[FreeBSD] Probleem met smbclient in KDE

Pagina: 1
Acties:

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb hier een FreeBSD 5.1-RELEASE machine draaien met daarop KDE 3.1. Als ik mbv commandline smbclient een bestand download vanaf een share dan gaat dit prima. Als ik mbv Konqueror de share benader laat ook netjes alle bestanden zien. Zodra ik echter een bestand download dan blijft 'ie tussen de 95% en 99% hangen.
Afbeeldingslocatie: http://www.christinaricci.info/upload/smbclient.png

Met top zie ik het volgende:
673 root 128 0 4248K 3032K RUN 3:45 65.23% 65.23% smbclient
Hij 's dus hartstikke druk met die smbclient. Ook als ik op [Cancel] klik blijft deze staan. Ik heb ook getest met Kaboodle; als ik die een bestand via smb:// laat openen gaat 'ie keihard op z'n bek :)

Iemand enige clue over hoe dit op te lossen is?

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
maakt het misschien uit onder welke user je het doet?

ik zie in de screenshot ROOT maar probeer anders eens een normale gebruiker?

• oVRoM
  • Niet online
Helaas, exact het zelfde :(

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Misschien eens met truss (of een andere tracer) kijken wat er misgaat?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
Nou ken ik dit specifieke probleem niet, maar wel andere problemen met SMB + KDE; inderdaad blijft 'ie soms op 100% nog hangen hoewel de file gewoon compleet is, af en toe gaat het window weg maar blijft het proces om een of andere wazige reden 100% CPU eten :? - ik denk dat het of met de verschillende Samba-versies te maken heeft, of dat KDE op dit punt gewoon niet helemaal lekker in elkaar zit (of beide).

Hoe dan ook, de beste 'oplossing' is idd om smbclient te gebruiken AFAIK - dat is natuurlijk niet wat je wilde horen, maar ja ;(

Verwijderd

Ik heb zelf ook veel ellende met KDE i.c.m. smbclient onder FreeBSD. Eerder werdt het programma lisa nog meegeleverd die ervoor zorgde dat je net zoals windows alle computers op een makkelijke manier in je netwerk zag. Deze support is echter helemaal niet meer terug te vinden in KDE en bij de KDE website. Ook schiet de ondersteuning van de smbclient in konqueror ernstig tekort.

Probelemen met downloaden en uploaden van bestanden via het smb protocol via KDE en konqueror heb ik zelf nooit kunnen oplossen. Het werkt telkens half half zeg maar.

Er zijn wel een aantal andere kleine grafische programma's om smbclient heen die best aardig werken. xSMBrowser is er daar een van. (/usr/ports/net/xsmbrowser)

Het probleem heirmee is o.a. dat je niet direct files kun 'afspelen' zoals je mischien onder windows gewend bent. Als ik b.v. onder windows een film op een andere pc wil afkijken hoef ik deze niet eerst helemaal te downloaden wat nu wel moet. :-(

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 19:19:
Probelemen met downloaden en uploaden van bestanden via het smb protocol via KDE en konqueror heb ik zelf nooit kunnen oplossen. Het werkt telkens half half zeg maar.
Ja precies! Nou, onder Linux is het dus net zo, dus ik denk niet dat het FreeBSD-specifiek is. Tja, als ik niets beters te doen zou hebben zou ik er haast een keer naar gaan kijken, maar helaas geen tijd voor :(

• oVRoM
  • Niet online
Hmm jammer dan. Ben iig blij dat het niet aan mij ligt :)
Heb het nou 'opgelost' door NFS te gebruiken.

Ja inderdaad ik was samba aan het gebruiken om bestanden te sharen tussen twee unix bakken - komt omdat ik dat toch had draaien ivm windows bakken in dat netwerk. Ik wil d'r verder niets over horen ;)

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Als het om een veelgebruikte share gaat kan je hem ook mounten als smbfs, dan wordt het door de kernel geregeld en dat werkt een stuk beter dan met smbclient door Konqueror

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Ik mount ook altijd m'n SMB shares met mount_smbfs (scriptje geschreven dat automatisch de goede shares mount afhankelijk van het ip-adres dat mijn laptop krijgt :P), en dat geeft nooit problemen. Dat lijkt me een betere oplossing dan het aan KDE overlaten.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Pagina: 1