Op de gatewayserver wel, en op (alle) clients geen website ?

Pagina: 1
Acties:

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Topicstarter
De titel was erg beknopt, dus hier nogmaals een uitleg van mijn probleem, maar dan (hopenlijk) zo duidelijk mogelijk :

Ik heb hier een w2k adv server, met daarop Norton Internet Security draaien.
Ik kan me niet herineren een bepaalde website "geblokt" te hebben. Ik heb net gecontroleerd, en inderdaad de desbetreffende website (www.lycos.nl en diverse andere nederlandse lycos servers) is niet geblokt.

Zodra ik op de server, hetzij in een terminalsessie of op de server fysiek zelf naar www.lycos.nl toega is er geen probleem . Zodra ik dat op een van mijn clinets doe dan gebeurt er niks, en kan hij de website niet vinden .

Ook ander data verkeer naar lycos is niet mogelijk, als ik bv mijn ftpclient opstart naar members.lycos.nl dan verbindt hij ook niet, maar wel als ik dat vanaf de server doe .

Ik had al gehoord van diverse mensen dat ik in de HOSTS file moest kijken, echter het enige wat daarin staat is : 127.0.0.1 localhost dus daar wordt ik ook niet echt wijzer van .....

Heeft iemand suggesties omtrend mijn probleem, want dit is echt super irritant ....

tia

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
deinstalleren dat norton internet security, dat pakket hoort absoluut niet thuis op een windows 200 server

daarnaast: hoe deel je je internet? middels ICS? middels een proxy?

A wise man's life is based around fuck you

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Doen andere sites het wel op die clients ?

Kan je wel pingen naar www.lycos.nl dus resolved hij wel via dns server op de clients ?

Wat zijn de ip settings van de clients en wat is die van de server ?

Gebruik je proxy ? Deelt die norton internet security ook gelijk inet of doe je dat met NAT van win2k ?

Volgens mij is die internet security alleen firewall namelijk maar dat kan ik mis hebben ken het verder niet. Vroeger wel eens gezien. :+

• BYM

BYM

Topicstarter
zwelgje schreef op 21 juni 2003 @ 22:53:
deinstalleren dat norton internet security, dat pakket hoort absoluut niet thuis op een windows 200 server

daarnaast: hoe deel je je internet? middels ICS? middels een proxy?
Dit is de enige firewall die wij prettig vinden, en het werkt perfekt.......
Daar komt bij, als ik hem uitzet, doet lycos het nog steeds niet dus daar ligt het (denk ik) niet aan .....
In ieder geval bedankt voor je meedenken, ik zat hier eerst zelf ook al aan te denken, maar als dat progsel uitstaat werkt het ook niet :?
raymonvdm schreef op 21 June 2003 @ 22:54:
Doen andere sites het wel op die clients ?

Kan je wel pingen naar www.lycos.nl dus resolved hij wel via dns server op de clients ?

Wat zijn de ip settings van de clients en wat is die van de server ?

Gebruik je proxy ? Deelt die norton internet security ook gelijk inet of doe je dat met NAT van win2k ?

Volgens mij is die internet security alleen firewall namelijk maar dat kan ik mis hebben ken het verder niet. Vroeger wel eens gezien. :+
Ik heb het met lycos.nl en suzukituningclub.nl , verder doet alles het gewoon op de clients.

Als ik ping naar www.lycos.nl of www.suzukituningclub.nl dan krijg ik unknown host . Ping ik echter direkt naar de ip-adressen van die twee websites dan krijg ik een mooie strakke respons ......

Ik heb ICS aanstaan op de server wat betreft de ip-settings, en "full auto" op de clients . Proxy gebruik ik hier niet. Norton Security is er alleen om ongevraagd bezoek buiten de netwerrkkaart te houden.

[ Voor 5% gewijzigd door BYM op 21-06-2003 23:09 ]

• BYM

BYM

Topicstarter
BYM schreef op 21 juni 2003 @ 23:05:Als ik ping naar www.lycos.nl of www.suzukituningclub.nl dan krijg ik unknown host . Ping ik echter direkt naar de ip-adressen van die twee websites dan krijg ik een mooie strakke respons ......
Schop :?

Het vreemde is dat ik er nu geen last van heb , maar dat het probleem zich morgen gewoon weer voordoet, dit is namenlijk al eerder gebeurt ...... :? :?

• BYM

BYM

Topicstarter
Hee PDXNET96 los jij dit probleem eens even op man ........, ik wordt er echt GEK van .....

[ Voor 9% gewijzigd door BYM op 23-06-2003 01:03 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Monoloogjes houden?

O ja: NIS is geen pakket wat je op server wil hebben.

En zo perfect werkt-ie dus niet als je internet verbinding eraan gaat.

Begin maar eens met je interne netwerk ook DNS queries te laten maken op je win2k DNS server .

[ Voor 25% gewijzigd door alt-92 op 23-06-2003 01:16 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Ja ja , zeurdoos..
Ghegheghe
Hee BYM,
Doe eens een reinstall....!
Naar jouw verhaal te horen zit het op jouw machine want ik kom ook naar lycos.nl thuis dus...
IK ben ff druk zoals je weet, ik pak het later wel ff op..
@BackSlash32: NIS werkt prima, het probleem ligt ook niet bij NIS maar op zijn eigen machine.. Zoals je waarschijnlijk hierboven al gelezen hebt, heeft hij uhm ook nog ff uitgezet..

DNS query's zijn niet nodig voor ICS..

Maar toch bedankt voor je input...

Typo's: persoonlijke voornaamwoorden

[ Voor 6% gewijzigd door pdxnet96 op 23-06-2003 10:26 ]

Ja ja ja Nee !!

• BYM

BYM

Topicstarter
Editten is , dacht ik, na een bepaald aantal uren niet meer mogelijk dus vandaar dat ik mezelf kwootte, maar wie ben jij dat ik me tot jou moet gaan verantwoorden , komt nogal ubermensch-erig en als lullige opmerking over als je het mij vraagt , waarmee trouwens meteen een nare toon gezet is ....
BackSlash32 schreef op 23 June 2003 @ 01:14:
O ja: NIS is geen pakket wat je op server wil hebben.
En zo perfect werkt-ie dus niet als je internet verbinding eraan gaat.
NIS is het enige pakket wat we hier per applicatie in kunnen stellen, en persoonlijk vindt ik dat erg prettig werken, bovendien schrijf ik ook dat ook als ik dat ding uit zet het desbetreffende nog steeds niet werkt.
Ik vindt je trouwens niet constructief commentaar geven, sterker nog enigzins overbodig, want in plaats van te zeggen dat iets niet werkt, zou je een voorbeeld kunnen geven van iets wat wel werkt .....
BackSlash32 schreef op 23 juni 2003 @ 01:14:
Begin maar eens met je interne netwerk ook DNS queries te laten maken op je win2k DNS server .
Ik weet niet precies wat je bedoelt, zou je dit ook kunnen vertalen ....? (guru->n00b)

Voor over ik weet gaat DNS automatisch op de server, en heeft dit tot voor kort altijd gewerkt....

• BYM

BYM

Topicstarter
pdxnet96 schreef op 23 June 2003 @ 10:25:
Ja ja , zeurdoos..
Ghegheghe
Hee BYM,
Doe eens een reinstall....!
Naar jouw verhaal te horen zit het op jouw machine want ik kom ook naar lycos.nl thuis dus...
IK ben ff druk zoals je weet, ik pak het later wel ff op..
Op het moment dat het gebeurde was het op alle machines (behalve op de server) niet mogelijk PDXNET96 , dus jouw beredenatie klopt niet ;)
Werk ze verder, stress-"kip" , en doe die tv-babes ff de groeten :+

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Ja ik herinnert mijn num netm dat we bij mij nog niet hebben getest, en je gaat meteen naar buiten brullen, we hangen de vuile was toch niet buiten, we hebben een geheimhoudingsverklaring getekend die je nu zwaar overtreed, je zou beter moeten weten.. (ghegheghe)

En daar komt bij dat we nu van die vage reacties krijgen, zoals die van BackSlash32, ( geen vlam bedoeld, hij probeert te helpen..) die het moeilijker maken dan het is....

Ik zal zo ff op de server kijken en ff prusten.. komt goed komt goed....

UPDATE:

Voor iemand die het nog boeit;

Register Hostname in DNS uit(vul hier je favo vogels in)..

[ Voor 10% gewijzigd door pdxnet96 op 23-06-2003 12:46 ]

Ja ja ja Nee !!

Pagina: 1