Toon posts:

*.ocx waarmee te openen/bewerken

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede forum-bezoekers!

Ik ben al een aardig tijdje aan het zoeken en proberen,
mijn laatste hoop ligt bij jullie ;)

Ik heb bestanden met de extentie .ocx , deze moeten bewerkt worden, weten jullie waarmee ik dit doe???

Alvast bedankt!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:12
Hangt er vanaf wat je moet wijzigen :D

een Ocx is officieel een veredelde dll, dus die zou je moeten kunnen bewerken met een hex-editor. Programmatechnisch iets wijzigen aan een ocx doe je dus door de source ervan te pakken te krijgen en die te wijzigen, en te hercompileren.

Maar het zou helpen als je aangeeft wat er precies gewijzigd moet worden in/aan/om het begreffende ocx bestandje.

Verwijderd

Topicstarter
Er staan onderandere een gebruikersnaam,wachtwoord en volgens mij ook de gegevens naar de MySQL database, en dat moet veranderd worden....

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 22:32:
Er staan onderandere een gebruikersnaam,wachtwoord en volgens mij ook de gegevens naar de MySQL database, en dat moet veranderd worden....
Mocht het password er echt rechtstreeks in staan (wat ik betwijfel) dan kan je met een beetje mazzel met een hex editor de .ocx bewerken.
En anders zul je toch echt de source van de .ocx moeten hebben. Als je die niet hebt, tja, dan had je je vraag hier niet eens moeten stellen, want dan heeft het verdomt weinig met programmeren te maken dacht ik zo.

Lees voor de gein ook eens: Welkom in P&W: FAQ en Beleid *updated: 14-04*

[ Voor 7% gewijzigd door Creepy op 21-06-2003 22:36 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
ja,heb een HEX editor, maar die geeft een runtime fout bij het openen van dat bestand, andere bestanden gaan wel gewoon goed...echter,die ene dus niet en daar staan de gebruikersnaam en wachtwoord zo-ie-zo in....

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Een OCX is een speciale DLL en een DLL is een speciale EXE. Verder geen ruk met P&W van doen en ik vermoed zelfs lichtelijk illegaal. Hoe dan ook niets te zoeken hier, zie zoals Creepy aangeeft de FAQ's. :)

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.