Beste tweakers,
ik heb vanmiddag, zonder succes, een nieuwe computer proberen aan te sluiten op mijn netwerk(specificaties staan onderaan de post). Het probleem, waarmee ik te maken heb, is het volgende: Ik heb een netwerkkaart en kabel succesvol op de computer aangesloten, de kabel maakt verbinding met switch(de goede lampjes branden), alleen lukt het niet om de server of een andere computer op het netwerk te pingen, en de nieuwe computer is ook niet te vinden in de userlijst van het netwerk(via netstat of net view)
Kan iemand mij vertellen hoe de vork in de steel zit??
Netwerkspecificaties:
Modem: Alcatel Speed Touch USB (ADSL, Wanadoo)
Server: Pentium 233, 96MB Ram, Windows XP & Winproxy geinstalleerd.
Switch: Sweex, 16-poorts
Aangesloten computers: 3 stuks, verschillende besturingssystemen(alles Windows)
Nieuwe computer: Pentium III, 440MHz, 128MB Ram
Netwerkkaart: Sitecom ,10/100MBit (netwerk-instelling, 10MBit, Half duplex)
ik heb vanmiddag, zonder succes, een nieuwe computer proberen aan te sluiten op mijn netwerk(specificaties staan onderaan de post). Het probleem, waarmee ik te maken heb, is het volgende: Ik heb een netwerkkaart en kabel succesvol op de computer aangesloten, de kabel maakt verbinding met switch(de goede lampjes branden), alleen lukt het niet om de server of een andere computer op het netwerk te pingen, en de nieuwe computer is ook niet te vinden in de userlijst van het netwerk(via netstat of net view)
Kan iemand mij vertellen hoe de vork in de steel zit??
Netwerkspecificaties:
Modem: Alcatel Speed Touch USB (ADSL, Wanadoo)
Server: Pentium 233, 96MB Ram, Windows XP & Winproxy geinstalleerd.
Switch: Sweex, 16-poorts
Aangesloten computers: 3 stuks, verschillende besturingssystemen(alles Windows)
Nieuwe computer: Pentium III, 440MHz, 128MB Ram
Netwerkkaart: Sitecom ,10/100MBit (netwerk-instelling, 10MBit, Half duplex)