Toon posts:

windows 95 met een edimax (pcmcia)7104pc werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een compaq contura 420 met daarop de laatste nederlandse versie van windows95 (zonder IE). Mijn eerste problemen met de Edimax wireless 802.11b kaart was dat windows vastliep zodra ik em er in stopte. did kan ik verhelpen met bronnen te reserveren in het apperatenbeheer. so far so good.

toen heb ik windows nieuw geinstaleerd en de problemen gingen verder, in de doos zit de software voor windows 95/98/2000 en xp. de instructies zijn dat je eerst de software moet instaleren dan herstart dan kaart er in en dan is ie gereed voor gebruik. HELAAS dat werkt zo niet. Natuurlijk dacht ik dat het om mijn verouderde systeem ging maar na wat gepruts in een toshiba (die wel de kaart instaleerd, maar ook niet kan gebruiken) wist ik het zeker dat het daar ook niet aan lag.

De huidige status na een volgens papier perfecte instalatiies.

Het netwerkkaart staat op een grote uitroepteken. de software laadt wel maar is niet visueel zichtbaar. (hoort statusbalkje te komen). geen contact met wireless router (d-link di-614+) geen contact met sitecom usb wireless (nu op andere laptop perfect draaiend).

Mijn Systeem:

CompaqContura 420 (486 dx4-75)
420 HD
8mb geheugen
windows 95c
laatste versie van software van edimax
bronnen 000c0000 - 00ffffff gereserveerd (anders staat de pc meteen stil)
pcmcia II slot = kaart

Ik hoop dat iemend me kan helpen met deze problemen