[kredietwaardig] problemen met aansluiting O2

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 21:31
Nouja, ik dacht leuk 2 weken geleden: Mn T-mobile abbo loopt af, zij kunnen mij geen leuke (naar mijn mening) korting op telefoon aanbieden. Dus ik neem een O2 abbo met daarbij horende telefoon (Siemens S55)
Ik besteld via internet, contracten ingevuld en opgestuurd (bedragen zwart gemaakt; dit mocht stond er in de brief van de webshop).
Maar nu kreeg ik woensdag een brief van de webshop, dat O2 mij niet heeft aangesloten en dat het mogelijk is dat er gegevens niet klopten in het bestand van de EDR (economic data research), en dat ik die maar ff moest bellen.
Dus ik heb gebeld, en ze konden de preciese rede dat ik niet ben aangesloten niet door de telefoon doorgeven, maar dat moest schriftelijk aangevraagd worden. Wel verstelde die gast, dat als ik een kopie van mn ID-kaart en loonstrookje zou opsturen, de kans groot was dat ik alsnog zou worden toegelaten.

Dit heb ik dus woensdag opgestuurd, maar nu kreeg ik vandaag een brief van de EDR:
Hierin staat dat ze mn brief hebben ontvangen, en dat "O2 mijn verzoek vooralsnog niet heeft geaccepteerd. In uw geval houdt dit in dat de uitkomst van de risicoanalyse niet voldoende zekerheden biedt om een gefundeerde beslissing te nemen"
"vanzelfsprekend stellen wij u graag in de gelegenheid aanvullende gegevens te verstrekken die de risicoanalyse gunstig kunnen beinvloeden, hiervoor hebben wij een informatieformulier bijgevoegd. Tevens verzoeken wij u om een kopie van uw inkomstenbron, bijvoorbeeld salarisstrook of bankafschrift, én een kopie van een geldig legitimatiebewijs mee te sturen" goh, heb ik dat niet al eens gedaan :?

Ik dus "vrolijk" dat fomulier net invullen, kom ik op de volgende vragen:
Ondergetekende is het niet eens met de risico-score omdat:

hij/zij beschikt over een inkomen dat hoger ligt dan: 600,- */ 800,- */ 1000,- */ 1200,- */ 1400,-* netto per maand dat gegenereerd wordt door een; vast dienstverband */ uitzendbureau */ pensioen */ uitkering */ zelfstandige activiteiten*.
*doorhalen wat niet van toepassing is
Moet ik hier nu uit opmaken dat het voor iemand als ik, met een bijbaantje dat ongeveer 350- per maand verdient (vast contract voor 15 - 20 uur p/week), onmogelijk is om door de risicocheck van EDR heen te komenc.q. een abbo bij O2 af te sluiten te komen? 8)7

heeft het überhaupt nog zin om dit formulier in te vullen en op te sturen? (wat moet ik dan bij salaris invullen?). Ik heb deze kopieen tenslotte woensdag ook al verstuurd, en ze zeggen in deze brief dat ze die ontvangen hebben.

Ik zit er zelf sterk aan te denken gewoon mn T-mobile abbo te verlengen (aanbieding daarvan was eigenlijk tot 14 juni geldig :(, maar moet dus iets zien te regelen)
En dan een hele boze brief naar O2 sturen...
Ik snap echt niet dat ze nu zo moeilijk doen, ik heb altijd netjes mn rekeningen (automatisch) betaald, en helemaal geen probs gehad met mn T-mobile aansluiting.

Wat moet ik hier nou mee, ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen. Want ik kan ze nu ook niet meer bellen.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ko9 schreef op 21 June 2003 @ 18:38:
Wat moet ik hier nou mee, ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen. Want ik kan ze nu ook niet meer bellen.
Wat je hier nu mee moet? Balen! :P

Even serieus, ik denk dat O2 er een beetje genoeg van heeft van niet krediet waardige mensen. Misschien kan jij het in jouw geval wel betalen omdat je misschien nog bij je ouders in woont ofzo, maar veel andere mensen met zo'n inkomen verwachten ze misschien van dat ze het niet kunnen. Bij voorbaad zeggen ze dan: "Jammer!" Dan zit er misschien weinig anders op dan prepaid te nemen, of inderdaad terug te gaan naar T-Mobile.

Maar als ik het goed begrijp heeft O2 toch helemaal niet zo'n duur abbo? voor 12,50 Euro in de maand ben je toch klaar (exclusief belkosten buiten O2 en vast of hoger dan 500 min)? Misschien een zomer baantje nemen en dat salarisstrookje laten zien ;)

Gelukkig heb ik nog nooit van dit soort problemen gehad met abbo's aanvragen. Ik vind het altijd van dat gezeik, kopie bankrekening enzo. Probeer het altijd te voorkomen. Is me tot nogtoe al 2 keer gelukt bij een verlenging, terwijl ze het in eerste instantie wel eisen...

Zou je het anders niet via een O2 winkel kunnen doen? Dat personeel wil af en toe nog wel eens een oogje dichtknijpen volgens mij ;)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

Niks jonge lui accepteren ze wel vaker niet, bij Vodafone geven ze vaak niet eens een reden waarom je geweigerd bent..
Een maat van me met een bijbaantje bij Albert Heijn.. en zn adres dat bij de BKR bekend staat (door zn ouders), die kreeg wel gewoon een KPN abonnement zonder problemen..
Ze kijken ook in wat voor buurt je woont.. is jou buurt niet te best, dan is de kans des te groter.. voor die weigering

• ko9
1) abbo is idd maar 12,50 maar daarvoor heb je alleen 500 min naar vast en O2-nummers. Dus kan alsnog aardig oplopen.
2)ik had dus al mn salarisstrookje met mn vakantiegeld erop opgestuurd, maar daar trapten ze blijkbaar niet echt in (was +/- 700 euro ofzo)
3)O2-winkel zit volgens mij alleen in A'dam en das nogal ver voor mij. Zoveel moeite ga ik dus niet doen, met het risico dat het nog steeds niet lukt.
4) ik woon btw in behoorlijk rijke buurt :)

[ Voor 6% gewijzigd door ko9 op 21-06-2003 19:04 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

ko9 schreef op 21 June 2003 @ 19:03:
3)O2-winkel zit volgens mij alleen in A'dam en das nogal ver voor mij. Zoveel moeite ga ik dus niet doen, met het risico dat het nog steeds niet lukt.
In Utrecht zit er ook een. Al schiet je daar qua afstand niet veel mee op.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ko9 schreef op 21 juni 2003 @ 19:03:
1) abbo is idd maar 12,50 maar daarvoor heb je alleen 500 min naar vast en O2-nummers. Dus kan alsnog aardig oplopen.
2)ik had dus al mn salarisstrookje met mn vakantiegeld erop opgestuurd, maar daar trapten ze blijkbaar niet echt in (was +/- 700 euro ofzo)
4) ik woon btw in behoorlijk rijke buurt :)
• Moet er nog ff bij vermelden, salaris strookje moet van de afgelopen keer zijn, dus niet te oud, max een maand!
• Bank afschrift mag max 2-4 weken oud zijn.
• O2 winkel zit ook in Den Haag.... Andere winkels weet ik niet...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

ko9, weet niet precies hoe het bij de O2 winkels zit, maar volgens mij kunnen die niets meer doen dan de webshops, alle gegevens moeten via het centrale O2 systeem gaan.
Zo is het in ieder geval wel bij Mediamarkt, die krijgen iig geen voorkeursbehandeling van T-Mobile, die een vaste partner is. Bij registreren was Orange zelfs het soepelst voor zover ik gemerkt heb.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• ko9
Dat dacht ik dus ook al. Alle gegevens gaan eerst naar de EDR en die geven vervolgens advies uit aan O2.
O2 shop zou ik zowiezo niet doen want die hebben die actie met de S55 niet meer, en daar ging het me juist om...

Ik denk dat ik het maar gewoon zo laat, en nix meer ga opsturen, Denk namelijk dat ze me toch niet toelaten.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:05
misschien is orange iets voor je? ik ben heel tevreden, en mij sloten ze op mn 17e al aan met abbo, na toestemming van mn mama, die moest ff een handtekening zetten dat ik dit van haar mocht doen.

heb er verder nooit problemen mee gehad, bel er nu al ruim 2 jaar mee...

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

ja 02 die kan er wat van hoe ze het doen weet ik niet maar snap er ook niks van mijn vrouwe kan 02 aanvragen zo veel zijn wil en ik krijg niks maar ik breng geld binnen en mijn vrouwe niet nou geen probleem ik heb hem nu wel gewoon op naam van mijn vrouwe en ij zelf heeft er ook 1 vaag beleid bij o2 :(

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:50
Nou ik hem mijn O2 abbo's gewoon gekregen terwijl ik maar (gemiddeld) 240 per maand verdien.
Maar ja het bank afschrift wat ik opstuurde had meer dan 1000 euro cashflow (980 eraf en ongeveer 1030 erbij en ik had niets verduisterd) en ik heb nog nooit rood gestaan.

Taal fouten inbegrepen ;)

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Walgelijk vind ik dat.

Laast stond ik in de Belcompany, was d'r een gozer voor mij aan het twijfelen of ie nou wel een abo moest nemen. Na lang twijfelen (hij was serieus zwaar in dubio) zei hij 'ach wat the fuck, doe ook maar gewoon, ik zie wel hoe ik 't rondkrijg). |:(

Dat soort mensen worden wel aangesloten, en jij niet? Uiterst merkwaardig. Ik verdien veel minder dan jij in de maand, maar ben bij Vodafone wel in 1x aangesloten, zonder dat ze iets van m'n financiele situatie afwisten.

Raar dat verschillende providers er zulke verschillende manieren van werken op nahouden.

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03-2025

Tentacle1

60% Puur Sap!

Joh ik ben vorige week maandag (dus niet afgelopen maandag) langs de BC geweest om een abbo bij vodafone af te sluiten. En twee uur later toen ik terug kwam om de boel af te handelen kreeg ik ook te horen dat ik was afgewezen :?

K moest eerst een telefoonnummer bellen (bleek de klantenservice te zijn) en die konden me vertellen dat ik een brief moest sturen naar een bepaald adres (bleek achteraf ook de klantenservice te zijn :?). Die heb ik dus dezelfde dag nog op de bus gedaan, maar tot op heden nog geen reactie mogen ontvangen...

Nou dan niet toch :/

System specs

Pagina: 1