[Alg] mp3 streaming naar je website *

Pagina: 1
Acties:

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 10:05
Het klinkt als een simpele vraag, maar voor mij is het toch niet zo gemakkelijk. Ik wil graag een radio-station via internet opzetten met de huidige middelen. Ik kan vanaf thuis muziek streamen vanaf een shoutcast server of een windows media server etc, maar dan stuit ik op het probleem van bandbreedte, ik heb maar 128 kbps upload. Een mp3 streamen met 128 kbitrate leidt dus tot maar 1 luisteraar. Nu dacht ik deze stream dan te sturen naar mijn website, waar 50 Mb ruimte heb bij X4all. Is het mogelijk om via een scriptje deze stream van thuis op te vangen via mijn site de wereld in te sturen, zodat veel meer mensen in hoge kwaliteit kunnen luisteren. Met een webcam kan dit toch ook? Ik heb me suf gezocht afgelopen middag in dit topic en de rest van internet. Maar je ziet alleen maar scriptje om lokaal vanaf je website 1 bestandje te streamen. (Maar met 50 Mb kun je niet zoveel mp3jes op een website zetten)
Dus.

thuispc mp3 streamen - 128 kbps -> website distributie -> luisteraars

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:23

Harrie

NederVlaming

leuk idee! Ben hier wel benieuwd naar.... * Harrie gaat dit topic ff volgen...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hmmm.... Volgens mij moet het wel kunnen...
Maar hoe dat zou ik niet weten...

* CH4OS gaat topic bookmarken en hem ook volgen :)

Edit:
Ik vraag me trouwens af... Hoe wou je dan die server starten op de webserver van je ISP...

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 21-06-2003 20:18 ]

• reminder
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 19:16

reminder

oi....

Ideetje :

Je laat via een PHP script een playlist generen die je kan downloaden op je website. Vervolgens upload je stuk of 3 mp3tjes naar de webserver, tijdens het 2de nummer laat je hem dan alvast het 4de nummer uploaden en als dat klaar is verwijderje het 1ste nummer en update je weer de playlist. Natuurlijk moet je dit wel allemaal via een leuk scriptje doen :)

nadeel is wel dat je MP3tjes op de webserver van je ISP hebt staan en daar zullen ze niet blij mee zijn....

[ Voor 14% gewijzigd door reminder op 21-06-2003 20:24 ]

Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late

Verwijderd

ja

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

kan et op de manier van di.fm
http://64.236.34.141/stream/1003 @ explorer allemaal bagger maar @ winamp 8) trance :)

• Trunksmd
Ik vraag me trouwens af... Hoe wou je dan die server starten op de webserver van je ISP...
Dat is inderdaad de vraag, want je kunt niet zomaar bijv. een shoutcast server op die 50Mb van de xs4all unix server zetten. Indien het wel kan, dan hoor ik het graag. :) Er zal dus in de website een soort programmaatje moeten komen, die door de gebruiker geactiveerd moet worden en vervolgens jouw stream zal afspelen. Dat activeren zal geen probleem zijn, dat kun je ook instellen, als je lokaal op je website een mp3je hebt.

• Trunksmd
ThaHandy schreef op 21 juni 2003 @ 20:27:
kan et op de manier van di.fm
http://64.236.34.141/stream/1003 @ explorer allemaal bagger maar @ winamp 8) trance :)
Daarvoor moet je dus de shoutcast server installeren of een windows media server.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Trunksmd schreef op 21 June 2003 @ 20:27:
[...]

Dat is inderdaad de vraag, want je kunt niet zomaar bijv. een shoutcast server op die 50Mb van de xs4all unix server zetten. Indien het wel kan, dan hoor ik het graag. :) Er zal dus in de website een soort programmaatje moeten komen, die door de gebruiker geactiveerd moet worden en vervolgens jouw stream zal afspelen. Dat activeren zal geen probleem zijn, dat kun je ook instellen, als je lokaal op je website een mp3je hebt.
Een Java-applet misschien een idee?

• KolNedra
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-04-2020

KolNedra

...

http://www.hype.fm/player/v2.asp?q=64
De stijl v/d muziek is misschien niet jullie favo, maar is dit wat jullie bedoelen?

::: flickr.com/kolnedra ::: Nikon D80 + Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC + Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM

Verwijderd

zover ik het verhaal trunksmd goed lees is er dus een mp3 bechikbaar met het radio station?
Alleen weet ik niet of je dat bestand dan tegelijk kan vullen en uitlezen op de server.
Als dat zo is kan je gewoon met flash een mp3 stream aanbieden en jij kan dan uploaden van af thuis.
code:
1
2
    soundex = new Sound(); // nieuw geluid aanmaken
    soundex.loadSound(name+".mp3", true); // 1e param is de locatie, 2e of het gebufferd moet worden.

Daarnaast kan je zelf nog wat functies aanpassen zoals volume, pan maar dat is aan jouw creativiteit

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 21:02 . Reden: uitleg ]

Verwijderd

P&W is een forum voor programmeurs, niet voor software requests. Ben je zelf van plan deze software te maken? Heb je al wat geprobeerd te maken? Waar loop je vast?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 21 juni 2003 @ 20:36:
zover ik het verhaal trunksmd goed lees is er dus een mp3 bechikbaar met het radio station?
Als dat zo is kan je gewoon met flash een mp3 stream aanleggen.
code:
1
2
    soundex = new Sound();
    soundex.loadSound(name+".mp3", true);
De TSer wil een eigen i-net radio beginnen... maar aangezien hij op vrijhoge bitrate, wil streamen, en zijn upload is maar 128Kbit/sec, zou dus 1 gebruiker kunnen luisteren...
Nu vraagt hij zich af, of dat ie het met z'n ISP kan doen... Dan connecten de clients op de ISP, en kan hij gewoon voor 1 user upstreamen... Terwijl de ISP de distributie doet :)

• SideBuster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

SideBuster

Deka Dirk AH Yeah Vomar Ald!!!

Live365 biedt volgens mij z'n service aan. Je stuurt dus data naar een server van Live365 en vandaaruit wordt het verder verstuurt. Ik heb het ooit eens gebruikt in mijn Chello tijd maar toen vondt ik het geluid niet al te best. Had toen ook maar 15KB/sec upload.

V*k voor de frisdrank daar op de hoek... | Specs

Verwijderd

SideBuster schreef op 21 juni 2003 @ 20:42:
Live365 biedt volgens mij z'n service aan. Je stuurt dus data naar een server van Live365 en vandaaruit wordt het verder verstuurt. Ik heb het ooit eens gebruikt in mijn Chello tijd maar toen vondt ik het geluid niet al te best. Had toen ook maar 15KB/sec upload.
is helaas niet gratis :(

misschien kun je mp3stream (perl scriptje) je shoutcast stream laten streamen?

http://www.corknut.org/code/mp3stream/

schijnt te kunne:
# If the current entry appears to be an HTTP URL, we can assume it's the URL
# to another shoutcast/icecast stream, and re-stream it to the client.
stukje commentaar uit het scriptje

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 21:08 ]

• Trunksmd
Interessant foxboy, ik ga het morgen eens uitzoeken en proberen.

Verwijderd

Trunksmd schreef op 21 juni 2003 @ 21:14:
Interessant foxboy, ik ga het morgen eens uitzoeken en proberen.
je hebt hier dus wel een perl-interpreteter voor nodig, en die heb je niet op je gratis xs4all homepage, moet je even zoeken op www.freewebspace.net

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 04:13

PommeFritz

...geen friet

XS4all zegt over het gebruik van de shell account / server:
Het is niet toegestaan om IRC proxies (zoals PsyBNC of EZBounce) of andere
proxy-programma's te draaien op deze server. Gelieve SSH poort-forwarding
enkel en alleen voor POP3-verbindingen te gebruiken. Ongeoorloofde proxies
of poort-forwarding-sessies zullen drastisch worden beperkt of zelfs
worden afgeschoten als de server weinig systeembronnen heeft.
Dus wat je zou willen mag gewoon niet.

FireFox - neem het web in eigen hand

Verwijderd

is die upload niet een beetje veel? 128 mb dat blijft ie volgens mij bufferen

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 15:45
"XS4ALL start streaming-dienst voor adsl-abonnees"

http://www.webwereld.nl/nieuws/15410.phtml

Misschien heb je daar wat aan? :P

• Trunksmd
PommeFritz schreef op 21 June 2003 @ 23:05:
XS4all zegt over het gebruik van de shell account / server:
[...]

Dus wat je zou willen mag gewoon niet.
Ok, dan doen we het ook niet en wachten we de nieuwsberichten maandag eerst eens af. Misschien dat hier dus wel verandering in gaat komen.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Kun je dit niet 684 keer beter en effectiever oplossen met simpelweg multicast streaming? :?

ps. even je topic prefixed met [Alg]

Professionele website nodig?

Verwijderd

curry684 schreef op 21 juni 2003 @ 23:18:
Kun je dit niet 684 keer beter en effectiever oplossen met simpelweg multicast streaming? :?

ps. even je topic prefixed met [Alg]
dan moet je tog een server gaan draaien, en dat gaat niet echt op je xs4all webspees!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 01:56
curry684 schreef op 21 June 2003 @ 23:18:
Voor zover ik weet werkt IPv4 multicast zelden buiten een subnet (als het daarbinnen al werkt) omdat de meeste routers het niet zomaar ondersteunen en ISP's het niet belangrijk genoeg vinden om er aandacht aan te besteden. Ik denk dat multicast over IPv6 wat meer gangbaar is, maar dan heb je het probleem dat praktisch niemand een internet-IPv6 adres heeft. Het MBone netwerk regelt de verbinding van multicast-enabled subnets (helaas is hun domein, mbone.com, gekaapt door een of andere domeinnamenpiraat :r)
Verwijderd schreef op 22 juni 2003 @ 13:55:
dan moet je tog een server gaan draaien, en dat gaat niet echt op je xs4all webspees!
Die multicast server zou je dan zelf ook nog wel kunnen draaien, natuurlijk, aangezien je de stream dan precies één keer upload (hetzelfde wat je al van plan was).

[ Voor 8% gewijzigd door Soultaker op 22-06-2003 14:09 ]

• Trunksmd
Ik heb vandaag de FAQ van xs4all eens doorgelezen, wat betreft webcasting. En wil je op hoge kwaliteit meer luisteraars bereiken, dan moet je toch met hun contact opnemen. Zij willen klaarblijkelijk niet dat hun servers overbelast worden, mochten mijn DJ kwaliteiten talentvol blijken. Enfin, het was een leuk idee, het is in de praktijk dus wel te realiseren met diensten van xs4all, maar het kost geld. Alleen voor niets gaat de zon op :'(

• SideBuster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

SideBuster

Deka Dirk AH Yeah Vomar Ald!!!

Waarom wil je eigenlijk met een stream van 128kbps gaan streamen? 3FM doet het bijvoorbeeld met 48kbps en daar is toch redelijk naar te luisteren. En als luisteraars je kwaliteiten echt zo goed vinden dan stuur je ze toch een CDtje met je uitzendingen erop.

V*k voor de frisdrank daar op de hoek... | Specs

Pagina: 1