Toon posts:

Windows2003 - Twain driver voor webcam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

- Ik heb windows 2003 server (zodat ik tegen iis6 kan programmeren)
- Ik heb een Philips ToUcam Pro (PCVC740K) webcam
- De webcam werkt (MSN,YAHOO etc)

Nu wil ik met Paint Shop Pro still images (photo's) maken met mijn webcam. Daarvoor moet het een TWAIN device zijn.

Zoals ik via zoeken begrepen heb is er voor elk device een eigen TWAIN driver.

Helaas werkt de installatie CD-ROM van de webcam niet onder Windows 2003. Via de update op de philips website is er toch het een en ander aan software geinstalleerd, maar dit is alleen voor de configuratie voor de webcam.

Mijn vraag is hoe ik onder Windows 2003 de webcam als TWAIN device geconfigureerd krijg.

- Philips.com helpt niet.
- Google levert niks op.
- Installatie CD levert niks op. (Ook al geprobeerd met de hand verschillende setup's te installeren, cab's te extracten). Het kan zijn dat de TWAIN driver als .DLL op de CD staat maar ik kan hem niet vinden/herkennen, en ik zou niet weten hoe deze te installeren.

Verwijderd

Daft,

Deze al geprobeerd?

The ToUcamwebupdate12.exe file is an upgrade tool for the PCVC720K/00/17/20/90,
PCVC730K/**, PCVC740K/** and PCVC750K/** Philips PC Cameras. You may use this
tool if you encounter problems with
- Windows 2000 protection after reinstallation
- Vcheck in languages different from GB
- blocked or incorrect installation in Windows XP
- missing Twain support
- blue still image with PCVC740K
- general stability
- functionality

Bestandje download je Hier

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij krijg ik de foutmelding dat er geen drivers geinstalleerd staan. Waarschijnlijk zal ik die melding ook gehad hebben tijdens installatie van de update, maar ben ik dat vergeten.

Probleem is dus dat de update niet werkt zonder dat de CD-ROM geinstalleerd wordt. Er staat wel een .inf bestand voor de installatie van de TWAIN driver.

Als ik daar rechts op klik en 'Installeren' selecteer gebeurt er vrij weinig (kijkend naar harddisk activiteit), en nog steeds wordt de CAM niet herkend als TWAIN device.

Verwijderd

Dan weet ik het niet meer.. (?)

Verwijderd

Topicstarter
Anybody Else? -KICK-