Toon posts:

DNS error met goede verbinding, kom het i-net niet op!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een laptopje staan waar ik het i-net niet mee opkom :? Zodra ik wil surfen blijf ik met een DNS error steken! (Hiervoor liep hij op win98 en had ie last van een Winsock error en kon ook niet meer op i-net heb ik begrepen. Ik weet niet of dat enig verband heeft?)

Als ik kijk bij de status van de LAN verbinding staat er gewoon verbonden, hij verzend zelfs pakketjes en er staat bij ontvangen ook zelfs een 1. Ik heb verders waardes staan bij; fysiek adres, IP-adres en Subnetmasker.
Standaardgateway, DNS-server en WINS-server blijven leeg, zowel bij config.scherm>Netwerkverbindingen als bij de Opdrachtpromt>ipconfig /all !?

Tja en verders heb ik alle instellingen vergeleken met mijn huiscomp. (moet goed zijn :? )clienten en internet-protocol etc.etc. heb ik er al 10X op en af gehad maar resultaat blijft uit. Ik heb ook het stukje uit de FAQ van KillerAce_NL geprobeerd (Sleutels Winsock2 weggooien, wat eigenlijk voor win98 is) Maar dat werkt ook allemaal niet.
Dus mensen wat zie ik over het hoofd, ik snap hier echt geen hol van :?

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 17:22

SED

""(Hiervoor liep hij op win98"" en nu?
Geef eens wat meer info.
Welke provider, welk OS, welke verbinding, isdn, modem, kabel, adsl, enz..

Lukt het op het internet komen met een ip nummer wel?
probeer bijv deze eens in de url balk: 216.239.51.99
( de url van google)
Als dat wel lukt heb je een DNS probleem.
Kun je wel pingen?
kortom, probeer eens wat uit en geef meer info.
Standaardgateway, DNS-server en WINS-server blijven leeg, zowel bij config.scherm>Netwerkverbindingen als bij de Opdrachtpromt>ipconfig /all !?
Begrijp ik dit goed wat je hier zegt?
Je hebt dus zowel geen gateway als geen dns server op die netwerkkaart ingesteld?
Dan draait het inderdaad niet.

[ Voor 37% gewijzigd door SED op 22-06-2003 01:49 ]

Copyright and left by SED...

Verwijderd

Topicstarter
SED schreef op 21 June 2003 @ 23:06:
""(Hiervoor liep hij op win98"" en nu?
Geef eens wat meer info.
Welke provider, welk OS, welke verbinding, isdn, modem, kabel, adsl, enz..

Lukt het op het internet komen met een ip nummer wel?
probeer bijv deze eens in de url balk: 216.239.51.99
( de url van google)
Als dat wel lukt heb je een DNS probleem.
Kun je wel pingen?
kortom, probeer eens wat uit en geef meer info.
Het betreft hier een schone windows XP install, met een kabel verbinding van multikabel (vroeger quicknet) waar ik nu vrolijk mee aan het i-netten ben. Maar zodra ik me kabel in de laptop steek kan ik ineens nix, dus geen url's van bv. google, kan ook niet pingen, geen msn. Mijn browser krijgt wel altijd dezelfde foutmelding nl:

res://c:\windows\system32\shdoclc.dll/dnserror.htm

Maar waarom heb ik wel een ip adres en geeft de status van de LAN-verbinding aan dat er (nu) 129 pakketjes uit zijn gegaan en 3 binnen zijn gekomen :? Ik krijg trouwens bij de tab 'ondersteuning' waar dus wel keurig mijn IP-adress staat vermeld bij het herstellen ook een vage melding nl ; De volgende stappen van de reparatie zijn mislukt: Het IP-adres wordt vernieuwd. Neem contact op met de netwerkbeheerder of ISP.

Ik snap er nix van hoor, waarom kan ik met mijn eigen pc wel het i-net op en met die laptop met een verse XP instal ineens niet :?

PS:Voor de zekerheid maar even vermelden. Het gaat hier om een promedion 2850 notebook met daarin een interne 56k fax/modem en interne 10/100Mbps LAN ethernet adapter die herkend wordt als: AMD PCNET Family PCI Ethernet-adapter

edit:
Begrijp ik dit goed wat je hier zegt?
Je hebt dus zowel geen gateway als geen dns server op die netwerkkaart ingesteld?
Dan draait het inderdaad niet.
Uh ja dat heb je goed er staat achter die 3 dingen helemaal niets. Maar waarom dan niet en waar kan ik dat invullen dan (en wat?)! Als ik mijn eigen computer installeer hoef ik nooit wat te doen :?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 02:05 ]

• SED

SED

Jouw computer moet een IP adres krijgen van een DHCP server. Daarvandaan krijgt hij oom meteen zaken als DNS, Gateway en dergelijk mee.
Ik weet niet of je eerder wel meerdere computers op je kabel hebt aangesloten dus onduidelijk is of jouw provider of je eigen router ( zit er die tussen?) als dhcp werkt.
Gebruik je ze tegelijk of doe je dat om de beurt?
Mogelijk dat jouw provider kijkt naar mc adressen en maar aan een mac adres de gegevens doorgeeft.

Als je de internet toegang wilt delen dan kun je het beste een router er tussen zetten. Die router krijgt de gegevens van je provider en geeft de noodzakelijke settings door aan je thuisnetwerk.( router met ingebouwde switch)
modem--->Router-----< meerdere pc's

Verwijderd

Topicstarter
SED schreef op 22 juni 2003 @ 17:20:
Jouw computer moet een IP adres krijgen van een DHCP server. Daarvandaan krijgt hij oom meteen zaken als DNS, Gateway en dergelijk mee.
Ik weet niet of je eerder wel meerdere computers op je kabel hebt aangesloten dus onduidelijk is of jouw provider of je eigen router ( zit er die tussen?) als dhcp werkt.
Gebruik je ze tegelijk of doe je dat om de beurt?
Mogelijk dat jouw provider kijkt naar mc adressen en maar aan een mac adres de gegevens doorgeeft.

Als je de internet toegang wilt delen dan kun je het beste een router er tussen zetten. Die router krijgt de gegevens van je provider en geeft de noodzakelijke settings door aan je thuisnetwerk.( router met ingebouwde switch)
modem--->Router-----< meerdere pc's
Ik steek gewoon me kabel over, het gaat alleen ff om het updaten van XP, dus geen netwerken etc etc. Tja en zoals je zelf ook al aangaf, je krijgt van je ISP automatisch je IP en DNS nummers etc etc daarom snap ik niet waarom ik de helf niet krijg op deze lap top :?

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Ik krijg het idee dat je op je pc gewoon verkeerde instellingen hebt staan. Is genoeg over te vinden hoor :)

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Simpele oplossing: zelf een DNS server toevoegen. Ik gebruik 194.69.18.18 en ben er heel tevreden mee.

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:27
Moet je geen mac adres of hostname instellen voor je isp, bij @home moet je een nummer als hostname invullen.

Verwijderd

Topicstarter
@Falconey; Nope ik hoef nooit iets intevullen!

@Tweakertje; Zou u misschien in het kort kunnen uitleggen hoe je in dns server toevoegd :? Ik heb hier gewoon het adres op mijn pc staan, alleen jammer dat die laptop hem niet vreet.

Verwijderd

rechts klikken op netwerkomgeving, eigenschappen, tcp-ip properties daar DNS invullen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juni 2003 @ 21:17:
Als ik kijk bij de status van de LAN verbinding staat er gewoon verbonden, hij verzend zelfs pakketjes en er staat bij ontvangen ook zelfs een 1. Ik heb verders waardes staan bij; fysiek adres, IP-adres en Subnetmasker.
Om vanuit je provider een IP-adres, gateway en DNS-servers toegewezen te krijgen dient je mac-adress (het hardware adres van je netwerkkaart) geregistreerd te zijn bij de provider. Deze is van de pc wel geregistreerd zijn en van de laptop niet.

Je hebt hiervoor 3 oplossingen:

1. Het Mac-adres van je laptop software matig wijzigen.
2. Het Mac-adres van de laptop registreren
3. Je pc als router gaan gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
@Shyrath; Thanx voor de info klinkt goed, maar kunt u mij ook vertellen waar 'netwerkomgeving' staat :X
Deze optie is niet te vinden op zowel de pc als op de laptop.

@remcom; Klinkt ook goed, alleen het lijkt me sterk daar er volgens mij niets geregistreerd word. Ik mag ook met meerdere pc's aan mijn verbinding hangen. En waarom zouden ze mij trouwens dan wel gewoon een ip-adres sturen :?

Offtopic:
Wat een gedoe allemaal, ik word hier echt zwaar gestoord van |:( :(

• Reptile209
  • Laatst online: 12:41

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op 23 juni 2003 @ 01:48:
@Shyrath; Thanx voor de info klinkt goed, maar kunt u mij ook vertellen waar 'netwerkomgeving' staat :X
Deze optie is niet te vinden op zowel de pc als op de laptop.
XP:
Start -> configuratiescherm
[Ofwel] Netwerkverbindingen
[Ofwel] Netwerk en Internetverbindingen -> Netwerkverbindingen
Rechtsklik op je LAN-verbinding, eigenschappen
Dubbelklik Internet Protocol (TCP/IP)

Voila: IP- en DNS-instellingen. :*)
(kunnen dus bij de meeste providers netjes op automagisch staan, maar je DNS mag je altijd zelf invullen als je daar blij van wordt)

[ Voor 17% gewijzigd door Reptile209 op 23-06-2003 02:11 ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Ok nu word het hopelijk misschien iets duidelijker. Ik heb nu dus alles handmatig ingesteld en het werkt dus nog niet. Als ik nu ipconfig doe zie ik dat bij 'DHCP ingeschakled' nee staat, bij DHCP-server staat dus uiteraard ook geen adres.
(verders moet alles goed zijn!!!)

Hier zal dus waarschijnlijk het probleem liggen waarom ik geen dns nummer ed krijg. Maar hoe krijg ik die optie dan weer op aan. Ik heb alles nou ongeveer 40 keer doorgespit en zie nix staan over dat DHCP gebeuren :?

• SED

SED

Als je een vast nummer toekent dan heb je geen dhcp meer nodig ( kan zelfs niet)
Je moet hebben:
Vast IP adres
Gateway
DNS ( eventueel 2 stuks, hoeft niet per se)

Of
DHCP, waarbij je alles mee moet krijgen.

Ik stel voor dat je eerst de helpdesk van je provider belt om te vragen of zijn meerdere computers ondersteunen en of er een registratie van het mac adres plaats vindt.
In dat laatste geval mag je maar een computer aansluiten en heb je dus een router nodig.

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Ik heb dit vlot doorgelezen en zou graag als info willen zien wie je ISP is. Of staat het al ergens?

Verwijderd

Topicstarter
SED schreef op 23 June 2003 @ 17:22:
Als je een vast nummer toekent dan heb je geen dhcp meer nodig ( kan zelfs niet)
Je moet hebben:
Vast IP adres
Gateway
DNS ( eventueel 2 stuks, hoeft niet per se)

Of
DHCP, waarbij je alles mee moet krijgen.

Ik stel voor dat je eerst de helpdesk van je provider belt om te vragen of zijn meerdere computers ondersteunen en of er een registratie van het mac adres plaats vindt.
In dat laatste geval mag je maar een computer aansluiten en heb je dus een router nodig.
Ik heb dus een dynamisch IP-adres. Mijn zwager heeft laatst nog zijn vaders computer ververst zonder gedonder! (Wij hebben exact hetzelfde abbo. en verbinding!) Dus registratie is niet nodig en meerdere computers cq mac adressen op de lijn kan dus ook.

Ja en een Vast IP adres, Gateway,DNS (2 stuks) heb ik handmatig ingevuld. Maar zoals ik al aangaf; alles staat nu in princiepe helemaal hetzelfde (met ipconfig dus) als op de pc behalve dan dat de DHCP staat uitgeschakeld en dus ook geen DHCP adres :?
Door Velthuis - 23-06-2003 17:32

Ik heb dit vlot doorgelezen en zou graag als info willen zien wie je ISP is. Of staat het al ergens?
Het betreft hier een schone windows XP install, met een kabel verbinding van multikabel (vroeger quicknet)

• Reptile209
  • Laatst online: 12:41

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 15:42:
Hier zal dus waarschijnlijk het probleem liggen waarom ik geen dns nummer ed krijg. Maar hoe krijg ik die optie dan weer op aan. Ik heb alles nou ongeveer 40 keer doorgespit en zie nix staan over dat DHCP gebeuren :?
Zoals ik in mijn vorige post al aangaf: in je netwerkeigenschappen alles op automagisch zetten (automatisch een IP-adres verkrijgen, automatisch DNS-serveradressen verkrijgen, ofzo). Als dat in IPConfig alleen maar nullen of een IP-adres dat begint met 169.254 oplevert, moet je echt je provider gaan bellen. Dan lukt DHCP (lees: automatische instellingen) niet.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op 24 June 2003 @ 01:16:
[...]

Zoals ik in mijn vorige post al aangaf: in je netwerkeigenschappen alles op automagisch zetten (automatisch een IP-adres verkrijgen, automatisch DNS-serveradressen verkrijgen, ofzo). Als dat in IPConfig alleen maar nullen of een IP-adres dat begint met 169.254 oplevert, moet je echt je provider gaan bellen. Dan lukt DHCP (lees: automatische instellingen) niet.
Dat automatisch ging dus niet, maar ik heb nu idd begrepen dat als alles op auto staat dat je DHCP dus ook aanstaat. Maar die wil dus nix met me te maken hebben :X

Mja en verders heb ik net uit pure frustratie alles er weer opnieuw opgezet en bleef ik idd steken met een 169.254 ip-adres. Dus uhhhh :? :? :? ik probeer het met deze nieuwe instal eens bij de rechtmatige eigenaar en kijk dan daar wel of ie het toevallig gaat doen :/

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Falconey schreef op 22 June 2003 @ 17:52:
Moet je geen mac adres of hostname instellen voor je isp, bij @home moet je een nummer als hostname invullen.
Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 19:23:
@Falconey; Nope ik hoef nooit iets intevullen!
Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 21:16:
Het betreft hier een schone windows XP install, met een kabel verbinding van multikabel (vroeger quicknet)
Bij Multikabel wordt WEL op je MAC adres gecontroleerd! Ofwel, zorg ervoor dat in de eigenschappen van je NIC hetzelfde MAC adres staat als waarmee je orgineel bekend bent bij Multikabel.

[ Voor 69% gewijzigd door Velthuis op 24-06-2003 10:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen, bij huidige eigenaar thuis kon ik meteen het i-net op hoor. Het moet idd toch het MAC adres geweest zijn. Wat overgens wel vreemd blijft want ik heb natuurlijk ook voor de zekerheid contact opgenomen met mijn ISP en die melden mij dat ik dus idd met meerdere computers aan mijn lijntje mag hangen en dat een ander MAC adres dus niets uit zou moeten maken. (neem bijv. mijn zwager, die kon het ook :? )

Het blijft toch een beetje vreemd allemaal maar goed de missie is geslaagd ;). In ieder geval bedankt allemaal voor jullie tijd en het meedenken.

• raswic
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 16:17

raswic

It is I

Je mag inderdaad meerdere computers aan de kabelverbinding hangen, maar dan wel via een router oid. Je krijg namelijk maar 1 ip.
Bij quicknet/multikabel controleren ze inderdaad ook op mac-adres. Al hangt dat wel af welke kabelmodem je heb. Bij mezelf thuis kon ik zo de computer (of NIC) omwisselen en kon ik internetten (ander MAC dus).

Bij mijn vriendin thuis kon dat echter niet (andere modem), daar kon ik maar met 1 MAC-adres internetten. Al heb ik daar niet lang naar gekeken.

Beide verbindingen waren/zijn quicknet verbindingen.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
Bij Telenet (Kabel in Belgie) wordt ook op MAC gecontroleerd bij de DHCP lease maar die wordt na een paar uur inactiviteit gereset (3u dacht ik)

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Pagina: 1