[winXP] Haperend geluid

Pagina: 1
Acties:

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
Hallo,

Ik heb een zwaar irritant probeleem, namelijk dat ik sinds dat ik een andere vgakaart erin heb gedaan (geforce3-->voodoo4 :{ ) me geluid random hapert, en met haperen bedoel ik dan dat ie zeg maar het huidige geluid laat hangen en echt iets van: trrrrrrrrr krijgt. :{

lol, lekker duidelijk, maar ik hoop dat jullie het een beetje snappen.

Als ik nix doe met mijn pc, heb ik er ook last van, als ik alle onnodige processen uitzet, heb ik het ook, en zelfs met alle programma's (winamp, mediaplayer, powerDVD) heb ik het probleem :{

Heb geen IRQ conflicten verder.

mijn specs zijn op dit moment:

XP1900+
chaintech apogee 7vjl
voodoo4 4500 pci
768mb ram
creative SB live 5.1

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je de viadrivers al eens geherinstalleerd?
dit wil vaak nog wel veel uitmaken :D

Verwijderd

ik heb zelf een asus mobo met een via chipset en een creative sb 5.1
toen ik er een nieuw videokaaret inzette kreeg ik ook problemen met mijn geluid.
heb ook de nieuwste via drivers geinstalleerd en de irq's van de geluidskaart en videokaart toegewezen en het probleem was over

Verwijderd

Ik heb ook problemen gehad, nadat ik een nieuwe videokaart had in geplaatst. Probleem: weet ik nog steeds niet :p , maar in ieder geval, haal de soundkaart er even uit.
Start hem ff op in een "koude start" en speel wat MP3 af. Schakel nu de Soundcard weer in en installeer de nieuwste drivers> start meteen opnieuw op. Als dit niet werkt, kan je nog proberen even een andere soundkaart in te plaatsen. Als je nog het zelfde is (of geen andere soundkaart hebt), zet hem dan eens in een ander PCI slot (het liefst zo ver mogelijk van de videokaart af.

Atleast I Tryed

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
hmm, ik ga nu even de viadrivers proberen. Resultaat horen jullie zo :P

• Dr.Insane
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-06-2023
Ik heb ook zo'n probleem???
't rare is dat ik een nieuwe geluidskaart moest kopen omdat mijn oude SB 1024 stuk was.(line in stuk)
Ik dacht geen probleem heb ik maar eens wat nieuws en beter dus dacht ik.
Mooi niet!!
Werk met Win98 en heb een GF 4 4600 en dus nu een SB life 5.1 OEM.
Al ik m'n computer opstart loopt ie nog wel ok,maar na een tijdje gaat het geluid steeds meer haperen vooral als ik wat moet doen wat even wat meer vraagt.
Shieten of en bocht nemen met rally of zo.
Reuze irritant en het word steeds erger totdat je de pc opnieuw opstart??
Zelfs haperen met het afspelen van een mpeg of zo.
Behalve dus als je net je pc hebt opgestart.
Oja kan in win98 niet mijn interrupt request veranderen maar zie wel dat mijn video kaart en mijn geluidskaart allebei op IRQ 5 staan.
Kan iemand mij helpen?? :'(

Verwijderd

Ik heb ook last van dit probleem, alleen heb ik ACPI uitgezet (WinXP). Dit holp al een heel stuk, en het veranderen van de IRQ's kun je in de BIOS doen.

Vooral bij zware belastingen ging het geluid gewoon hangen, terwijl het beeld wel doorgaat. Ik heb een oude SBlive met 2x analoog uit en zo'n extra kaartje met coax in/uit.

Zou het even uitproberen met ACPI uit (weet niet of je terug kunt met Win 98), en de IRQ instellingen ieder apart regelen. Performance gaat dan ook weer wat vooruit.
Pagina: 1