Programma dat _'s vervangt in spaties

Pagina: 1
Acties:

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:58

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Ik heb zo een vermoeden dat het antwoord op mijn vraag volledig voor het oprapen ligt, maar ik heb gezocht en kan helaas geen antwoord op mijn probleem vinden. :'(

Ik zoek een heel simpel programma'tje dat alle underscores in ALLE bestanden onder een bepaalde directory (die ik specificeer), het liefst ook nog met de daaronder liggende directories, vervangt door een spatie.

Voorbeelden:
DJ_Tiësto_-_Magik_1.mp3 -> DJ Tiësto - Magik 1.mp3
BBE - Seven days_and_one_week.mp3 -> BBE - Seven days and one week.mp3

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 12:52

Galois

1811 - 1832

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Ik gaf als voorbeeld mp3's maar het gaat me gewoon om alle bestanden die in een map staan. En wat jij weergeeft zijn programma's waarmee je de TAGS van mp3's in een keer kan wijzigen cq. mp3 managers. Mij gaat het gewoon simpelweg om een wijziging van de bestandsnamen.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voor al je hernoemingen: 1-4 rename

T'is freeware, is niet echt mooi van layout maar werkt heerlijk :)

Verwijderd

VB:
Replace(stringetje, "_", " ")

En dit laat je uitvoeren op al de namen uit de directory, ik denk dat je toch wel zo'n progje kan maken (of gebruik google)...

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wat dacht je van Total Commander? Kan je nog multi-edit mee doen ook, dus een hele directory in 1x behandelen :9~

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 21:34

Wimmel

Hello

RName-it

Kan je allerlei opties en wildcards in kwijt, gebruik het zelf met veel plezier en is Freeware :)

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Verwijderd

Of zoals ik het altijd doe:

Ga in een command line window naar die directory, typ 'dir' en kopieer de hele lijst in kladblok, of liever UltraEdit. Voer een replace uit zodat alle _ spaties worden en zet vervolgens voor en na elke filename een " (kan ook heel makkelijk). Plak vervolgens de hele lijst met files vóór de huidige lijst en zet voor elke regel 'ren'.

Je krijgt dan zoiets:
ren DJ_Tiësto_-_Magik_1.mp3 "DJ Tiësto - Magik 1.mp3"
ren BBE_-_Seven days_and_one_week.mp3 "BBE - Seven days and one week.mp3"
Sla dit op als .bat file en voer het uit :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 00:08:
Of zoals ik het altijd doe:

Ga in een command line window naar die directory, typ 'dir' en kopieer de hele lijst in kladblok, of liever UltraEdit. Voer een replace uit zodat alle _ spaties worden en zet vervolgens voor en na elke filename een " (kan ook heel makkelijk). Plak vervolgens de hele lijst met files vóór de huidige lijst en zet voor elke regel 'ren'.

Je krijgt dan zoiets:

[...]

Sla dit op als .bat file en voer het uit :)
Ow man, wat is dat moeilijk!!! Batch files zijn antiek :X
Gebruik gewoon Total Commander : File, rename, replace _ with " ", klaar. En dat op 1000 bestanden tegelijk :9~

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Tele schreef op 22 June 2003 @ 00:01:
Voor al je hernoemingen: 1-4 rename

T'is freeware, is niet echt mooi van layout maar werkt heerlijk :)
Deze is helemaal top. En voor degene die opperde het zelf maar even te programmeren... het wiel opnieuw uitvinden lijkt me wat overdreven. Tnx. :D

Verwijderd

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Hmmm, te vroeg gejuicht m.b.t. 1-4 rename. Om de een of andere vage reden wordt de "start" button bij 1-4 rename niet "rood" en derhalve kan ik niet renamen. Ook na de helpfiles te hebben gelezen kom ik niet verder; wellicht zijn het te veel bestanden. :P

Het programma R-Name IT doet alleen de eerste _ die het in een bestandsnaam tegen komt. Anyway, de ultimaterenamer werkt perfect. :D :) Problem solved.
Pagina: 1