Als ik een film ga kijken (DVD), of een HD-gebaseerde film met hardware acceleratie (DivX bijvoorbeeld), geeft mijn home-theatre PC een héle mooie: BSOD (blue screen of death). Het lijkt alleen te gebeuren bij het afspelen van een film met hardware versnelling, of bij een DVD (bij een DVD ook met hardware versnelling uit). Het gekke is: Als ik m'n zware 17" glasbak naar beneden sjouw, en mn HTPC daar op aansluit speelt hij wél af! Het lijkt dus iets met de TV-Out te zijn.
Systeempje specs:
VIA Epia V10000 Nehemiah.
AOPEN 16x DVD-ROM
Maxtor 5400RPM 40GB
Videokaart, geluid, NIC, alles onboard; videokaart geeft weer bij de driver: VIA Tech VT8361/VT8601 Graphics contoller.
Hardware MPEG(2) playback móet werken, immers hij doet het ook op de het CRT scherm, waar hij ineens ook DVD's op afspeelt die compleet niet afspelen als de PC aan de TV hangt
Standaard hangt de PC ALLEEN aan de TV, waar hij ook precies voor bedoelt is.
Software die ik heb geprobeert om DVD's af te spelen:
PowerDVD XP
Windows Media Player 8
Windows Media Player 9
WinDVD
SimpleDVD (addon voor het programma HTPC)
Allemaal dezelfde kuren...
Software gebruikt om de DivX-jes af te spelen:
Windows Media player 8 (werkt zonder hardware acceleratie, mét hardware acceleratie BSOD)
Windows Media player 9 (zie bovenstaand)
Mijn besturingssysteem is:
MS Windows XP Pro
Komt iemand dit bekend voor, of heeft iemand een idee? Post het ff. In de tussentijd experimenteer ik door.
Systeempje specs:
VIA Epia V10000 Nehemiah.
AOPEN 16x DVD-ROM
Maxtor 5400RPM 40GB
Videokaart, geluid, NIC, alles onboard; videokaart geeft weer bij de driver: VIA Tech VT8361/VT8601 Graphics contoller.
Hardware MPEG(2) playback móet werken, immers hij doet het ook op de het CRT scherm, waar hij ineens ook DVD's op afspeelt die compleet niet afspelen als de PC aan de TV hangt
Standaard hangt de PC ALLEEN aan de TV, waar hij ook precies voor bedoelt is.
Software die ik heb geprobeert om DVD's af te spelen:
PowerDVD XP
Windows Media Player 8
Windows Media Player 9
WinDVD
SimpleDVD (addon voor het programma HTPC)
Allemaal dezelfde kuren...
Software gebruikt om de DivX-jes af te spelen:
Windows Media player 8 (werkt zonder hardware acceleratie, mét hardware acceleratie BSOD)
Windows Media player 9 (zie bovenstaand)
Mijn besturingssysteem is:
MS Windows XP Pro
Komt iemand dit bekend voor, of heeft iemand een idee? Post het ff. In de tussentijd experimenteer ik door.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 17:58 . Reden: Getest proggie toegevoegd ]