Win2k sluit heel traag af. Ik moet een timer veranderen maar waar staat ie, en waar moet ik hem op zetten?
Verwijderd
Gewoon stekker uit trekken? 
Van een timer in win2k heb ik echter nog nooit gehoord, is die er overigens wel?
Mischien zijn er ergens background processes die ervoor zorgen dat het langer duurt
Van een timer in win2k heb ik echter nog nooit gehoord, is die er overigens wel?
Mischien zijn er ergens background processes die ervoor zorgen dat het langer duurt
In het register inderdaad.
Waar precies weet ik niet.
Ik zou hem op 15 seconden zetten (staat geloof ik standaard op 45)
Waar precies weet ik niet.
Ik zou hem op 15 seconden zetten (staat geloof ik standaard op 45)
ctrl-alt-del, dan de linker shift en alt ingedrukt houden terwijl je op shutdown klikt..
dan sluit ie gelijk af... (naja reboot dan), maar wel direct
dan sluit ie gelijk af... (naja reboot dan), maar wel direct
[ Voor 15% gewijzigd door Zwelgje op 21-06-2003 22:51 ]
A wise man's life is based around fuck you
Er is niet een magisch nummertje wat bepaald dat dat afsluiten zo lang duurtVerwijderd schreef op 21 juni 2003 @ 22:44:
Win2k sluit heel traag af. Ik moet een timer veranderen maar waar staat ie, en waar moet ik hem op zetten?
De afsluit procedure van win2k is nou eenmaal wat langdradig en omslachtig, en zeker op wat tragere systemen kan dit gewoon wel even duren (zeker als er een netwerk verbinding is, windows domein, etc).
Wat je wel kan nakijken idd is wat er allemaal aan processen draait wanneer hij gaat afsluiten, deze worden allemaal eerst gesloten voordat hij verder gaat dus afsluiten, dus dan kan je een beetje inschatten wat het langst duurt. Als blijkt dat die processen eerst gekillt moeten worden (mogelijk dmv de standaard 20 sec timeout per proces als deze niet reageren) kan je deze misschien eerst sluiten of zorgen dat ze gewoon niet draaien als deze niet nodig zijn.
Een "timer" zoals jij die beschrijft bestaat in ieder geval niet.
Die `TIMER` bestaat wel.
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop
AutoEndTasks=1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control
WaitToKillServiceTimeout=100
Maar als je de search had gebruikt dan was je er ook achter gekomen.
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop
AutoEndTasks=1
Maar als je de search had gebruikt dan was je er ook achter gekomen.
Als je een ATX voeding hebt kun je ook een unconditional shutdown doen door gewoon je powerknop in te drukken. Sluit ie af in een seconde zonder al je user settings weer eens op te slaan. Zorg dat al je meuk in orde is en sluit één keer af via start knop en daarna alleen nog met powerknop. Werkt hier veel prettiger........
"Grandma was slow, but she was old....!!"
Verwijderd
Er is ook een known probleem met traag afsluiten in verband met profiles die over het netwerk weggeschreven moeten worden (zelfs als je helemaal geen netwerk hebt, dat is juist het probleem).
Dit kan in veel gevallen verholpen worden door een windows-update te verwijderen (nummer Q329170). Je moet natuurlijk zelf beslissen of je het risico wilt lopen dat bij het verwijderen van de (security) update hoort.
Als je PC sinds december 2002 traag is geworden kan het daar wel eens aan liggen. Een link met veel info over dit probleem (incl. user feedback): http://www.tek-tips.com/g...ev3/70/pid/616/qid/362230
Topic daar bevat ook nog een aantal andere oorzaken/oplossingen voor traag afsluiten van Win2k.
Dit kan in veel gevallen verholpen worden door een windows-update te verwijderen (nummer Q329170). Je moet natuurlijk zelf beslissen of je het risico wilt lopen dat bij het verwijderen van de (security) update hoort.
Als je PC sinds december 2002 traag is geworden kan het daar wel eens aan liggen. Een link met veel info over dit probleem (incl. user feedback): http://www.tek-tips.com/g...ev3/70/pid/616/qid/362230
Topic daar bevat ook nog een aantal andere oorzaken/oplossingen voor traag afsluiten van Win2k.
Als je een Nvidia kaart hebt ( geforce ) dan kan ook de Nvidia helpservice roet in het eten gooien.
Kost hopen tijd en resultaat is nul.
Kost hopen tijd en resultaat is nul.
Copyright and left by SED...
Die registertip
is de beste oplossingHKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop
AutoEndTasks=1
Maar er zijn misschien wel meer oorzaken waarom je systeem zo traag aflsuit. Die kun je achterhalen door ergens in windows aan te zetten dat je in de startup en shutdown vensters uitgebreide informatie krijgt te zien. Heb het nog nooit gedaan, maar misschien dat je dan ook exacter weet waar het probleem zit. Maar tip, waarom shutdown, ik hebernate gewoon eeuwig. win2k is daar toch stabiel genoeg voor en zo start het nog lekker snel op ook.
mm..ik laat hem gewoon hibernaten...gaat ie razendsnel uit..en ook weer supersnel aan
Ik heb een zelfde soort probleem sinds ik Q329170 heb geinstalleerdVerwijderd schreef op 21 June 2003 @ 23:22:
Er is ook een known probleem met traag afsluiten in verband met profiles die over het netwerk weggeschreven moeten worden (zelfs als je helemaal geen netwerk hebt, dat is juist het probleem).
Ik las net op die tek-tips link dat MS ondertussen een fix heeft alleen kun je deze alleen krijgen door een mailtje te sturen.
Hier de link: http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q814770
Kan dat in win2k dan:? graag meer infosoepkip schreef op 24 June 2003 @ 22:42:
mm..ik laat hem gewoon hibernaten...gaat ie razendsnel uit..en ook weer supersnel aan
juist w2k kan dat
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
hehe iddBreepee schreef op 25 June 2003 @ 18:59:
[...]
juist w2k kan dateerste windows die dat kon geloof ik. je moet het bij de energie setting enablen en dat kun je het bij het afsluiten kiezen dacht ik.
maar als ik dat doe, gaat ie gelijk weer aan
[ Voor 9% gewijzigd door mimic op 27-06-2003 02:05 ]
Pagina: 1