Compaq type 5060 boot niet....

Pagina: 1
Acties:

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 14:13

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Ik heb hier een compaq van een vriend van me voor m'n neus staan. Apparaat heeft altijd goed gewerkt maar sinds vorige week is er niet veel meer uit te krijgen behalve dan het eerste scherm waar compaq met rode letters staat en de geheugen teller die loopt, meer is er niet...geen piepjes.......geen reactie door toetsenbord te gebruiken, noppes.

De pc liep spontaan vast onder normale gebruisomstandigheden, werken in outlook. Dus ik d8t virus....
Ik heb de HD op mijn pc aangesloten en op virussen gescand maar deze is virus vrij en hij werkt dus ook nog, de voeding lijkt in orde omdat daarop die hd draait omdat ik geen voeding meer over heb....
Wat kan nu het probleem zijn?

Hij geeft beeld, dus video kaart is oke....?
De geheugen teller loopt dus geheugen is oke..... ?
De hd werkt in mijn pc.........

Ik heb de bios al eens gereset dmv de jumper en verder weet ik het ook niet?

Ik zelf denk aan een probleem dat er eventueel geen bios meer opzit of een fout in de bios, tja, maar dan.......ik heb geen zin om te hotswoppen ofziets...

De specs zijn:
Compaq Presario 5060
De Compaq Presario 5060 is een minitower-model met een 333-MHz K6-2 processor met MMX-technologie en 100-MHz bussnelheid. Standaard wordt de Presario 5060 geleverd met 48-MB geheugen (100 MHz), een 4-GB UltraDMA vaste schijf, een 32X Max-Speed cd-rom- speler en Dolby Digital Surround Sound. De Presario 5060 is tevens voorzien van een snelle ATI RagePro grafische kaart en 133-MHz AGP voor snelle weergave van zowel 2D- als 3D-beelden. De Presario 5060 kan worden geleverd met een 38 cm, 43 cm en 48 cm monitor

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Je kan deze Compaq Presario 5060 controleren doormiddel van de volgende software: Personal Computer Diagnostics

Waarschijnlijk is je Compaq Diagnostic Partitie (CDP) kapot. De CDP is de Compaq BIOS |:( die op de eerste partitie van de harddisk staat. Om deze te herstellen moet je de volgende software downloaden: Presario Specific 1998 Model System ROM

Verdere systeem software betreffende Compaq Presario modellen vindt je hier:
Software en Drivers Je moet enkel nog de juiste gegevens invoeren.

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Daar moet ik inderdaad van alles kunnen vinden, maar euh, daarvoor moet je dus een werkende floppy hebben.....
En dat heeft ie wel , maar zover komt ie niet met opstarten!

Hoe los ik dat dan op....

Ik zou m natuurlijk als enige hd in mijn pc kunnen laten werken en dan dat progje draaien???

Verwijderd

het is het proberen waard. Maar ik ben bang dat ie het model enzo checked voordat ie gaat installeren.

• Longbeard

Longbeard

Super_Grover schreef op 21 June 2003 @ 17:49:
Daar moet ik inderdaad van alles kunnen vinden, maar euh, daarvoor moet je dus een werkende floppy hebben.....
En dat heeft ie wel , maar zover komt ie niet met opstarten!
Vaak komt hij met de Diagnostic- en Rompaq disks wel langs het Compaq opstartscherm. Heeft volgens mij te maken met een afwijkende FAT-8 partitie.

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
De pc blijft ook hetzelfde doen ongeacht wel of geen HD aangesloten..?

De diskette leest hij niet

Ik heb de hd als eningste hd in mijn pc gezet en het progje om de bios er op tezetten pakt m niet, geeft aan dat er geen comp(r)aq apparatuur in zit...

Behoorlijk waardeloos allemaal, wie heeft nog een creative oplossing?

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Ik heb nog het volgende geprobeerd:

De compaq pc aangezet zonder de hd er in...... dat maakt niets uit want hij doet hetzelfde met de hd er in en dat is dus dat hij het geheugentellertje laat zien en meer niet.
Met F10 kom je ook niet in de bios, als je voor het starten van de geheugenteller op F10 drukt krijg je keyboard error.......
Hij zoekt ook niet naar een cdrom of diskette

Ik heb nu als laatste poging dat ik weet de cmos batterij er uit gehaald, misschien dat dat iets doet, verder weet ik het niet......

Ik vrees dat het aan gaat komen op het opnieuw laten swo / (a) ppen van de bios op de chip of hd op wat dan ook.......

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Niemand, hellup....

Kan toch niet zo zijn dat er niets aan te doen is....

• Longbeard

Longbeard

De enige oplossing(en) die ik nog kon vinden.

Instructie's Compaq
When a computer does not power on at all or only boots to a Compaq logo it is almost impossible to troubleshoot what is causing the problem without using trial and error. The steps below will help to eliminate the hardware problem:

1. Check the power cord for physical damage (crimps, slices, exposed wires). The monitors power cable is exactly the same type of cable as the computers power cable so if the monitor receives power, you can switch the monitor power cable for the computer power cable to determine if it is an issue with the power cable itself.

2. Try powering off the computer and plugging directly into a wall socket if plugged into a surge protector/power bar.

3. Unplug the power cord from the system and hold down the power button in on the front of the tower for one minute. Reconnect the power cable while holding the power button in. This will serve to drain all the power from the computer. Try powering unit on after this has been done.

4. On the back of the unit close to where the power cable plugs into the back of the computer, you should see a voltage select switch (not a protruding switch but a switch sunken into back of system usually red in color.) This switch should be set to 115 and not 230. If the switch is set to 115, try re-setting it by switching it to 230 then back to 115.

5. If the computer still does not go past the Compaq Logo, try powering off the computer again and disconnect everything (Keyboard, Mouse, Printers, Scanners, Cameras, etc.) except the Monitor. If the computer boots at this point it most likely was something that was connected. Start by re-connecting the devices one by one until the faulty device is determined, and replace if necessary (ex. keyboard, mouse, usb devices etc.)

6. If still the same result, remove the cover and disconnect the hard drive, CD-ROMs, floppy drives and any other 3rd party devices which the end user may have added. As well remove any cards that are installed such as modem, network card, sound, and again any 3rd party cards that the end user may have added except for the video card. This will the allow you to determine if it is a card/device that is connected inside the computer. If the computer boots without anything attached or connected inside, again re-connect/re-insert the cards/devices one at a time until it can be determined which device is faulty and replace as necessary.

7. If again it fails to boot past the Compaq logo, clear the CMOS (Complementary Metal Oxide Semiconductor) via the jumper.

8. If the computer continues to not boot past the Compaq logo at this point, the only items left are the system board, processor, memory, and video Card. You may need to replace them by contacting Compaq Customer Care center."
Hopelijk werkt één van deze "oplossingen"
------------------------------------------------------------
keur0000 schreef op 24 June 2003 @ 22:37:
ZOU IK FF NIET DOEN DUS..............................
Oops, 8)7 niet goed gekeken. Oplossing komt uit amerika.
Thanx keur0000 _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Longbeard op 24-06-2003 23:53 ]

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

4. On the back of the unit close to where the power cable plugs into the back of the computer, you should see a voltage select switch (not a protruding switch but a switch sunken into back of system usually red in color.) This switch should be set to 115 and not 230. If the switch is set to 115, try re-setting it by switching it to 230 then back to 115.

ZOU IK FF NIET DOEN DUS..............................

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Ik heb alle bovenstaande stappen geprobeerd, het moet dus aan een van de onderdelen als de processor, geheugen of interne video kaart of iets dergelijks, verder was er ook niets aangesloten op het mobo, geen hd, geen cdrom, geen diskdrive, geen modem, geen muis, toetsenbord
alleen een monitor.
Vervolgens heb ik m een tijdje uit laten staan en weer aangezet en opeens een "knal" rookpluimpje, weg voeding.... :(
Gelijk gekeken in mijn kast voor andere voeding, ja daag, bekende compag euvel, deze voeding heeft mooi 3 atx aansluitingen, nooit eerder gezien, ga je kijken wat ie kost, val je 8terover....

Nu zit ik dus met een dilemma, wat te doen, een ander mobo regelen waar al die zooi op past maar dan wel met het risico dat het geheugen en proc misschen stuk zijn?? of ergens een voeding, waar geen idee, uit vissen en met dezelfde prolemen aan klommelen :?

Ik zelf ben echt aan t denken om maar een ander 2e hands iets uit halen, GEEN COMPAQ, maar ja......
Pagina: 1