tip/oplossing waar ik al erg lang naar op zoek was. En ben het dus meteen wezen uitproberen.
Natuurlijk wel met eerst een backup van mijn mail.

Ik heb een Fileserver/Router/Webserver/Backupserver hier had ik op de netwerkschijf de map Outlook Express gezet.
In het register heb ik dingen aangepast (zoals beschreven bij Tip v/d Maand) zodat hij de map moet hebben van de netwerkschijf....en na het opstarten van Outook Express.................helaas...geen bestaande mapjes meer.
De mail accounts zijn wel goed over genomen, behalve Hotmail. Ook blijkt het dat hij de .DBX bestanden niet inleest en maakt zelf nieuwe .DBX bestanden aan (b.v. Inbox(1).dbx en Outbox(1).dbx).

Dit gaat dus niet goed. Nou ben ik beetje wezen kijken hoe en wat met mappen verpaatsen van Outlook Express. Als je de locatie aanpast in Outlook Express zelf, vraagt hij of de bestaande bestanden gebruikt moeten worden of dat hij nieuwe bestanden moet aanmaken. Dit gebeurt niet als je het aanpast in het register en zal hij dus automatisch nieuw mappen aanmaken.

Op zich dat dat een keer eenmalig moet, ok. Dan kan ik ook alle mappen proberen te importeren.
Maar als ik bijvoorbeeld op mijn Laptop instel dat Outlook Express de map op de Netwerkschijf moet gebruiken, maakt hij WEER nieuwe bestanden aan (b.v. inbox(2).dbx en outbox(2).dbx)

Dus met andere woorden Outlook Express kan niet gedeeld worden op een netwerkschijf met andere computers.

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor??
Misschien iets in het register aanpassen zodat hij die bestanden moet inlezen en geen nieuwe bestanden moet aanmaken, of dat de vraag omhoog komt wanneer je Outlook Express opstart of de bestaande mappen gebruikt moeten worden ja of nee.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 16:53

Robtimus

me Robtimus no like you

Probeer eens na die register wijziging te hebben gedaan, OE op te starten, meteen afsluiten en gewoon de mail backup (dus gewoon alle files uit de mail directory) daaroverheen zetten. Dat heb ik gedaan voordat ik wist dat je via OE zelf een andere folder kan kiezen (oude mail dir over de net gecreëerde mail dir heen zetten), werkte perfect.

Niet vergeten backups te maken/houden!

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 12:50
Misschien een hele domme opmerking, maar als je toch al een servertje hebt draaien, is het dan niet misschien een idee om meteen maar een IMAP server te installeren? Dan ben je in ieder geval van de problemen met verkeerde mapjes af. Alleen zal dit niet voor je Hotmail account(s) werken, maar daar is misschien ook wel weer iets op te verzinnen :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

iZi schreef op 22 June 2003 @ 00:12:
Dus met andere woorden Outlook Express kan niet gedeeld worden op een netwerkschijf met andere computers.

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor??
OE 5 + hoger checkt op UNC paden (wat een netwerkshare tenslotte is) en is ook niet netwerk-aware.

Ik ben dan ook echt benieuwd of ze dat uberhaupt wel getest hebben of dat ze één of ander oud document voor OE 4 hebben genomen.
Daar kon je dat namelijk nog wel mee doen...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 13:23

Dope-E

The one and only Dope

Hmmm ik snap niet dat t niet werkt.

Ik heb hier een netwerkje van 2 PC's waar 1 PC altijd aanstaat met op een bepaalde plek de outlook bestandjes. Op de andere PC heb ik een netwerkdrive aangemaakt met daarin dus de folder met outlook bestandjes. Op die PC verwijst het register nu naar die map op de netwerkdrive...

Op beide PC's staat Outlook Express 6, PC die altijd aanstaat is XP, de ander 98.

twitter.com/curly_sanders

• iZi

iZi

Topicstarter
eborn schreef op 22 June 2003 @ 01:35:
Misschien een hele domme opmerking, maar als je toch al een servertje hebt draaien, is het dan niet misschien een idee om meteen maar een IMAP server te installeren? Dan ben je in ieder geval van de problemen met verkeerde mapjes af. Alleen zal dit niet voor je Hotmail account(s) werken, maar daar is misschien ook wel weer iets op te verzinnen :)
Nou ik heb een linux server draaien en wil tzt inderdaad nog een mailserver in elkaar flansen, alleen moet ik daar een keer goed eens induiken over hoe en wat dat allemaal inelkaar zit.
Dope-E schreef op 22 June 2003 @ 02:23:
Hmmm ik snap niet dat t niet werkt.

Ik heb hier een netwerkje van 2 PC's waar 1 PC altijd aanstaat met op een bepaalde plek de outlook bestandjes. Op de andere PC heb ik een netwerkdrive aangemaakt met daarin dus de folder met outlook bestandjes. Op die PC verwijst het register nu naar die map op de netwerkdrive...

Op beide PC's staat Outlook Express 6, PC die altijd aanstaat is XP, de ander 98.
Hoe heb je dat gedaan dan? Gewoon een netwerkdrive aanmaken en dan in de opties van OE de path aanpassen of via het register het path aanpassen.

Ik heb geprobeerd om een lege map op mijn netwerk-share te zetten OE opstarten en die maakt dan nieuwe bestanden aan, OE afgesloten en dan mijn mail bestanden eroverheen gecopieerd en OE weer opnieuw gestart, maar dan zie ik de mappen nog steeds niet en maakt hij weer inbox(1).dbx en outbox(1).dbx bestanden aan. Ik heb toen alles weer gedelete en OE weer opnieuw gestart zodat hij weer nieuwe bestanden aanmaakt en mijn dbx bestanden maar eens geimporteerd. Tot zover gaat het goed, mijn OE werkt nu via het netwerk, ook op mijn laptop werkt hij.

Maar nu is het rare aan de hand.
OE heeft niet alle mappen en de dbx bestanden van die mappen zitten wel gewoon in de Outlook Express map op de netwerk-share.
De mappen die OE wel heeft geven aan dat er berichten in zitten maar als ik een map aanklik is hij helemaal leeg. Als ik dan de eigenschappen van de map bekijk zitten er bijvoorbeeld 72 berichten in.....erg vreemd

• iZi

iZi

Topicstarter
Ok het volgende werkt wel:

Als ik op mijn pc de directory Outlook Express deel en daarvan een netwerkdrive aanmaak op mijn latop, ik pas register aan van mijn laptop en start OE op dan doet hij het helemaal.
Hij zit alle mappen en berichten.

Maar goed hoe krijg ik bijvoorbeeld voor elkaar dat mijn pc en laptop de outlook express directory van de server volledig accepteren.

Ik wil dus iets maken dat mijn Outlook Express dir op de server staat. Net als bedrijven het hebben, dat users gebruik maken van een outlook express dir op de homedir. Waarbij de Homedir natuurlijk op een server staat.

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Wat is het probleem nou? Je kopieert die OE dir naar de server, deelt die map, maakt op zowel PC als laptop de netwerkdrive aan en presto (lijkt me). De server neemt dus gewoon de rol van de PC over, de PC imiteert het gedrag van de laptop.

Weet je trouwens wel hoe het zit met synchronisatie? Wat gebeurt er bv als 2 mensen tegelijk hun email ophalen van dezelfde accounts (als dat kan)? Volgens mij had je hier nog niet aan gedacht.

More than meets the eye
system specs

• iZi

iZi

Topicstarter
Nou dat is dus net het probleem, die OE dir op de server wordt niet geaccepteerd door OE op de laptop of mijn pc. OE maakt dan gewoon in die dir nieuwe dbx bestanden aan terwijl er al dbx bestanden staan die ik wil gebruiken.
Ik heb bijvoorbeeld //Server/Homedir/iZi/Outlook Express/ die staat nu als netwerkdrive Z:\
Als ik dit aanpas in mijn register en ik start OE op, krijg ik niet de mapjes te zien die ik had moeten zien zoals eigengemaakte iZi.nu map ofzo waar tig mailtjes in staan.

Ik neem aan dat als ik OE op mijn pc open heb staan en ik maak gebruik van OE op mijn laptop tegelijk. Dat binnenkomende berichten op beide pc's te zien zullen zijn......
Want ze maken beide gebruik van hetzelfde bestand

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 12:50
iZi schreef op 22 June 2003 @ 13:49:
Nou dat is dus net het probleem, die OE dir op de server wordt niet geaccepteerd door OE op de laptop of mijn pc. OE maakt dan gewoon in die dir nieuwe dbx bestanden aan terwijl er al dbx bestanden staan die ik wil gebruiken.
Ik heb bijvoorbeeld //Server/Homedir/iZi/Outlook Express/ die staat nu als netwerkdrive Z:\
Als ik dit aanpas in mijn register en ik start OE op, krijg ik niet de mapjes te zien die ik had moeten zien zoals eigengemaakte iZi.nu map ofzo waar tig mailtjes in staan.
Misschien vergeet je nog een bepaald bestand over te nemen, waardoor hij alsnog nieuwe mappen aanmaakt (omdat hij het bestaande overzicht niet kent en dus niet laadt)
Ik neem aan dat als ik OE op mijn pc open heb staan en ik maak gebruik van OE op mijn laptop tegelijk. Dat binnenkomende berichten op beide pc's te zien zullen zijn......
Want ze maken beide gebruik van hetzelfde bestand
Dat is een mogelijkheid. Maar het kan ook zo zijn dat er mails verloren gaan omdat beide programma's naar hetzelfde bestand proberen te schrijven. Ik weet niet of OE in dat soort gevallen wacht totdat hij een lock krijgt, of dat hij er altijd vanuit gaat dat hij kan schrijven (en dus een foutmelding genereert)

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Even een misschien domme vraag hoor, maar hebben alle PC's wel exact dezelfde versie van OE?

More than meets the eye
system specs

Pagina: 1