Toon posts:

Demon usenet VS commercieële newsservers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo,

sinds gisteren ben ik online met Demon ADSL _/-\o_ .
Nog voordat de lijn werd opgeleverd heb ik me, mede opraden van gathering, een abbo op Usenetserver.com genomen.
Net heb ik eens het aantal headers uit een aantal dezelfde groups van de beide servers naast elkaar gelegd.
Bij Demon was het aantal altijd hoger.

Nu is mijn vraag of ik er wel goed aan heb gedaan om een apart usenet abbonement te nemen. Of is Demon net zo goed (of zelfs beter)...?

Ik kan nog binnen 2 dagen cancellen, dus als iemand me wat info kan verstrekken on short notice.... fijn...!

Thnx.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:57

Wokschotel

Op 6 wielen

Maakte Demon niet gebruik van een commerciele Usenet-provider in de VS? Ze hebben hun newsservice geoutsourced dacht ik, of zit ik er naast?

[ Voor 16% gewijzigd door Wokschotel op 21-06-2003 19:20 ]

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:01

ralfbosz

xm create bosz -c

Nee je hebt gelijk, Demon maakt gebruik van supernews.com.

Enige maar is dat je maar 4 threads van max 256kbit mag maken met die server. Alleen voor headers ophalen is er geen limiet (behalve je adsl lijn zelf :)). Zolang je met een maximum van 1Mbit kan leven voor news is de newsserver van Demon prima. Op supernews-website kun je zelfs de retentie-tijd opzoeken, altijd handig ;).

rm -r *

Verwijderd

Demon koopt capaciteit in bij een usenet provider genaamd Supernews.

http://www.supernews.com

Deze provider heeft een snelle toegang tot hun newsserver. Demon heeft dusdanig genoeg capaciteit gekocht zodat iedere gebruiker maximaal 4 lijntjes kan openen met een snelheid van 48 kb/s per lijn. Dit is dus een theoretische snelheid van 192 kb/s

Ik moet zeggen dat ik best vaak rond die snelheid zit en dat connecten ook altijd vrijwel probleemloos gaat. Supernews is onlangs overgegaan naar een nieuw systeem waardoor er wat problemen zijn geweest.

Nu is alles weer up en running. De retentie is er ook stukken op vooruit gegaan. alt.binaries.nl bv. heeft 3.7 dagen retentie! Dit vind ik zeer netjes en geeft je ruim genoeg tijd om de binaries binnen te halen.

Dus ik zou zeggen ja het is nogal overdreven om daarnaast een usenet account te nemen. Tenzij je perse ook toegang moet hebben tot de chello binaries. Deze worden namelijk niet doorgegeven door supernews.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

ralfbosz schreef op 21 juni 2003 @ 19:23:
Enige maar is dat je maar 4 threads van max 256kbit mag maken met die server.
als je je getallen aan past naar 4x 384kb/s dan klopt het helemaal...
(is al een maandje ofzo zo)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:01

ralfbosz

xm create bosz -c

Duur schreef op 21 juni 2003 @ 19:27:
[...]

als je je getallen aan past naar 4x 384kb/s dan klopt het helemaal...
(is al een maandje ofzo zo)
Damn had ik kunnen weten, mijn grafiekjes hebben bij 4 threads een bandwidth van 1,5Mbit en niet meer 1Mbit... Mijn 2Mbit toch nog ergens goed voor :).

rm -r *

• atahualpa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:50
ben zelf 4 maanden abo bij Demon...news server van Supernews is top! _/-\o_ Postings zijn compleet...retentie is enorm verbeterd...een extra abo bij een usenet server is m.i. overbodig ;)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 20:20

MeNTaL_TO

The future is not set

Zouden ze bij planet ook maar eens moeten gaan doen.
Toch maar eens proberen of ik via planet adsl ook op de usetnet server van demon kan komen (heb daar ook nog steeds een account omdat ik mijn planet op wil zeggen en naar demondsl wil)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:34

knakworst

Get more sats!

nova.planet.nl schijnt anders ook super te zijn hoor!

http://forum.ftd.nu/viewtopic.php?t=31226
Pagina: 1