Foutieve filtering in systeem van modereren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024
Hoe kan het komen dat de laatste tijd de belangrijke en juist interessante posts/reacties van mensen vrijwel onvindbaar worden tussen de onzin van anderen?

Een enkele niet echt toevoegende opmerking van een regel krijgt een +4 en verhalen van mensen die er echt iets vanaf weten zijn weggemodereerd naar score 1 of 0.
Neem als voorbeeld eens het volgende nieuws:
nieuws: "Micro-engines" als alternatief voor de batterij

Op scoreniveau 3 blijft er erg veel rotzooi over. Dit valt me steeds vaker op en voor m'n gevoel lijkt het alsof verschillende gebruikers vooral elkaar een verhogende boost geven. Waar ik eerst nog op reactieniveau 2 een topic kon scannen naar interessante reacties is dat de laatste tijd niet meer mogelijk.

Wellicht dat dit eens een dieper onderzoek kan gebruiken? Geen idee hoe, maar het doet wel afbreuk aan de kwaliteit van de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024
Oja, en om hoger in de reactielijst te komen staan posten mensen rustig nog een reactie een dag later als reactie op de eerste reactie, waarbij hun reactie niet eens gerelateerd is aan die waar ze op reageren.
Als ze dan ook nog iets herhalen wat iemand anders al eerder had gemeld wordt dat uiteraard niet gezien en wordt vind ik vaak de copycat gewaardeerd met een +2 interressant en de oorspronkelijke poster naar 0-dubbelpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:07

botoo

💀 too old to die young

Helaas, je verhaal klopt :/
Het enige dat we er op dit moment aan kunnen doen is mismoderaties hier op /16 melden zodat de hardcore modders er iets aan kunnen doen.

* botoo hoopt dat de PM tools krijgt om reacties van duidelijke 'voordringers' te verplaatsen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀