Commando uitvoeren over netwerk

Pagina: 1
Acties:

• zoepercavia
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Situatie: ik heb op m'n server een batch bestand staan dat een programma moet aanroepen dat op m'n server staat. Dit batch bestand wil ik dan over het netwerk aanroepen.

Probleem: als ik het batch bestand van af een desktop computer aanroep dan wordt de batch niet goed uitgevoerd omdat hij lokaal (op de desktop) op zoek gaat naar het programma. Dit komt natuurlijk omdat er een lokaal path staat in het batch bestand. Maar ik wil dat het batch bestand wordt uitgevoerd alsof het op de server zou staan.
Mijn vraag is dus, kan dit?

Panacea.NL als je geinteresserd bent in IT en Geneeskunde!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Iedere shortcut heeft een property 'start in', voer daar de directory naar keuze in en hij zal daar op zoek gaan naar evt. bestanden etc.

Download my music on SoundCloud

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:17
Via telnet inloggen en dan dat ding uitvoeren.

• zoepercavia
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Hmm, ik zal m'n probleem wat concreter maken. Ik wil vanuit Visual Studio een tool aanroepen die op m'n server staat. Probleem is echter dat ik een security fout krijg als ik dat programma over het netwerk aanroep en daarnaast wordt het programma dan op de desktop uitgevoerd en gaat het daar cpu vreten terwijl ik liever heb dat m'n server dat doet.
Wat ik wil is dat ik vanuit Visual Studio het zo kan krijgen dat de tool lokaal op m'n server gestart wordt. Met een batch bestand lukt dat echter dus niet. Telnet noemde een vriend van m'n collega al, maar dan moet ik eerst inloggen etc etc, terwijl ik liefst alleen in een Visual Studio iets wil aanroepen.

Panacea.NL als je geinteresserd bent in IT en Geneeskunde!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Je kan met psexec processen opstarten op een remote toestel (met een NT kernel, dus NT4.0/2k/Xp).

Alleen is die van sysinternals (http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/psexec.shtml) en is die site al een hele tijd down volgens mij :/

mirror gevonden

[ Voor 16% gewijzigd door Predator op 21-06-2003 18:49 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Je hebt telnet nodig als eenvoudigste "dos"alike oplossing. De telnet-deamon draaid uw programma lokaal op de server desondanks uw interface elders is. Er zijn van die freeware dingen op de markt.
psexec zoals eerder vermeld is zeker ook een goede keuze voor jou probleem denk ik

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 01:16 ]

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als je naar www.tweakers.net suft wordt op die server een programma gestart dat voor jou een pagina opbouwd. Maar dat programma kan ook andere dingen doen, bijvoorbeeld een batch bestand uitvoeren.
I
nstalleer op die server van jou een webserver (als die er nog niet op staat) en maak een scriptje dat doet wat jij wilt. Dan hoeft visual studio alleen nog maar een bepaalde (web-)pagina aan te roepen.

Je zou visual studio internet explorer kunnen laten starten met een bepaalde pagina, bijvoorbeeld "iexplore http://mijnserver/startscript.asp?script=c:\doiets.bat" en dan maak je op je server een startscript.asp aan die de meegegeven filenaam opstart. Daarmee heb volgens mij je een behoorlijk fexibele oplossing. (natuurlijk niet erg veilig, maar dat kun je zelf vast wel oplossen en voor een intranet is dat waarschijnlijk ook geen probleem)

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Predator schreef op 21 June 2003 @ 18:45:
Je kan met psexec processen opstarten op een remote toestel (met een NT kernel, dus NT4.0/2k/Xp).
En je krijgt alleen de output te zien van commandline programma's (hij re-direct alleen STDOUT)
Alleen is die van sysinternals (http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/psexec.shtml) en is die site al een hele tijd down volgens mij :/
:? 's Mij niet opgevallen; hij wordt nauwelijks geupdate, maar down, nee.
Volgens NetCraft heeftie nu een uptime van 16 maanden...

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Als je ook de grafische outpoot van de tool moet hebben, dan is extern bureaublad misschien wat je bedoelt (zit standaard in XP-2000server-2003server)
dan krijg je gewoon een scherm te zien met daarin het bureaublad van de andere pc, alles wat je doet gebeurt ook echt op de andere pc
Pagina: 1