Hoe unlock je een AMD XP Barton?

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Topicstarter
Ik heb inmiddels de search en google gebruikt, maar overal lees ik dat een Barton standaard unlocked is. Een vriend van mij heeft een AMD Athlon XP 2800+ gekocht, maar kan op zijn Epox 8K3A+ de multiplier niet verhogen. Zijn multiplier staat nu op 12,5 en in de BIOS kan hij hem ook op 13, 14 en 15 zetten. Maar na een reboot lijkt het mobo de nieuw ingestelde multiplier niet te onthouden. Hij zet hem dan weer terug op standaard 12,5 (dit is trouwens ook de waarde die hij aan neemt als je de multiplier op AUTO-instelling zet).

Anyone any idea's? :?

| Specs Aurora24 | My music |

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Unlocken hoge multiplier: (13.0 tot 20)

Eerste contact L3 brug sluiten.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/betapics/Hacku.TK/unlocken/barton/unlock2.jpg

Unlocken lage multiplier: (5.0 tot 12.5)

Volgende pinnen verbinden met iets dat geleidt:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/betapics/Hacku.TK/unlocken/barton/unlock.jpeg
Plaats de cpu zodanig dat de "gekleurde hoek" links beneden is.

3de manier: http://www.lostcircuits.com/cpu/amd_unlock

Sommige mobo's unlocken de multiplier standaard, dus je moet zelf maar proberen.

[ Voor 145% gewijzigd door XWB op 21-06-2003 19:04 ]

March of the Eagles

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:17

CaDje

Framedrops for life

Hacku schreef op 21 juni 2003 @ 18:59:
Sommige mobo's unlocken de multiplier standaard, dus je moet zelf maar proberen.
Kameraad van mij heeft net een Asus A7V8X-x met een Athlon XP2600, hij kan zo de multiplier in de bios verstellen naar een andere waarde :?

• Mandor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-06 09:40

Mandor

Lord of Chaos

Op nForce2 borden zijn ook Bartons standaard unlocked (net als alle andere Athlons). Afhankelijk van het nForce2 bord dat je kiest kan je direct of na een bios update in de bios de multiplier instellen. Op mijn Abit NF7-S kan je de multiplier van 5 tot 17 in stapjes van 0.5 instellen, en daarna tot 22 per stappen van 1. In bios versie 1.4 kan je vervolgens ook de system clock instellen tot 300 MHz (voor 1.4 tot 250 MHz geloof ik).

[ Voor 36% gewijzigd door Mandor op 21-06-2003 20:42 ]

And isn't it appealing to recline? Get blinded and to go into the light again...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
CaDje schreef op 21 juni 2003 @ 19:43:
[...]

Kameraad van mij heeft net een Asus A7V8X-x met een Athlon XP2600, hij kan zo de multiplier in de bios verstellen naar een andere waarde :?
De XP2600+ is nog niet te verkrijgen in de Barton versie, dus het is nog de Thoroughbred core. Misschien is die wel standaard unlocked :) (Weet ik overigens niet zeker of dat wel zo is)

The devil is in the details.

Verwijderd

CaDje schreef op 21 June 2003 @ 19:43:
[...]

Soms kan het ook wel, maar heeft het geen effect.

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is dat echt waar dat een Nforce2 bord automatisch de multiplier negeert?
Dat hebben ze dan wel netjes gedaan bij Nvidia

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Topicstarter
Hacku schreef op 21 June 2003 @ 18:59:
Unlocken hoge multiplier: (13.0 tot 20)

Eerste contact L3 brug sluiten.
[afbeelding]

Unlocken lage multiplier: (5.0 tot 12.5)

Volgende pinnen verbinden met iets dat geleidt:
[afbeelding]
Plaats de cpu zodanig dat de "gekleurde hoek" links beneden is.

3de manier: http://www.lostcircuits.com/cpu/amd_unlock

Thanks, ik denk dat we daar wel wat mee moeten kunnen! Ik zal deze thread doorsturen naar m'n vriend.

| Specs Aurora24 | My music |

Verwijderd

Chickendorp schreef op 22 June 2003 @ 14:48:
ik heb een asus a7n8x rev. 2 en daar kan ik standaard alle mp's kiezen

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:08
alles behalve hoger mocht je dat willen

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ik heb eerst de bruggen gekrast op me barton 2500, dat ging fout, alle bruggen waren op waardoor hij een max mp van 24 wou pakken :) daarna heb ik de pin mod geprobeert, met een setting van 133x16, ding werkt perfect op een mobo die officieel geen bartons of helemaal die tbred dingen ondersteunt! ik durf te wedden dat ik die 400mhz fsb krengen ook wel werkend krijg op mijn mobo (gewoon nog hogere mp's pakken alaboven de 20!)

Verwijderd

Chickendorp schreef op 22 June 2003 @ 14:48:
Ja ik weet dat dit een oud topic is, maar anders moet ik een nieuwe starten.

Mijn mobo: GA-7NNXP
eerst had ik een amdxp 2000+. Hierbij kon ik de mp niet verstellen, want dan starte mun computer niet meer op.(effe batterijtje 1min. eruithalen)

nu heb ik een 2500+ barton.hierbij kan ik gewoon de mp instellen.
hij is nu 166x13=2158mhz i.p.v. 166x11=1826mhz.
toen ging ik naar mijn temperaturen kijken maar die was helemaal niet omhoog
gegaan.ik heb waterkoeling, mun rad is 12x24cm.

nu vraag ik me af of ik hem nu wel echt ge`ocd heb of dat ie zegt dat ie 2158mhz is maar dat ie stiekum toch nog 1826 is.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is niet de bedoeling om jouw eigen problemen in andere topics te dumpen. Wat betreft jouw Barton: het is 8)7 om te denken dat de CPU "stiekem" op een of andere snelheid gaat draaien. Maar daar kun je wel heel simpel te achterkomen: wcpuid, cpu-z, sisoft sandra, hdtach, winbench, 3dmark, etc..etc.. Gewoon enkele info/bench progjes draaien :z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.