[Win2K] Te grote AVI fixen?

Pagina: 1
Acties:

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 13:25

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik heb met mijn webcam een filmpje opgenomen van ruim een half uur (34 min). Nou heb ik per ongeluk de videostream niet gecodeerd.. waardoor het filmpje ruim 7 GB is geworden. Als ik 'm nu afspeel, blijft het beeld ergens halverwege hangen (op de 4 GB-grens schat ik zo). Het geluid speelt echter wel door tot het einde.
Aan de grootte van de file te zien lijkt het me dat de beeldinfo wel helemaal is opgeslagen. Hoe krijg ik deze echter weer in een goed werkende AVI?? Als ik met VirtualDub de AVI encode naar DivX dan houd ik een filmpje over van de eerste helft (dus van het gedeelte wat oorspronkelijk al zichtbaar was) en de audio die daarna nog komt zit er ook niet meer bij.. Wie helpt?

Ik gebruik NTFS btw..

Groetjes, FaceDown.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 12:13

ThaHandy

Discovery Channel

uncompressed splitten (virtualDub) en daarna openen en dan encoden?

[ Voor 4% gewijzigd door ThaHandy op 21-06-2003 18:30 ]

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
ThaHandy schreef op 21 June 2003 @ 18:29:
uncompressed splitten (virtualDub) en daarna openen en dan encoden?
Nee dat helpt ook al niet..

Het probleem ligt volgens mij aan het feit dat de indexering van AVI's 32bits is. En dat daardoor een AVI niet groter dan 4GB kan zijn (of zoiets).

Maar de vraag is; kan ik dat nu nog rechttrekken? De videoinformatie is dus wel opgeslagen alleen de indexering kan het niet aan, vermoed ik.

Groetjes, FaceDown.

• ThaHandy
  • Laatst online: 05-09 12:13

ThaHandy

Discovery Channel

16bit 2gb, 32bit 100 nog_wat tbyte.. dat zal het wel niet zijn :)
brobeer de file grofweg te splitten (total commander gebruik ik hier voor (orgi word behouden))
van openen in virtualDub (grote kans dat i de index mist (@ end) en zelf de file door neemt en de index opnieuw aanmaakt

[ Voor 63% gewijzigd door ThaHandy op 21-06-2003 18:43 ]

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Hmm dat ga ik proberen. Thx!

Groetjes, FaceDown.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

ThaHandy schreef op 21 June 2003 @ 18:39:
16bit 2gb, 32bit 100 nog_wat tbyte.. dat zal het wel niet zijn :)
Toch is het interessant om erachter te komen wat er dan wel tegen die grens aanloopt. Als het niet het FileSystem is (anders had de file immers nooit zo groot kunnen worden) is het dan VirtualDub dat tegen een grens aanloopt?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Spider.007 schreef op 21 June 2003 @ 18:53:
[...]

Toch is het interessant om erachter te komen wat er dan wel tegen die grens aanloopt. Als het niet het FileSystem is (anders had de file immers nooit zo groot kunnen worden) is het dan VirtualDub dat tegen een grens aanloopt?
Lijkt me stug, of je moet wel een erg oude versie van vdub hebben.
Ik werk zat keer met 55GB AVI bestanden in Virtualdub en werkt gewoon prima :)

C:\>_

• Han
  • Niet online

Han

Dit heeft niks met Windows Operated Systems te maken...

--> Software Algemeen

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1