laptop als 2de monitor via netwerk?

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:23
hallo,

nou het is algemeen bekend dat het niet te doen is een laptopscherm aan te sluiten op een 2de videokaart en deze te gebruiken, maar nou is mijn vraag de volgende:

is er niet een programmatje dat de laptop (of andere computer) via het netwerk ofzo de andere computer aanspreekt en deze de informatie doorgeeft en zo als 2de monitor functioneerd?

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-05 06:46
Ik weet nie of je het zo bedoeld mr je kan wel via bijvoorbeeld pcAnywhere er voor
zorgen dat je de desktop van een bepaalde pc in het netwerk op je laptop ziet.
Je kan dan ook bepaalde handelingen op de betreffende pc uitvoeren via je laptop.
Echt als volledig tweede monitor laten werken kan volgens mij niet.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

hmm..dat wil ik ook wel weten, wat wel kan is de 2e pc bedienen met 1 muis en toetsen bord via vnc.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• j0rDy
klopt, je kan via vnc de andere computer bedienen maar deze dient dan niet als tweede monitor.
Het is dus eigenlijk de bedoeling dat als ik met mn muis het beeld uitga ik op de laptop uitkom.
maar volgens mij zijn hier geen progjes voor ofwel?

edit:

k bedoel, een laptop schermpje als 2de monitor....niet slecht dacht ik zo!

[ Voor 17% gewijzigd door j0rDy op 21-06-2003 20:47 ]

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Laptop als LCD (3 dagen oud)
[rml][ CM] Laptop casemod[/rml] (oud topic)
Op zoek naar server monitor software (oud topic)
Laptop (lcd/tft) scherm, als Stand Alone part I (oud topic)

Als echt 2e monitortje lijkt mij dat VNC/remote desktop dat het dichtste benaderen...

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 21:24 ]

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Je kunt synergy als km-switch gebruiken. Als je dan je muis naar (bv) rechts beweegt dan geeft het de invoer van je keyboard&muis door aan je laptop. Beweeg je weer naar links dan ben je weer terug op je gewone pc.

Niet echt dual-screen, maar je kunt handig met 2 computers naast elkaar werken.

(Is btw ook cross-platform)

• NH298
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-07 19:39
Desktop rover van:
neslo software
is zo'n programma

System specs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt als het oorspronkelijke idee achter een X-server eigenlijk. Onder de Unix-achtige OSsen is dit vrij standaard. Heb je een bepaalde app die onder een bepaald OS moet draaien?

Oslik blyat! Oslik!

• j0rDy
dit zijn inderdaad de soort programmatjes die ik bedoel (synergy en desktop rover), nou vind ik het alleen jammer dat je bij alletwee geen vensters kan verslepen van de ene naar de andere monitor (zoals bij een echt dual monitor setup) ik ben bang dat deze er ook niet is...maar aan de andere kant, ik gebruik het tweede scherm alleen voor internetten, tekstverwerken...deze programmas kan ik natuurlijk ook gewoon op de andere computer opstarten! ;)

• j0rDy
dion_b schreef op 21 June 2003 @ 21:51:
Klinkt als het oorspronkelijke idee achter een X-server eigenlijk. Onder de Unix-achtige OSsen is dit vrij standaard. Heb je een bepaalde app die onder een bepaald OS moet draaien?
klopt, maar dit is meestal op 1 monitor (kijk naar de GUI's van linux bijvoorbeeld) hier heb je meerdere schermen, maar op 1 monitor..dus ik kan geen twee dingen tegelijk zien (wat eigenlijk de bedoeling is)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

0uTsIdEr84 schreef op 21 June 2003 @ 21:52:
[...]

klopt, maar dit is meestal op 1 monitor (kijk naar de GUI's van linux bijvoorbeeld) hier heb je meerdere schermen, maar op 1 monitor..dus ik kan geen twee dingen tegelijk zien (wat eigenlijk de bedoeling is)
Um, mijn Linuxbak draait hier doodleuk met twee monitoren hoor :z

Ik heb ze dmv Xinerama in een enkel desktop verenigd, maar default behaviour is om ze als twee compleet gescheiden desktops te gebruiken- datgene wat jij zegt te willen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1