Toon posts:

MySql updaten (versie)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem
Ik krijg MySql niet geupgrade naar versie 4.0.13 Phpinfo() blijft aangeven dat het versie 3.23.49.

Geprobeerd
1.
Configuratiescherm - software - mysql
verwijderd
reboot
installatie mysql 4

2.
mysqld-nt.exe -remove
verwijderd
reboot
installatie mysql 4

3.
De service verwijderen uit het register
verwijderd
reboot
installatie mysql 4

Randinformatie
PHP: 4.3.1
Webserver: Apache 2.0.44

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 17:28 ]

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 12:50
Heb je ook een versie van PHP die MySQL 4.0 ondersteund? De module in PHP moet namelijk gecompileerd zijn met de 4.0 headers. Anders blijft hij op 3.23 hangen.

Verwijderd

Topicstarter
PHP versie 4.3.1

Moet ik opnieuw compileren? Wat is het en hoe moet dat?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 17:23 ]

• eborn
Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 17:22:
PHP versie 4.3.1
Moet ik opnieuw compileren? Wat is het en hoe moet dat?
Als je normaal gesproken voor-gecompileerde binaries download is het misschien handig om even te zoeken naar een versie die support voor 4.0 heeft.

Anders dien je inderdaad zelf te compileren. Ik denk echter niet dat dit zomaar gaat lukken. Onder Linux is het redelijk simpel (als je weet wat je moet doen ;)), maar onder Windows zou ik je niet zo 1,2,3 ermee kunnen helpen.

De beste optie is dus om een versie te vinden die standaard al 4.0 ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd php te updaten naar versie 4.3.2
phpinfo() blijft aangeven dat het versie 4.3.1 is en dat mysql nog geinstalleerd is (beide onjuist)

Hoe moet ik verhelpen, geen tijd voor een format....

BTW de WinMYSQLAdmin geeft versie 4.0.13 aan en een probleem bij MyODBC:
Not Found
Driver 3.51 Not Found

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 18:06 ]

• eborn
Heb je je webserver al opnieuw gestart? Anders blijft phpinfo() nog de oude waarde aangeven. Wat betreft MySQL: phpinfo() geeft enkel aan dat de module voor PHP in meecompileerd en geladen. Hij controleerd verder niet of er ook een MySQL server is geladen.

Met de ODBC problemen kan ik je helaas niet verder helpen, daar heb ik zelf geen uitgebreide ervaring mee.

Verwijderd

Topicstarter
Webserver is opnieuw opgestart, toch deze melding.

Iemand?

• EgoH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:20
De phpinfo geeft de versie van de client software weer. Je kan ook gewoon alle mysql4 features gebruiken met mysql 3 client dus waar maak je je druk over?

Verwijderd

Topicstarter
EgoH in mysql 4 kun je toch nested queries gebruiken?

Select * from iets where (Select * from ietsanders)

Dit kan toch niet in versie 3, maar wel in versie 4? En waarom ik me druk maak, het moet toch kunnen, is toch stom zo...

• eborn
EgoH schreef op 21 June 2003 @ 18:40:
De phpinfo geeft de versie van de client software weer. Je kan ook gewoon alle mysql4 features gebruiken met mysql 3 client dus waar maak je je druk over?
Weet je dat zeker? In kan me namelijk herinneren dat toen ik onder Linux versie 4.0 wilde gebruiken dit niet werkte, juist omdat ik nog een PHP had waar de 3.23.x client in zat. Ik heb toen niet de moeite genomen om hem te hercompilen, omdat ik net een werkende versie met pdflib had, maar dat had volgens mij toen wel gemoeten.

• eborn
Verwijderd schreef op 21 juni 2003 @ 18:35:
Webserver is opnieuw opgestart, toch deze melding.
Iemand?
In dat geval is er dus blijkbaar iets mis gegaan tijdens het installeren. Draai het PHP installatie programma (als je die tenminste gebruikt) nog een keer, misschien dat je dan kunt zien of hij de oude files wel overschrijft.

• EgoH
eborn schreef op 21 June 2003 @ 18:46:
[...]
Weet je dat zeker? In kan me namelijk herinneren dat toen ik onder Linux versie 4.0 wilde gebruiken dit niet werkte, juist omdat ik nog een PHP had waar de 3.23.x client in zat. Ik heb toen niet de moeite genomen om hem te hercompilen, omdat ik net een werkende versie met pdflib had, maar dat had volgens mij toen wel gemoeten.
Dat weet ik heel erg zeker. Heb 2 hosting servers op mysql 4.0.13 draaien met client 3.23.56. (Onder linux).

Hij download een standaard php executable voor windows.
Dan zitten die mysql files er al ingebakken en kan je zo veel herdownloaden en herstarten als je wil. Je komt dan echt niks verder...

[ Voor 17% gewijzigd door EgoH op 21-06-2003 18:49 ]

• EgoH
Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 18:44:
EgoH in mysql 4 kun je toch nested queries gebruiken?

Select * from iets where (Select * from ietsanders)

Dit kan toch niet in versie 3, maar wel in versie 4? En waarom ik me druk maak, het moet toch kunnen, is toch stom zo...
Je versie 3 client zal die query echt wel doorsturen hoor.
De mysql4 server handeld die gewoon af en stuurd je de resultaten terug...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de map php verwijderd en daarna de niewste zip gedownload. Deze in die pak gezet, webserver opgestrat gekeken en gerestart. Beide keren gaven ze de oude versie aan. Is toch goed zo?

• EgoH
Verwijderd schreef op 21 juni 2003 @ 18:52:
ik heb de map php verwijderd en daarna de niewste zip gedownload. Deze in die pak gezet, webserver opgestrat gekeken en gerestart. Beide keren gaven ze de oude versie aan. Is toch goed zo?
Yup. Als je op linux rpm's gebruikt heb je precies hetzelfde.
Alleen als je op linux je php module zelf compiled nadat je mysql4 client files geinstalleerd hebt zal je versie 4 in php te zien krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry linux n00b hier, moet me daar in de toekomst ook nog eens in verdiepen.

• eborn
EgoH schreef op 21 June 2003 @ 18:55:
Yup. Als je op linux rpm's gebruikt heb je precies hetzelfde.
Alleen als je op linux je php module zelf compiled nadat je mysql4 client files geinstalleerd hebt zal je versie 4 in php te zien krijgen.
Hij doelt hier meer op het feit dat hij nog 4.3.1 krijgt te zien terwijl hij 4.3.2 installeerd. Althans, dat maak ik er uit op. Dat is dus weer een ander 'probleem' dan met de MySQL versie in phpinfo()

• eborn
EgoH schreef op 21 June 2003 @ 18:48:
Dat weet ik heel erg zeker. Heb 2 hosting servers op mysql 4.0.13 draaien met client 3.23.56. (Onder linux).
Vreemd, ik heb laatst een server geupgrade zien worden naar een versie compilatie van PHP en een binary distro van MySQL 4.0.x. En PHP weigerde toch echt om ook maar één query uit te voeren, totdat hij gecompileerd was voor MySQL. Maar goed, heel het compileren is hier toch niet echt aan de orde.
Hij download een standaard php executable voor windows.
Dan zitten die mysql files er al ingebakken en kan je zo veel herdownloaden en herstarten als je wil. Je komt dan echt niks verder...
Ja, dat zei ik al :)

Verwijderd

Topicstarter
iemand concrete oplossingen?

• eborn
Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 23:25:
iemand concrete oplossingen?
Nee, eigenlijk niet meer dan we hierboven hebben verteld. Probeer eerst te zorgen dat je 4.3.2 geinstalleerd krijgt. En kijk daarna of je met de PHP versie verbinding kunt maken met de MySQL server.

Verwijderd

Topicstarter
eborn schreef op 22 June 2003 @ 00:01:
[...]
Nee, eigenlijk niet meer dan we hierboven hebben verteld. Probeer eerst te zorgen dat je 4.3.2 geinstalleerd krijgt. En kijk daarna of je met de PHP versie verbinding kunt maken met de MySQL server.
Tja die versie krijg ik ook niet aan de praat. Stom gedoe!!
Pagina: 1