[Exchange 2000] pop3 haalt mail niet op

Pagina: 1
Acties:

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 11:05

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
Ik heb in de pop3 een 1 pop 3 user account staan (dus niet een catch all account) en hij haalt de mail niet op (ook niet handmatig).

In de event viewer staat:

POP3: kan de POP3-account voor allvision bij de host pop3.zonnet.nl op poort 110 niet controleren. De fout is 10065

en

POP3: er is een fout opgetreden tijdens een POP3-transactie naar host <pop3.zonnet.nl [62.58.50.10]> voor gebruiker <allvision>. De fout is 10065

Hij maakt wel verbinding met internet maar er komt niets binnen.

Het is een Windows 2000 Small Business Server NL.

Er staat zeker mail in de pop box (webmail) dus daar ligt het niet aan.
Zou het met de ISA configuratie te maken kunnen hebben?

[ Voor 25% gewijzigd door Coolhva op 21-06-2003 17:18 ]

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
Schopje? Klein maar krachtig...

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Poort open staan? Pop vanaf een ander systeem benaderd ?

Neem aan dat zonnet niet z'n mailserver veranderd heeft ondertussen >:)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

klik hier misschien helpt ie.. kun je vinden op www.technet.com

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
zet anders eens even maximum logging aan op die pop3 connector, dan kun je tenminste zien waar het fout gaat

A wise man's life is based around fuck you

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
Na even rond gekeken te hebben is het zo dat ik niet naar buiten kom (met telnet bijv. naar pop3.zonnet.nl poort 110) tenzij ik met Internet Explorer ga (dan wel ineens).

Ook op IP niveau wil telnet niet naar buiten toe. Ik heb de Firewall al uitgezet (ISA) maar dat was geen oplossing. Ik heb een vermoeden dat het aan de DNS ligt, maar dat is krom want dan zou ik wel op IP niveau verbinding moeten krijgen.

Waarschijnlijk zit de ISA server in de weg :( maar ga nog even spitten waar ik naar moet kijken. Alle hulp in de tussentijd is welkom!!!

edit:

Ja hoor, nadat ik ISA Packet filtering heb uitgezet werkte het...

Maar dan vraag ik me toch af hoe het moet werken als je de packetfiltering WEL aanhebt staan. Iemand ervaring met SBS 2000 en ISA Packetfiltering?

[ Voor 18% gewijzigd door Coolhva op 25-06-2003 11:42 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Coolhva schreef op 25 June 2003 @ 10:16:
Na even rond gekeken te hebben is het zo dat ik niet naar buiten kom (met telnet bijv. naar pop3.zonnet.nl poort 110) tenzij ik met Internet Explorer ga (dan wel ineens).

Ook op IP niveau wil telnet niet naar buiten toe. Ik heb de Firewall al uitgezet (ISA) maar dat was geen oplossing. Ik heb een vermoeden dat het aan de DNS ligt, maar dat is krom want dan zou ik wel op IP niveau verbinding moeten krijgen.

Waarschijnlijk zit de ISA server in de weg :( maar ga nog even spitten waar ik naar moet kijken. Alle hulp in de tussentijd is welkom!!!

edit:

Ja hoor, nadat ik ISA Packet filtering heb uitgezet werkte het...

Maar dan vraag ik me toch af hoe het moet werken als je de packetfiltering WEL aanhebt staan. Iemand ervaring met SBS 2000 en ISA Packetfiltering?
daar zijn guides voor te vinden op www.isaserver.org

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1