Toon posts:

[SlackWare] I810 geeft problemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
insmod: /lib/modules/2.4.20/kernel/drivers/char/i810_rng.o.gz: insmod i810_tco failed
ib10_rng: RNG not detected
insmod: /lib/modules/2.4.20/kernel/drivers/char/i810_rng.o.gz: init_module: no such device
insmod: /lib/modules/2.4.20/kernel/drivers/char/i810_rng.o.gz: Hint insmod errors can be caused by incorrect module parameters, including IO ot IRQ parameters
You may find more info in syslog or the output from dmesg

En zo krijg ik er nog een hele smak... Het gevolg is dat mijn systeem ongeveer een ruwe 30 - 60 sec online blijft en dan reboot...

Heeft iemand ENIG idee wat ik hier mee moet?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

dit is de Random Number Generator. En blijkbaar heeft je systeem hem niet -> Module verwijderen, of, indien static gecompileerd, uit je kernel halen. Strikt genomen is hij ook niet nodig, de "normale" implementatie is prima (goed genoeg) deze zou enkel voor "echte" randomness zorgen, weer in theorie de normale implementatie enige regelmaat bevat (onmerkbaar over het algemeen).

Wat daarnaast iets is wat je (ermee) zou moeten :
1) Meer info, owkee, je hebt dus een mobo met i810, maar merk en type is geen overbodige luxe, net als je kernle versie, _welke_ versie van Slackware en of het de standaard kernel van Slack is, of een zelf gebouwde...
Maar in dit geval volstaat mijn 1e mededeling :)