Toon posts:

Trust Televiewer, Zwart Wit Beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een behoorlijk probleem:

Ik heb gister een Trust Televiewer gekocht bij de lokale computer winkel. Ik kwam terecht bij dit apparaat omdat ik geen AGP sloten heb in mijn computer, en als je een beetje videokaart wilt met tv-out is het handig om een AGP te hebben (dat zeiden ze in die winkel). Nou, ok. Zo een ding gekocht.

Sluit ik alles aan op mijn pc, en pak ik ff snel een klein tv'tje van 1 jaar oud om te kijken of het apparaat het doet. Nou, goed beeld bij DivX films :) (daar heb ik hem voor gekocht).

Maar toen:

Ik ging toen een 5 meter lang S-Video kabeltje trekken van de boven verdieping naar de beganegrond. Alles past perfect, en dan maar testen. Ik ging het testen op de breedbeeld tv van benede van 5 jaar oud:

:/ Krijg ik een zwart wit beeld. :'(

Alle instellingen geprobeerd op dat apparaatje

NTSC
NTSC-EIA
PAL-M
PAL-N
PAL-B/D/G/H/I (Standaard instelling)
PAL-Combination N

Maar bij geen van alle een kleurenbeeld. |:(

Toen de TV maar naast de PC gezet: alle instellingen getest, alle kabels met alle mogelijke instellingen, helemaal niks.

Nou, ik wil toch wel z.s.m. films gaan kijken op die tv, dus ging ik daarnet terug naar die computer winkel, en vertelde alles wat ik hier verteld heb. Hun stonden ook maar :| te kijken. Zij wisten zelf niet echt de oplossing, maar die verkoper kon wel iemand die baas was van een tv winkel, ook in de buurt. Opgebeld, vraag gesteld, antwoord:

- Probeer in je TV Menu S-VHS als ingang in te stellen
- Probeer 'fine tuning' om de frequentie goed af te stellen

Ik weer naar huis, proberen wat ze gezecht hadden, kom ik erachter dat het beeld van de pc op mijn videokanaal afgespeelt wordt, dus is fine tuning helemaal niet mogelijk, dat vervalt dus. En ik kan helemaal nergens een instelling vinden op mijn philips tv met ingangen, laat staan S-VHS instellingen.

Ik snap er heelmaal nix van!! Wordt helemaal gek van dit probleem. Alles geprobeerd. De man in de winkel wist wel dat het vaker voor kwam met oudere tv's, en het was 100% zeker weten op te lossen. Weet iemand hier misschien een antwoord op dit vraagstuk?

_/-\o_ voor elk antwoord

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De grote tv-out FAQ al gelezen? :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reply,

Ja, die heb ik al gelezen en niets helpt :(

Weet je: die man uit die computer winkel keek ook eerst op dit forum :)

Verwijderd

je tv ondersteund geen s-video signaal.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juni 2003 @ 17:42:

Weet je: die man uit die computer winkel keek ook eerst op dit forum :)
Ja precies, ze zeggen allemaal in die pc winkels dat ze er verstand van hebben, maar ze kijken toch eerst maar mooi hier.
:P

Dit is geheel offtopic natuurlijk, en sorry hiervoor.

Trouwens mooi duidelijk openingspost, en dit is je eerste, netjes gedaan. _/-\o_
(mag ook wel es gezegd worden)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 18:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
O-) Dank je, maar weet je ook het antwoord? 8)

----------

Maar met gewoon composite signaal geeft hij hetzelfde zwart wit beeld, en met een scart ook. Alle kabels erbij, en niks werkt. :'(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 20:01 ]

Verwijderd

Waarschijnlijk ondersteund je tv geen svideo (zoals hierboven al genoemend).
Wat voor uitganegn heeft die tv-kaart nogmeer?

Als die ook gewoon composite heeft moet je dat proberen.

Tip, Ik had zelf eerst hetzelfde probleem. Toen heb ik nogal wat opsities in windows XP nview menu lopen te verzetten. Nu weet ik niet meer welke instelling ik nu precies verandert heb, maar het was iig niet wat jij al veranderd hebt (dus pal of secam, etc), maar iets anders. Dus blijven zoeken.

Een ander probleem dat het ook kan zijn (klinkt heel stom natuurlijk) is dat je het s-video stekkertje er niet ver genoeg ingedrukt hebt, controleer dit ook.

Anders moet je proberen met de contrast (volgens mij heet het zo) gaan lopen spelen.

Veel succes

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Klamboe,

Er staat genoeg informatie in voor mij, dat is zeker, maar het is geen tv kaart :9

Het is zo een ding wat je tussen je monitor uitgang zet en op je tv aansluit. Je kan helemaal nix instellen, hij neemt gewoon klakkeloos het beeld over van je monitor. Je ziet het beeld op je monitor, en je ziet het beeld op je tv.

Uitgangen:

- S-video (zwart wit)
- Uitgang voor een gele tulp stekker (geeft ook zwart-wit beeld)
- RGB uitgang met een Scart aan het uiteinde (ook zwart wit)

maar toch bedankt he!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 19:01 ]

Pagina: 1